Aviseringar
Rensa alla

Det gör så ont i hjärtat


Ämnesstartare

Känns som att jag kommer dö av sorg.


   
Citera

Det är ju inte bra.


   
SvaraCitera

Ajajaj, vad har hänt med dig då? :/


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

JensAndreas:
        
      

Jag har haft väldigt dåligt självförtroende samt dålig självkänsla i hela mitt liv.  Är i ett förhållande med en kille som säger väldigt elaka saker till mig, men ändå kan jag inte släppa honom. Känns som att jag inte kan leva utan honom. Visst kan man tänka sig att det beror på att jag kanske kommer känna mig mer ensam. Men det är något med honom som jag fastnat för och jag oroar mig för att han ska ta livet av sig. Kommer lägga skulden på mig.. Klarar inte av det här. Har även andra problem, men det känns som att det här var droppen. Känns som att någon försöker dra ut mitt hjärta och klämmer på det.


   
SvaraCitera

Okej :/ Men låter grabben dig träffa vänner och så?


   
SvaraCitera

Vet din kille om att du har dålig Självförtroende och självkänsla ? 

Om han vet det är han ju helt dum om han uttrycker sig han gör ,han mår nog inte heller bra då isf.  KOMMUNIKATION är A och O ,väldigt viktigt att kunna va öppen i ett förhållande !  

Har själv varit typ i samma sits vilket ledde till att mitt förhållande inte gick ngt vidare . Bästa att ha vänner runt sig som kan stötta en i såna här lägen då kan brustet hjärta läka fortare , kram 🙂 


   
SvaraCitera
Fenix

   
SvaraCitera
reben

Fenix:
http://www.tuvaforum.se/nollkontakt.asp

wtf ofta det står "han" överallt. män asså, onda jävlar


   
SvaraCitera

Är han otrevlig mot dig osv. så är det ingen poäng att hänga med honom, gå vidare och hitta någon bättre, bör inte vara vidare svårt


   
SvaraCitera

Min visste om alla svårigheter jag hade men han krossade mig ändå, idag bryr jag mig inte och då älskade jag honom. Tror jag älskar honom idag också bara att jag inte känner ngt behov av att ha kontakt med honom.

Försök vara stark. Du behöver ingen förutom dig sj. Lycka till 🙂


   
SvaraCitera

Jag har själv dåligt självförtroende och är också i ett förhållande med en
kille som sagt elaka saker till mig. Vet hur du känner, det är sjukt
svårt att släppa taget. Även om jag nu inte har samma starka känslor för
honom som i början efter allt elakt han gjort mot mig. (låter mig inte snacka med
kill vänner, får inte gå ut, vill veta allt jag gjort under dagen etc. om jag ska gå ut vill han följa med)
Men han har ändrat på sig ganska mycket och är snäll, säger hela tiden hur han älskar mig. Jag har försökt att lämna honom för jag kan inte glömma det han sagt och gjort. När han blir arg så kan han inte kontrollera sin ilska heller och har slagit sönder en del grejjer (t.ex. min iphone och hade även ont i käken flera dagar efter att han slagit mig på käften) Men känner också att det blir svårt att leva utan honom för han har funnits där i 4 år. Tror lite att jag är rädd för att känna mig ensam också. Har nämnt det till honom ett par gånger att vi borde göra slut men han säger att han hellre tar livet av sig. Det är jobbigt :/


   
SvaraCitera
time
 time

Från en som levt i ett riktigt obehagligt dåligt förhållande själv säger jag bara: man är aldrig lika ensam på egen hand som man är i ett förhållande som inte är bra för en. När jag äntligen vågade släppa kände jag mig så mycket friare. Det fanns liksom ingen i mitt liv som längre kunde bestämma hur mitt mående skulle vara idag eller imorgon, förutom jag själv. Jag tror inte att jag är ensam om att känna så efter ett förhållande som innehållit fysiskt eller psykiskt misshandlande.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

JensAndreas:
Okej :/ Men låter grabben dig träffa vänner och så?

Ja det gör han. Fast om det är en killkompis kan han fråga "Har du legat med honom eller?" helt oberörd. Han har fått för sig att jag varit otrogen mot honom. Vet att hans tidigare tjej varit otrogen med hans bästa vän, kanske därför som han säger att alla tjejer är opålitliga etc.

Aaron:
Vet din kille om att du har dålig Självförtroende och självkänsla ? 

Om han vet det är han ju helt dum om han uttrycker sig han gör ,han mår nog inte heller bra då isf.  KOMMUNIKATION är A och O ,väldigt viktigt att kunna va öppen i ett förhållande !  

Har själv varit typ i samma sits vilket ledde till att mitt förhållande inte gick ngt vidare . Bästa att ha vänner runt sig som kan stötta en i såna här lägen då kan brustet hjärta läka fortare , kram 🙂 

Ja han vet mycket väl om det. Men han kan väl inte kontrollera sin ilska och tar ut det på mig. Han har sagt att han är en ond person. Han tycker att jag är väldigt snäll och kärleksfull mot honom, men samtidigt tror han att jag går bakom ryggen på honom. Han har sagt att han inte känner sig tillräcklig för mig..

Jag brukar prata om det här med min syster och ibland lite med några vänner. Alla säger att jag borde lämna honom vilket jag inte orkar höra, så ja.. kramar


   
SvaraCitera

Problemet är att ungar testar kärleken när de är små (14 åringar fattar inte hur livet fungerar) och när det skiter sig är det naturligtvis helt naturligt eftersom de är BARN som tänker som BARN och agerar som BARN och sedan blir förvånade när det går åt pipan.

Ha kul och testa på livet. Testa förhållanden, men bli inte ledsna när det går åt skogen - Se det som nyttig träning.

När ni är äldre kan ni ta det seriöst, men nu när ni är yngre blir det bara löjligt eftersom kärlek inte bara är "gulligull" och "kjamkjam", det är seriösa saker med ansvar, åtaganden och hela den faderullan. Tänk på det kids.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Fenix:
http://www.tuvaforum.se/nollkontakt.asp

Vet inte riktigt om det stämmer in på honom. Vet inte. Vill inte tro det i alla fall. Och avsett vad egentligen så kan jag inte lämna honom. Får hög puls och känner mig illamående av tanken. Minns inte ens hur mitt liv var för 10 månader sen, innan jag träffade honom...

Lífþrasir:
Är han otrevlig mot dig osv. så är det ingen poäng att hänga med honom, gå vidare och hitta någon bättre, bör inte vara vidare svårt

Givetvis ska man inte vara med någon som trycker ner en. Skulle jag sett detta utifrån hade jag blivit förvånad över mig själv. Men på något sätt så kan jag inte släppa honom. Förstår inte varför. Ska det vara såhär svårt? Är det ens normalt? Och visst, man kanske hittar någon ny, men kommer alltid att tänka på honom. Kanske inte ens han fungera normalt i en annan relation efter detta.


   
SvaraCitera