Aviseringar
Rensa alla

Det här med att leva sitt liv


Ämnesstartare

Flummigt värre.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

leva kaoset, bryta alla tankar, ändra existensen


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Nej. Inse kaoset, fortsätt tänka, ändra existensen


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Menar ungefär samma sak, men jag tar långa omvägar i mina tankar


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Omvägar, där man inte förklarar tankebanor, skapar förvirring och kommunikationsproblem.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Precis, i mina tankar fungerar det, men inte i andras
var ohemult ambitiös med den här tråden men något gick fel, sluta konstatera det nu [smile]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jag påpekade inte att tråden gick fel.
Det handlar inte om att det inte fungerar i andras tankar. Dina tankar kan andra ha möjligheten att förstå, men då tror jag att man måste förklara alla led som leder till slutsatsen som man kommit fram till. Sättet man beskriver tankarna är lika viktigt som själva innehållet, för att man ska förstå.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jungman Jansson:

Nä, förväntar mig ingenting av er

byt ut "förvänta dig" mot "kräva" eller "rimligen tänka dig" då.

men tack för informationen, ska komma ihåg att du är totalt osympatisk.


   
SvaraCitera
Exner

Brk g:

kanske beror det på att du är ett pekoralt klethål

Brk g:

ska komma ihåg att du är totalt osympatisk.

Man gillar ju aldrig att bli slagen i grenen (;) som man själv tävlar i.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Exner:

Man gillar ju aldrig att bli slagen i grenen (;) som man själv tävlar i.

det är väl sant men jag förstår inte vad det har för relevans. jag "tävlar" inte i att råka lägga till negationer och sen förakta folk som inte kan läsa mina tankar.

om du menar att grenen skulle vara "existentiell reflektion" eller något sånt luddigt så är det väl rätt uppenbart att allting som står i OP kan uttryckas tydligare och mer kärnfullt med två meningar, nämligen de i mitt första svar.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Brk g:

men tack för informationen, ska komma ihåg att du är totalt osympatisk.

tror att någonting gått fel i den här konversationen eller att du bli'tt lite bitter


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Brk g:

råka lägga till negationer och sen förakta folk som inte kan läsa mina tankar.

Vart har du nu fått förakt ifrån? Och att jag missar ord och skriver åt helsike fel skyller jag på tung medicinering


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jungman Jansson:

tror att någonting gått fel i den här konversationen eller att du bli'tt lite bitter

ja


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jungman Jansson:

Och att jag missar ord och skriver åt helsike fel skyller jag på tung medicinering

okej.

Jungman Jansson:

Vart har du nu fått förakt ifrån?

detta faktum att du skriver luddigt som fan vilket kräver tolkning, för att sedan vägra tolka våra svar och istället direkt avfärda som ignoranta och oförstående.

tror jag vet vem du är nu. du är inte i toppform. trodde du var typ "Lejonhjärta" (hette han så?) först.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Brk g:

detta faktum att du skriver luddigt som fan vilket kräver tolkning, för att sedan vägra tolka våra svar och istället direkt avfärda som ignoranta och oförstående.

Skriver direkt ur mina tankar utan manus ibland, då blir det jävligt rörigt. Och emedan ni inte har någon möjlighet att veta det så är min kommentar om relevans mer kritik mot mig själv och min oförmåga att uttrycka mig begripligt för andra människor, jag har inga förväntningar om att bli förstådd när jag skriver obegripligt liksom

Brk g:

tror jag vet vem du är nu. du är inte i toppform.

Sannerligen inte


   
SvaraCitera