Aviseringar
Rensa alla

Det här är Lasagne!


Ämnesstartare

Tänk er en varm sommardag i unga barndomsår. Er far, er mor eller vilka det nu kan vara håller för tillfället på att laga världens godaste Lasagne.

Utomhus på bakgården sitter ni förväntansfullt och väntar på en smakrik Lasagne som strax skall ta er från jord till himmel på en bråkdel av en sekund.

Solen skiner, himmelen är blå, det värsta som finns är köttfärs rå. Då den är tillagad klarar den av att ätas, men först skall bitar av den mätas. Lasagnen i sin klarblåa form, lika vacker som snöstorm.

Efteråt finner man rester i varje unges haklapp, det är dags att plocka fram rejält med papp!

Posta gärna roliga bilder på barn med Lasagnerester eller andra matrester runt munnen!


   
Citera
Ämnesstartare

Lasagne: Posta gärna roliga bilder på barn

Jag börjar bli orolig av denna besatthet du har för barn. Barn i all ära, söta och allt. Men hallå Ledsen


   
SvaraCitera

Per Morbergs Lasagne Bolognese
Recept

cut


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

:S 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tjohej:

Jag börjar bli orolig av denna besatthet du har för barn. Barn i all ära, söta och allt. Men hallå Ledsen

Barn är bland det finaste vi har i världen!

Det finns ingen finare kombination än barn och Lasagne!, smakrikt på flera vis liksom!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

nu tror jag du trollar


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

horungen:
nu tror jag du trollar

Varför skulle någon trolla om barn?


   
SvaraCitera

Lasagne: Barn är bland det finaste vi har i världen!

Håller med!

Lasagne: Det finns ingen finare kombination än barn och Lasagne!, smakrikt på flera vis liksom!

Fast jag tror nog att barnen har annan favomat än just lasagne.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Lasagne:

Varför skulle någon trolla om barn?

Galen


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Yamaha biker:

Håller med!

Fast jag tror nog att barnen har annan favomat än just lasagne.

Vilken rätt tror du är deras favoriträtt!?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Lasagne:

Vilken rätt tror du är deras favoriträtt!?

Barn är ingen homogen grupp.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tjohej:

Barn är ingen homogen grupp.

Vilket innebär vad?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Lasagne:

Vilket innebär vad?

Att dom tycker olika, i det här sammanhanget. Dom är individer, precis som alla andra.


   
SvaraCitera
Draug

Bygg ett pepparkakshus av lasagneplattor nära traktens lokala lekpark.


   
SvaraCitera

Lasagne:

Vilken rätt tror du är deras favoriträtt!?

Bl a pannkakor och sylt, köttbullar och potatis trots att det finns ett och annat barn som föredrar blodpudding och lingonsylt (hörde det senast i förra veckan och mamman sa vi kan inte äta blodpudding varje dag). Glad


   
SvaraCitera