Aviseringar
Rensa alla

Det finns ett mms


Ämnesstartare

Som jag inte kan öppna på min nuvarande mobil. Den stödjer inte det formatet bilden skickats i. Sedan har jag en annan mobil som stödjer det formatet, men meddelandena lagras inte på minneskortet så det följer inte med när jag byter simkortet i mobilerna. Finns det något annat sätt att kolla på mms på mobiler som inte stödjer ett format eller är det helt kört?


   
Citera
Ämnesstartare

you're screwed


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Aids yes.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jag kan typ varken skicka eller ta emot mms nu längre. Blev konstigt efter jag varit utomlands. Skitjobbigt[sad]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Lounge fact:

Finns det något annat sätt att kolla på mms på mobiler som inte stödjer ett format eller är det helt kört?

vad har du för operatör?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

tobias:

vad har du för operatör?

Tele2!

- - - - - - - - - - - - - - - - - Sammanslagning 1 - - - - - - - - - - - - - - - - -

hejkattunge:

Aids yes.

Nat funny

- - - - - - - - - - - - - - - - - Sammanslagning 2 - - - - - - - - - - - - - - - - -

kebu12:

Jag kan typ varken skicka eller ta emot mms nu längre. Blev konstigt efter jag varit utomlands. Skitjobbigt[sad]

Jo den funktionen verkar funka lite som den vill ibland.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Lounge fact:

Tele2!

kollat på deras hemsida om mms? för telia har iaf så man kan läsa mms på deras hemsida om man inte kan öppna dom i mobilen.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

tobias:

kollat på deras hemsida om mms? för telia har iaf så man kan läsa mms på deras hemsida om man inte kan öppna dom i mobilen.

Skall kolla, tack


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Lounge fact:

Nat funny

Okej förlåt. [sad][love]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

hejkattunge:

Okej förlåt. [sad][love]

[crazy]

tobias:

kollat på deras hemsida om mms? för telia har iaf så man kan läsa mms på deras hemsida om man inte kan öppna dom i mobilen.

"Jag kan inte ta emot MMS på min telefon, kan jag se dem någon annanstans?

När någon skickar ett MMS och du inte kan ta emot MMS på din telefon, får du istället ett SMS med en kod som du ska använda för att kunna öppna MMS:et på tele2.se. Allt du behöver göra är alltså att knappa in koden du fått i SMS:et och ditt mobilnummer."

Och så har jag inte fått någon kod.

Så står det:

"Har du inte fått någon kod eller saknar siffror i din kod, så behöver du få hjälp av kundservice.
Chatta med Kundservice "

Och så har kundservice stängt för det är bajssöndag. Livet är hårt.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Lounge fact:

Har du inte fått någon kod eller saknar siffror i din kod, så behöver du få hjälp av kundservice.
Chatta med Kundservice "

okey, jobbigt. men konstig mobil som inte kan öppna ditt mms. en vanlig bild brukar aldrig vara problem att öppna i en mobil.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

tobias:

okey, jobbigt. men konstig mobil som inte kan öppna ditt mms. en vanlig bild brukar aldrig vara problem att öppna i en mobil.

Mja fast det kom ifrån en sony ericsson mobil och min är samsung, lite efterbliven sådär. När jag hämtar smset står det bara "Profil: Okänd"


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Lounge fact:

Mja fast det kom ifrån en sony ericsson mobil och min är samsung, lite efterbliven sådär. När jag hämtar smset står det bara "Profil: Okänd"

men då verkar det som om att du inte har korrekt inställningar i din mobil för att hämta mms:et


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

tobias:

men då verkar det som om att du inte har korrekt inställningar i din mobil för att hämta mms:et

Det kanske jag inte har!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Lounge fact:

Det kanske jag inte har!

kolla på tele2s hemsida om inställningar och beställ dom..


   
SvaraCitera