Aviseringar
Rensa alla

det här med att ljuga


Ämnesstartare

Karl Bertil Jonsson:

är ju pinsamt om dom gör båda

och du finner inner peace genom att göra klart för alla inklusive de själva att dom är pinsamma?


   
SvaraCitera

Karl Bertil Jonsson:

fakta: människan kan utan problem äta rått kött o våra hörntänder är ytterstlämpade för kött.

Det är ju en lögn däremot.

Vi har inte tänder OPTIMERADE för kött, däremot KAN vi äta det. [smile]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Nu väntar vi med spänning på den som vanligt rafflade spännande catfighten mellan Anarkandi och Martin


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

internet:

Det är ju en lögn däremot.

nej

internet:

Vi har inte tänder OPTIMERADE för kött, däremot KAN vi äta det.

våra hörntänder är mkt lämpade för kött. du käkar grönsaker väldigt hackigt med dina hörntänder

Vems tänder är bäst lämpade för att äta kött? Kan du äta rått kött?

hela det inlägget är ju vrickat. varenda allätare kan käka kött o har lämpade tänder för det. som att säga att hajen har bättre tänder lämpade för kött än en krokodil o därför ska krokodilen inte käka kött


   
SvaraCitera

Karl Bertil Jonsson:

hela det inlägget är ju vrickat. varenda allätare kan käka kött o har lämpade tänder för det. som att säga att hajen har bättre tänder lämpade för kött än en krokodil o därför ska krokodilen inte käka kött

båda de två har 1 starka käkmuskler 2 tänder gjorda för att slita av kött. vet att hajen hela tiden får nya tänder också, eftersom den sliter ut sina fort.

vi har inte samma möjligheter, men vi kan gnaga lite bättre med hörntänderna om det behövs.

vi är de facto inte rätt utrustade för att konsumera kött i den höga grad, och på samma sätt, som köttätare är. vi är blandkostare av en anledning, och det är väl inte utan för utan som man tror att vi mest åt as och smådjur för cirka många tusen år sedan.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

internet:

vi är de facto inte rätt utrustade för att konsumera kött i den höga grad, och på samma sätt, som köttätare

nej, men vi är lämpade för det.

internet:

som man tror att vi mest åt as och smådjur

om jag inte misstar mig nu så var människan asätare. vi är byggda för att kunna täcka långa sträckor på relativt kort tid men är på korta sträckor ganska långsamma. finns ju stammar i afrika som jagar djur till fots. får loss en från flocken. jagar den tills den dör av trötthet. alt jaga bort rovdjur som redan fällt ett bytesdjur. kanske har fel


   
SvaraCitera

Karl Bertil Jonsson:

uppriktigt är det oerhört att kolla upp allt en um:are skriver iom att han ofta hittar på o drar egna slutsatser utan ngn som helst bevis för. mkt indicier o hemmasnickrat pseudovetenskap.

[bigsmile]


   
SvaraCitera

Karl Bertil Jonsson:

nej, men vi är lämpade för det.

det beror på vilken vikt du lägger i ordet lämpad.

Karl Bertil Jonsson:

om jag inte misstar mig nu så var människan asätare.

delvis, ja. jag tror ju mer på att vi åt mestadels svamp, nötter, blad, rötter och sådant. mer som grisar, alltså.

om detta tvistar de lärde och vad som är rätt och fel är väl rätt mycket smak och tycke, men en sak man kan konstatera är i alla fall att "stenålderskost", det åt man inte. [cool]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

internet:

det beror på vilken vikt du lägger i ordet lämpad.

iom att tandläkare inte klagar på hur köttet sliter ut mina tänder tror iaf att jag är safe.

internet:

nötter, blad, rötter

korrekt. men hur jävla gott är det på en skala. tacka modern teknologi. iom att vi inte äter rått kött så får vi i oss ännu mer näring dessutom.


   
SvaraCitera

Karl Bertil Jonsson:

iom att tandläkare inte klagar på hur köttet sliter ut mina tänder tror iaf att jag är safe.

ja, fast om du går ut och börjar tugga på levande djur medans de springer som andra rovdjur gör så tror jag de hade gått åt h*lvete bara 1 tips från mig.

Karl Bertil Jonsson:

korrekt. men hur jävla gott är det på en skala. tacka modern teknologi. iom att vi inte äter rått kött så får vi i oss ännu mer näring dessutom.

där har du fel, den optimala näringen får vi i oss av råa frukter.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

internet:

där har du fel, den optimala näringen får vi i oss av råa frukter.

skrev jag optimal näringsintag? [confused] men jmf du en bit rå kött så med en stekt så väger en stekt bit mer i näringssyfte.

internet:

ja, fast om du går ut och börjar tugga på levande djur medans de springer som andra rovdjur gör så tror jag de hade gått åt h*lvete bara 1 tips från mig.

läs tråden. du påpeka att hajen sliter ut sina tänder osv. det jag påpeka. att tandslitage är det minsta av problemen


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

isola:

Nu väntar vi med spänning på den som vanligt rafflade spännande catfighten mellan Anarkandi och Martin

agitation:

Känner att det pågår ett internt krig.

Jag har ledsnat för länge sedan, han har nu startat 4 trådar vars enda ämne är: "anarkandi är en idiot", jag har inget intresse av att fortsätta diskutera med honom längre och undviker således att ge mig in i sådana här saker. [smile]

Postorderhoran:

du söker ju bara bråk, underbaring.

He sure does.. [cute]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Anarkandi:

He sure does

svara vrf du ljuger [smile]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Anarkandi:

anarkandi är en idiot

vilka då? du ljuger ju. var korrekt i ditt framförande eller förklara vrf du ljuger så slutar jag [shake]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Min poäng var:
Människan är en allätare, vi är inte primärt en köttätare och våran kost har aldrig bestått uteslutande av kött utan människor har snarare föredragit, som internet säger:

internet:

delvis, ja. jag tror ju mer på att vi åt mestadels svamp, nötter, blad, rötter och sådant. mer som grisar, alltså.

Angående trängselomröstningen så bad jag om ursäkt samma sekund som jag sett att jag råkat säga fel, och reviderade. [rolleyes]

Karl Bertil Jonsson:

Sverige är inte med EMU

Återigen en revidering. [rolleyes]

Karl Bertil Jonsson:

antyder att människan inte kan äta rått kött och att våra tänder inte är lämpade för ändamålet.

Det där är up to debate.
Återigen summerar internet min åsikt i frågan bra. Vi behöver tillaga, krydda och gojsa med kött för att vi ska kunna få ut något av det medans en isbjörn kan äta en säl levande. Kan du äta en säl, levande? [cute]

internet:

Vi har inte tänder OPTIMERADE för kött, däremot KAN vi äta det.

Varför bryr du dig så mycket? Större delen av de faktafel jag skrivit under min långa tid här på UM med tusentals rader fakta och åsikter har varit rena misstag som jag korrigerat snabbt. [smile]

Folk hatar felfria människor mer än de hatar människor som kan göra misstag och erkänna dem. Jag är slarvig, men vad fan, jag gör mitt bästa. [cute]


   
SvaraCitera