Aviseringar
Rensa alla

Det här med abort.


Ämnesstartare

okej lite frågor till er..

vi säger att du har ett jättebra förhållande med en kille och så blir du gravid..skulle du kunna göra abort? (utgår från att killen jag är tillsammans med inte vill bli pappa) jag skulle inte. varför? jo, dels för att jag vill ha ett barn, och för det andra, jag KAN inte göra abort. det finns bara inte, jag kan inte göra så. då riskerar jag hellre att förlora den jag älskar, faktiskt. jag har som tur är inte varit där, men alltså det är inget lätt beslut att ta. jag menar, det är självklart för mig att jag behåller mitt eget barn, men jag vill ju samtidigt inte förlora min partner.
så, hur skulle du göra i den situationen? jag tror att dom flesta svarar att dom skulle välja sin kille istället för barnet, men ja det är intressant att höra.

sen min andra fråga är om du skulle göra abort fast din kille ville ha barnet? alltså om du inte var reda eller helt enkelt inte VILLE bli mamma just då. jag har jättesvårt att sätta mig in i den situationen..men ändå, jag skulle inte bara "nej jag vill inte ha barnet, jag tar bort det" Snacka om att vara okänslig eller? jag menar såklart att man älskar den här killen man har ett förhållande med och så, är det så jävla enkelt då att bara ta beslutet att genomföra en abort? skulle du ens lyssna på din killes tankar och funderingar om det? Eller bryr du dig inte? det är ju bådas barn.


   
Citera
Ämnesstartare

Jag skulle göra abort i båda fallen, och jag skulle ha talat med min partner om det i början av förhållandet så att han kan välja att inte vara tillsammans med mig om han inte vill att jag ska göra abort.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

om den ena parten i ett förhållande av någon anledning inte är redo att gå in i rollen som förälder så är det bara för den andra att respektera.

skönt man aldrig kommer behöva ta ställning.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

OF 5:

skönt man aldrig kommer behöva ta ställning.

sluta


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

OF 5:

om den ena parten i ett förhållande av någon anledning inte är redo att gå in i rollen som förälder så är det bara för den andra att respektera.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Oväntad:

Jag skulle göra abort i båda fallen, och jag skulle ha talat med min partner om det i början av förhållandet så att han kan välja att inte vara tillsammans med mig om han inte vill att jag ska göra abort.

okej

OF 5:

om den ena parten i ett förhållande av någon anledning inte är redo att gå in i rollen som förälder så är det bara för den andra att respektera.

okej, men det här då:
en kille träffar en tjej. bara efter att de har träffats några veckor har de sex. killen använder inte kondom för att tjejen har sagt att hon äter p-piller. tjejen blir gravid´och hon vill behålla barnet. ska hon ta hänsyn till killens känslor då? jag tycker inte det, eftersom killen litade på tjejen och inte såg till att skydda sig.

vad tycker du?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

detberorpå:

sluta

jag vet[sad]

men utgår jag från det kan jag ju bara bli glad


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Anonyyym:

sen min andra fråga är om du skulle göra abort fast din kille ville ha barnet?

Då är svaret: aldrig. Klart jag behåller barnet då. Jag har så svårt för abort att jag redan nu gör allt för att inte hamna i något abort-dilemma någonsin...


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Anonyyym:

vad tycker du?

tycker att:

OF 5:

om den ena parten i ett förhållande av någon anledning inte är redo att gå in i rollen som förälder så är det bara för den andra att respektera.

det är så enkelt


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

OF 5:

men utgår jag från det kan jag ju bara bli glad

låter bra[y][cute]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

OF 5:

det är så enkelt

är man inte redo att bli förälder ska man skydda sig på alla sätt som går.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Anonyyym:

killen använder inte kondom för att tjejen har sagt att hon äter p-piller. tjejen blir gravid´och hon vill behålla barnet. ska hon ta hänsyn till killens känslor då? jag tycker inte det, eftersom killen litade på tjejen och inte såg till att skydda sig.

Guuuud... Vilket svin till tjej! Hon LURADE honom, ju! Hur tänker en sådan människa egentligen... Hon ljög för att få bli gravid, för att få barn och skiter fullständigt i att killen inte vill bli far. Scenariot omfattar att killen frågat om han ska använda kondom ifall hon inte tar p-piller, det förutsätter att han inte vill bli far. Vilken djävla "kvinna" (6-årig skitunge mentalt)


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Skulle du säga samma sak om killen lurade i dig att han använde skydd (inte alltid man märker sådant)? Och tvinga dig till scenariot behåll-inte behålla barn?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Mårran:

Vilken djävla "kvinna"

Ja, det är fult att ljuga, men man ska inte heller lita på en tjej man har träffat några gånger.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Mårran:

Skulle du säga samma sak om killen lurade i dig att han använde skydd (inte alltid man märker sådant)? Och tvinga dig till scenariot behåll-inte behålla barn?

Man väljer själv vem man vill lita på, och sen får man ta konsekvenserna.


   
SvaraCitera