Aviseringar
Rensa alla

det här med att man inte behöver vara orolig över att inte vara hetero för att man är ung och hormoner spelar en spratt


Ämnesstartare

vad är det för jävla trams?


när blev sexualitet konstant? 


som om man ens ska skuldbeläggas från början för att man inte är hetero


   
Citera
Ämnesstartare

Det är dåligt att inte ta yngre människor på allvar och anta att de inte begriper någonting pga åldern, det handlar inte ens om det. 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

det är inget dåligt att inte vara hetero


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

amsi:

vad är det för jävla trams?


när blev sexualitet konstant? 


som om man ens ska skuldbeläggas från början för att man inte är hetero

känner att detta är riktat till mig. vad jag menade var att man inte behöver komma ut som det ena eller det andra, för många funderar över sin sexualitet som tonåring, mycket händer i kroppen och framförallt mycket som är nytt. 
det är inte konstigt att känna att man är attraherad av det ena eller det andra könet och man behöver inte heller tänka att "nu är jag bisexuell", eller "nu är jag heterosexuell" bara för att man är attraherad av det ena eller det andra. det är inte nödvändigt att sätta en etikett på sig och gå ut med det. man behöver inte komma ut som nåt alls förrän man känner att man är redo. det var min poäng.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

+ jag sa aldrig att man inte behöver vara orolig för att inte vara hetero, eller att man ska skuldbeläggas för det. verkligen inte. var en otroligt stor feltolkning av det jag sa. jag menade bara, precis som du skriver, att sexualitet inte är något konstant, och att det kan variera. särskilt när man är ung och sex är nytt osv. jag trodde jag var bi ganska länge tills jag blev typ 16-17 och insåg att tjejer bara är snygga men inte nåt jag attraheras av mer än så. liksom - man utvecklas, sexualiteten förändras och man behöver inte definiera sig som det ena eller det andra. det var allt jag sa. är lite chockad över att du tolkade det så fel.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

folks sexualitet är så jävla ointressant. sex är ointressant, folk är ointressanta


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

snoret:

nej, det var inte riktat mot dig!! tänkte på det när en i min klass sa att jag "kanske" tände på tjejer när jag berättade om en sak!
tack för bra text!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

varför skall man vara orolig överhuvudtaget? Har inte ägnat en sekund åt att fundera över min sexualitet


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

amsi:

nej, det var inte riktat mot dig!! tänkte på det när en i min klass sa att jag "kanske" tände på tjejer när jag berättade om en sak!
tack för bra text!

Gu jag tänkte väl! Haha 🙁


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Lífþrasir:
varför skall man vara orolig överhuvudtaget? Har inte ägnat en sekund åt att fundera över min sexualitet

det var ju det jag skrev!

snoret:

Gu jag tänkte väl! Haha 🙁

puss!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

amsi: det var ju det jag skrev!

Ah, men är bara förvånad över att det påstås vara annorlunda


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Lífþrasir:

Ah, men är bara förvånad över att det påstås vara annorlunda

det påstås inte, det är så i många fall.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

vafan snackar du om. du e alltid så flummig. 90 % av alla e hetero. du kan fan inte kalla det onormalt din jävla skitstövel. skit ner dig.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

the_fat_one:
vafan snackar du om. du e alltid så flummig. 90 % av alla e hetero. du kan fan inte kalla det onormalt din jävla skitstövel. skit ner dig.

har ju inte påstått att heterosexualitet är onormalt. läs om läs rätt, tramsbyxa.


   
SvaraCitera