Aviseringar
Rensa alla

Det gör så ont i hjärtat


Ämnesstartare

debepe:
Min visste om alla svårigheter jag hade men han krossade mig ändå, idag bryr jag mig inte och då älskade jag honom. Tror jag älskar honom idag också bara att jag inte känner ngt behov av att ha kontakt med honom.

Försök vara stark. Du behöver ingen förutom dig sj. Lycka till 🙂

Åhh vet inte om jag någonsin kommer sluta bry mig om honom. Det är jobbigt att bry sig såhär mycket om en människa. Hur blir det sen när man får barn? Fy alltså.. Mitt hjärta klarar inte av det här. Men tack så mycket, får mig att känna lite hopp

Trouble:

Jag har själv dåligt självförtroende och är också i ett förhållande med en
kille som sagt elaka saker till mig.

Jag förstår dig precis. Uppenbarligen har han haft svåra problem med sig själv, men däremot förbättras mycket nu, vilket är otroligt. Tror aldrig att min kille kommer att ändra på sig sådär.. Men förstår att det är svårt för dig att veta hur du ska göra, speciellt med tanke på att ni varit tillsammans så pass länge, och att han säger att han hellre tar livet av sig. :/ Ni kanske kan ta en paus? Annars måste du tänka på vad som verkligen är bäst för dig själv.. Hjärta


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

timeisrunningout:
Från en som levt i ett riktigt obehagligt dåligt förhållande själv säger jag bara: man är aldrig lika ensam på egen hand som man är i ett förhållande som inte är bra för en. När jag äntligen vågade släppa kände jag mig så mycket friare. Det fanns liksom ingen i mitt liv som längre kunde bestämma hur mitt mående skulle vara idag eller imorgon, förutom jag själv. Jag tror inte att jag är ensam om att känna så efter ett förhållande som innehållit fysiskt eller psykiskt misshandlande.

Bra sagt faktiskt. Önskar bara att jag kunde känna så nu. Har så pass dåligt självförtroende att jag inte kan tänka så. Men men..

Gnagvirket:
        
      

Jag är 18. Träffade honom när jag var 17. Men så pass ung är/var jag inte. Eller syftade du ens på mig?


   
SvaraCitera

Jag är 18. Träffade honom när jag var 17. Men så pass ung är/var jag inte. Eller syftade du ens på mig?

Nej, jag menade rent allmänt.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Gnagvirket:

Nej, jag menade rent allmänt.

Ja men då håller jag med faktiskt. Glad


   
SvaraCitera

Gnagvirket:
Problemet är att ungar testar kärleken när de är små (14 åringar fattar inte hur livet fungerar)
Ha kul och testa på livet. Testa förhållanden, men bli inte ledsna när det går åt skogen - Se det som nyttig träning.

När ni är äldre kan ni ta det seriöst, men nu när ni är yngre blir det bara löjligt eftersom kärlek inte bara är "gulligull" och "kjamkjam", det är seriösa saker med ansvar, åtaganden och hela den faderullan. Tänk på det kids.

1. Klart man blir ledsen när ett förhållande tar slut, de spelar ingen roll om man är 14 eller 20 år.
2. Så du menar att man inte ska ta det seriöst när man är tillexempel 14 år?
3. Dina argument hänger på att du vill verka mer erfaren än de personer som är lite mindre.


   
SvaraCitera

sommargåvan: Jag har haft väldigt dåligt självförtroende samt dålig självkänsla i hela mitt liv. Är i ett förhållande med en kille som säger väldigt elaka saker till mig, men ändå kan jag inte släppa honom.

Du kanske borde jobba på självförtroendet mer så kanske du inser att du lätt kan få och förtjänar en annan kille som behandlar dig bättre.


   
SvaraCitera

Trouble: När han blir arg så kan han inte kontrollera sin ilska heller och har slagit sönder en del grejjer (t.ex. min iphone och hade även ont i käken flera dagar efter att han slagit mig på käften)

Jisses, sådär ska du inte behöva ha det.

Trouble: Har nämnt det till honom ett par gånger att vi borde göra slut men han säger att han hellre tar livet av sig. Det är jobbigt :/

Att göra slut bör vara det enda rätta ändå. Ta livet av sig kommer han troligtvis inte göra, det låter som tomma hot.


   
SvaraCitera

iatebaronxoxo:

1. Klart man blir ledsen när ett förhållande tar slut, de spelar ingen roll om man är 14 eller 20 år.
2. Så du menar att man inte ska ta det seriöst när man är tillexempel 14 år?
3. Dina argument hänger på att du vill verka mer erfaren än de personer som är lite mindre.

1. Just därför man ska experimentera och lära sig av livets hårda skola i tidig ålder så man kan ta med sig erfarenheterna senare i livet när det gäller.

2. Ja.

3. Inte bara verkar, vi äldre ÄR mer erfarna. Så var det bra med den saken.


   
SvaraCitera

Gnagvirket:

1. Just därför man ska experimentera och lära sig av livets hårda skola i tidig ålder så man kan ta med sig erfarenheterna senare i livet när det gäller.

2. Ja.

3. Inte bara verkar, vi äldre ÄR mer erfarna. Så var det bra med den saken.

1. Det har du rätt i
2. Men då är det lätt att någon blir sårad, det är ju inte bra 🙁


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Zodd:

Du kanske borde jobba på självförtroendet mer så kanske du inser att du lätt kan få och förtjänar en annan kille som behandlar dig bättre.

Jo jag besöker en kurator. Vet dock inte hur jag ska bygga upp självförtroendet.


   
SvaraCitera

sommargåvan: Vet dock inte hur jag ska bygga upp självförtroendet.

En bra början är nog att göra slut med din kille. 🙂

Hört att det faktiskt ska vara bland det som hjälper bäst, att sluta umgås med personer som man blir nedvärderad av.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Zodd:

En bra början är nog att göra slut med din kille. 🙂

Hört att det faktiskt ska vara bland det som hjälper bäst, att sluta umgås med personer som man blir nedvärderad av.

Vi umgås inte särskilt ofta. Eller ses typ en gång i veckan. Men jag tänker på honom hela tiden.. Väntar på sms och får hejda mig från att höra av mig konstant


   
SvaraCitera

sommargåvan: Hur blir det sen när man får barn? Fy alltså.. Mitt hjärta klarar inte av det här. Men tack så mycket, får mig att känna lite hopp

Vad menar du med barn?
Förstår... Men försök tänka på att du måste älska dig sj mer.


   
SvaraCitera

då e vi 2 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

debepe:

Vad menar du med barn?
Förstår... Men försök tänka på att du måste älska dig sj mer.

Nej jag menade bara om man någon gång får barn i framtiden så kommer man antagligen att älska dom sinnessjuk mycket vilket är en jobbig känsla..


   
SvaraCitera