Aviseringar
Rensa alla

Det där med köpa bil som fungerar men som inte är dyr och inte ful


Felet med gamla bilar är när man har ett problem som man framgångsrikt åtgärdar för att sedan stå med sjutioarton nya som man hittade under tiden. Men att äga en gammal bil är roligt just därför.


   
SvaraCitera

okej, snackar vi snygga bilar nu elelr
köp en 900 turbo från början av 90-talet, snyggare och bättre bil kan du ej hitta (såvida du inte tiofaldigar din budget och köper en lancia delta integrale)

Image


   
SvaraCitera
Bakric

dzjugasjvili:

fan ska man med bil till över huvud taget. flytta till en stad istället. oavsett hur mycket högre din hyra blir kommer det ändå vara billigare än försäkringen och bensinen på en bil.

Antar du syftar på nåt i stil med Göteborg eller nån annan större ort som bil i princip kostar mer att använda i än vart som helst annanstans.

TS, flytta till Härnösand istället vetja.
Mysig ort med lagomt mycket knark, tillräckligt stort för att inte vara litet och tillräckligt litet för att man ska kunna cykla överallt^^
Om den tanken inte känns rätt, skaffa en 240.


   
SvaraCitera
Paseo
Ämnesstartare

Tickstart:

+_+ du är så snäll! +_+

nää kanske, men optimist å tror att allt man vill kan man om man vill tillräckligt mycket [crazy]

passaro:

Mjo, jag gillar utseendet på de lite äldre Golf-modellerna

Det kanske finns från typ 60-talet som är fina.

passaro:

Jag vill fan ha en mini cooper, ascoola. skall skaffa sådan.

Jag vill också ha en sån, men en gammal sk hundkoja ser nästan likadan ut, fast man ser ju att den är äldre, men den är iaf mkt billigare!!


   
SvaraCitera
Paseo
Ämnesstartare

Tickstart:

öp en 900 turbo från början av 90-talet

nä fytusan, den ger mig dåliga vibbar. pappa gjorde om en sån till folkracebil när jag var i 10-årsåldern å så körde han jättesnabbt på en grusväg med den när jag var med å jag blev jätterädd och grät, fytusan så rädd jag var [sad] vill inte ha sen är den ful också hehe

Bakric:

TS, flytta till Härnösand istället vetja.
Mysig ort med lagomt mycket knark, tillräckligt stort för att inte vara litet och tillräckligt litet för att man ska kunna cykla överallt^^
Om den tanken inte känns rätt, skaffa en 240.

nu kommer jag säkert låta ohysfsad men... har en kompis som bodde i härnösand hon sa det är lätt sveriges tråkigaste stad. nummer två jag vill ha en bil har fan längtat i flera år. o nummer tre volvo??!! inte en chans


   
SvaraCitera
Bakric

Paseo:

nä fytusan, den ger mig dåliga vibbar. pappa gjorde om en sån till folkracebil när jag var i 10-årsåldern å så körde han jättesnabbt på en grusväg med den när jag var med å jag blev jätterädd och grät, fytusan så rädd jag var vill inte ha sen är den ful också hehenu kommer jag säkert låta ohysfsad men... har en kompis som bodde i härnösand hon sa det är lätt sveriges tråkigaste stad. nummer två jag vill ha en bil har fan längtat i flera år. o nummer tre volvo??!! inte en chans

Det är vad man gör det till, och jag ser inte vad härnösand inte har som alla andra städer har (nej jag tar inte illa upp). Förstår inte vad folk menar med "tråkig stad". Har aldrig gått själv på stan i stockholm/göteborg/vartsomhelst och helt plötsligt träffat random folk på torget jag haft världens äventyr med direkt [crazy]

Och vad är det för fel på volvo?????
Få av "dagens" bilar har sån karaktär som äldre modeller har och är till råga på allt dyrare än brukligt och ser i princip likadana ut oavsett märke och modell (förut vissa extraordinärt stygga kiamodeller).


   
SvaraCitera
Paseo
Ämnesstartare

Bakric:

Det är vad man gör det till, och jag ser inte vad härnösand inte har som alla andra städer har (nej jag tar inte illa upp). Förstår inte vad folk menar med "tråkig stad". Har aldrig gått själv på stan i stockholm/göteborg/vartsomhelst och helt plötsligt träffat random folk på torget jag haft världens äventyr med direkt

Problemet är att stämningen i göteborg, paris och new york är något helt annat som jag hellre upplever än härnösand

Bakric:

Och vad är det för fel på volvo?????

Du förstår nog inte riktigt, volvo är en bra bil det vet jag, men enligt mig ful som stryk och jag känner mig inte intresserad. tanken med tråden var inte att få andra råd vad jag också kan göra, utan hur det är med att köpa en gammal bil från 50/60


   
SvaraCitera

Paseo:

fiat 500 eller vw beetle eller mini cooper

Trevligt. [smile]
Men inte den nya minin va? Ful och tråkig kopia. [n]

Paseo:

pappa kan fixa

Super, det löser de flesta problemen. Gamla bilar kan man ju fixa medan nya behöver datorer, diagnosprogram och märkesverkstäder.

Paseo:

de gamla är ju lika bra

Ett par saker där bara...
1. Ljudnivån. Åker du mycket, långt och på motorväg så kan ljudnivån kanske vara jobbig. Att lyssna på musik genom den lilla gamla radion kan bli svårt. Motor, däck och vindljud får bli den nya tidens musik.
2. Värmen. Kan vara väldigt kasst mer värme på vintern. Speciellt på Bubblan som har motorn bak.


   
SvaraCitera
Paseo
Ämnesstartare

Myksa:

Men inte den nya minin va? Ful och tråkig kopia

Jag vet inte vilken den nya är, men tycker de är fina iaf [smile]

Myksa:

Värmen. Kan vara väldigt kasst mer värme på vintern. Speciellt på Bubblan som har motorn bak.

Oh nooooo. Jag som är oerhört mesig när det gäller kyla. Blir arg och grinar och skäller när jag fryser [sad] Men jag har iofs planerat att satsa på en riktigt varm jacka till nästa vinter så då kanske jag klarar av det!!


   
SvaraCitera

Kolla kvd.


   
SvaraCitera

Skulle inte satsa på femhundran iaf, skulle inte kalla en bil byggd av italienare för något som ens lite grann liknar pålitlig även om dom är jävligt fräcka i Abarthutförande. En hundkoja är ju byggd av Engelsmän och det är också att be om problem. En Volkswagen bubbla är nog aningen bättre, en av Hitlers bättre idéer. Är inga problem med delar heller direkt.


   
SvaraCitera

Rasism är vägledande i mitt sätt att se på bilar ja.


   
SvaraCitera

Lätt att du ska ha en rosa VW bubbla [bigsmile]


   
SvaraCitera
Paseo
Ämnesstartare

dazed:

Skulle inte satsa på femhundran iaf, skulle inte kalla en bil byggd av italienare för något som ens lite grann liknar pålitlig även om dom är jävligt fräcka i Abarthutförande

Awww [sad] Men den är ju så fin!!! [love]

dazed:

En hundkoja är ju byggd av Engelsmän och det är också att be om problem

Också fin ju [love][love][love]

dazed:

Volkswagen bubbla är nog aningen bättre, en av Hitlers bättre idéer. Är inga problem med delar heller direkt.

En rosa hade vart ganska gulligt tkr jag [smile][smile]


   
SvaraCitera
Paseo
Ämnesstartare

mrman:

Lätt att du ska ha en rosa VW bubbla

Ja det hade vart super alltså [bigsmile][love][love]


   
SvaraCitera