Aviseringar
Rensa alla

Det här med att låna ut deoderant...


Ämnesstartare

Igår i skolan efter idrotten så hade min kompis glömt sin deo (som vanligt...), och hon luktade inte sommarängar direkt. Hon frågade om hon fick låna min deo, vilket hon gjort flera gånger nu. Och jag som har svårt att säga nej till folk, särskilt till vänner, sa såklart ja, även fast jag inte ville.
Men nu är det så att min väninna rakar sig inte under armarna, och är alltså väldigt hårig. Och jag tycker det är motbjudande att låna ut min deo till någon som är väldigt hårig under armarna som inte heller luktar så väldans gott. (ursäkta..). Dock vill jag inte säga detta till henne, eftersom jag inte vill råka såra henne. Men jag har svårt att säga nej till folk, särskilt till vänner.
Jag har gång på gång (kanske 4-5 gånger nu) tagit med nya deos, och slängt de hon användt, just för jag inte tycker det vore så härligt att använda samma som min väninna användt. (elak vän jag är [sad][sad]).
Men okej, vad borde jag göra med det här? Nu när mitt lager med deoderanter börjat minska reält så har jag ingen lust att byta till en ny deo flera gånger i veckan.

tacksam för svar till denna random tråd.


   
Citera

Hur kan hon lukta illa efter duschen? Eller kör hon på raggardusch?


   
SvaraCitera

Ha med dig en deo till dig och en till din vän. Låt din vän använda den ena så använder du den andra.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Nachac:

Hur kan hon lukta illa efter duschen? Eller kör hon på raggardusch?

Hon hoppar in i duschen i typ 3 sek, sen ut igen. så hm, ja..

Ensamvargen:

Ha med dig en deo till dig och en till din vän. Låt din vän använda den ena så använder du den andra.

Smart, men känns lite slösigt 🙁


   
SvaraCitera

suddgummi:

Smart, men känns lite slösigt 🙁

Är väl slösigare att bara slänga dom?! [no-no] Inte så att jag skulle må dåligt över ifall någon lånade min deo men jag är ju inte du liksom om du förstår.


   
SvaraCitera

suddgummi:

Men okej, vad borde jag göra med det här? Nu när mitt lager med deoderanter börjat minska reält så har jag ingen lust att byta till en ny deo flera gånger i veckan.

är det en roller eller vad? skaffa spraydeo, den kan man ju låna ut hux flux


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Ensamvargen:

Är väl slösigare att bara slänga dom?! Inte så att jag skulle må dåligt över ifall någon lånade min deo men jag är ju inte du liksom om du förstår.

Ah, du har en poäng.
Annars får jag väl påminna kompisen att ta med sin egen några gånger i timmen dagen innan, så hon får in det i sin hjärna nån gång. [rolleyes]

Dan_the_ironman:

är det en roller eller vad? skaffa spraydeo, den kan man ju låna ut hux flux

Tycker inte spraydeo hjälper speciellt länge. [sad]


   
SvaraCitera

suddgummi:

Ah, du har en poäng.
Annars får jag väl påminna kompisen att ta med sin egen några gånger i timmen dagen innan, så hon får in det i sin hjärna nån gång. [rolleyes]

Fast, är ej jättttteviktigt att vara "fresh" alla dagar. Men påminn hen om det ibland.


   
SvaraCitera

suddgummi:

Och jag tycker det är motbjudande att låna ut min deo till någon som är

Tycker det skulle vara motbjudande hur som helst! Skulle aldrig låna ut den överhuvetaget faktiskt [chocked]


   
SvaraCitera

Säg åt henne att deon ändå inte kommer att fungera särskilt bra om hon inte tvättar sig ordentligt med tvål innan. Man ska inte lukta när man rollar sig. Hade tvättat av min deo jätteordentligt om någon annan använt den.


   
SvaraCitera

Tyckte också det är lite äckligt, men hey tror vi också är aningen för petiga.
Ifall du har ett problem med det så slutar du låna ut den, eller så köper du en till för 20 kr så lånar du ut den gamla hela tiden till henne så använder du den nya.


   
SvaraCitera