Aviseringar
Rensa alla

Det här med abort.


Ämnesstartare

Anonyyym:

är man inte redo att bli förälder ska man skydda sig på alla sätt som går.

det finns många exempel på när det inte har hjälpt


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

OF 5:

det finns många exempel på när det inte har hjälpt

ja, men det finns också en hel del exempel på när killen inte har skyddat sig och sen vill han inte ta konsekvenserna av sina handlingar.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Anonyyym:

ja, men det finns också en hel del exempel på när killen inte har skyddat sig och sen vill han inte ta konsekvenserna av sina handlingar.

det beror ju och andra sidan på att killen i fråga är störd


   
SvaraCitera

Men vänd på det da.

Om killen vill ha barnet men inte tjejen, ska hon då tvingas genomföra en graviditet?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

OF 5:

det beror ju och andra sidan på att killen i fråga är störd

ja, det är ganska många som är det.

FreeWay89:

Om killen vill ha barnet men inte tjejen, ska hon då tvingas genomföra en graviditet?

Det beror lite på vad man har för relation till killen. Är det ens man, som man älskar, säger man ju inte bara "nej, jag vill inte"? utan man tänker till en extra gång innan man beslutar sig för nåt.

Är det en kille jag har haft oskyddat sex med (spelar ingen roll vem killen i fråga är) och jag blir gravid då får jag skylla mig själv.


   
SvaraCitera

Anonyyym:

Är det en kille jag har haft oskyddat sex med (spelar ingen roll vem killen i fråga är) och jag blir gravid då får jag skylla mig själv.

Möjligt. Dock tycker jag inte att man ska tvingas till något.
varken att bli morsa eller farsa.

Dock anser jag (som jag reda tatt i en annan tråd) att män ska ha rätten att avsäga sig faderskapet ifall modern vägrar abort.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Abort i båda fallen.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

klart tjejer väljer att behålla barnet så dom kan kräva pengar av killen[confused]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

FreeWay89:

Dock anser jag (som jag reda tatt i en annan tråd) att män ska ha rätten att avsäga sig faderskapet ifall modern vägrar abort.

ja, betala behöver han inte göra om han inte vill, men han ska inte tvinga henne att genomföra en abort. det är omänskligt.

kebu12:

klart tjejer väljer att behålla barnet så dom kan kräva pengar av killen

jag skulle inte kräva pengar av killen. jag vill behålla barnet för att det är mitt barn, pengar skaffar jag själv.


   
SvaraCitera

Anonyyym:

ja, betala behöver han inte göra om han inte vill, men han ska inte tvinga henne att genomföra en abort. det är omänskligt.

Det är omänskligt att inte respektera den andres önskan heller.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

FreeWay89:

Det är omänskligt att inte respektera den andres önskan heller.

men om killen inte har skyddat sig menar jag,


   
SvaraCitera

jag gillar inte barn, jag vill inte ha barn och jag skulle göra abort direkt vad för åsikt killen än hade. om han vill roa sig med att förstöra sin kropp och framtid, varsågod, men låt det inte gå ut över mig.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

WickedBarbie:

jag skulle göra abort direkt vad för åsikt killen än hade.

men om ni hade varit tillsammans länge och du verkligen älskade honom? skulle inte hans åsikt väga nånting ?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

OF 5:

om den ena parten i ett förhållande

Jag lästa: "Som den enda parten i ett förhållande"
Blev lite knas [tard]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Anonyyym:

så, hur skulle du göra i den situationen?

skulle göra abort.

Anonyyym:

sen min andra fråga är om du skulle göra abort fast din kille ville ha barnet?

ja.


   
SvaraCitera