Aviseringar
Rensa alla

Det här med att skaffa barn tidigt.


Buddah:

Finns ändå vissa grunder som man lär sig. (vissa lär sig mindre och vissa lär sig mer i och för sig). Vissa saker lär man sig först när ens psyke är färdigutvecklat.

Man uppfostrar inte barnet utefter sitt eget psykes utveckling. Man uppfostrar barnet som man själv blivit uppfostrad, och det behövs det inte speciellt mycket hjärna för att göra. Oftast vill man inte göra som sina egna föräldrar, men man hamnar ändå där. Ännu lättare ju äldre man är när man skaffar barn. Man tror sig veta när psyket är färdigutvecklat, men det varierar många år mellan olika personer och beroende på vilken miljö man växt upp i, vilken intelligensgrad man har och hur mycket uppmuntran man får i sitt lärande från omgivningen.

Jag tycker tråden är fånig och saknar egentlig substans.


   
SvaraCitera

Ingemarsdotter:

Man uppfostrar barnet som man själv blivit uppfostrad

... [shake]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Ingemarsdotter:

Man uppfostrar inte barnet utefter sitt eget psykes utveckling.

Så man gör det efter någon annans psyke? Om jag får tala utifrån mitt eget perspektiv, så hade jag uppfostrat mitt barn (nu tänker jag inte skaffa barn, men i teorin) efter mina värderingar, åsikter och erfarenheter. Som skiljer sig ganska mycket från mina föräldrars.

Ingemarsdotter:

Man tror sig veta när psyket är färdigutvecklat, men det varierar många år mellan olika personer och beroende på vilken miljö man växt upp i, vilken intelligensgrad man har och hur mycket uppmuntran man får i sitt lärande från omgivningen.

Man får gå efter majoriteten om man skall analysera en grupp människor. Går inte att alltid räkna på undantagen, en 16-åring är högst troligen inte färdigutvecklad.

Ingemarsdotter:

Jag tycker tråden är fånig och saknar egentlig substans.

Jag ser då varken källor eller utförliga utlägg till dina argument.


   
SvaraCitera

Buddah:

Så man gör det efter någon annans psyke? Om jag får tala utifrån mitt eget perspektiv, så hade jag uppfostrat mitt barn (nu tänker jag inte skaffa barn, men i teorin) efter mina värderingar, åsikter och erfarenheter. Som skiljer sig ganska mycket från mina föräldrars.

[y]


   
SvaraCitera

Buddah:

när ens psyke är färdigutvecklat.

när är det då?


   
SvaraCitera

räker äter man:

när är det då?

när du är tolv


   
SvaraCitera

tänk själv, alla är olika .. idiot


   
SvaraCitera

till räker äter man


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Nä usch, inga barn innan 18. Barn ska inte ha barn.


   
SvaraCitera

isola:

Nä usch, inga barn ska bli 18.

[y]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Ingemarsdotter:

Man uppfostrar inte barnet utefter sitt eget psykes utveckling. Man uppfostrar barnet som man själv blivit uppfostrad, och det behövs det inte speciellt mycket hjärna för att göra.

Det är inte alla som klarar av det när de själva är barn.


   
SvaraCitera

kablash_:

när du är tolv

haha, när man är 12 är ens psyke färdigutvecklat, men när man fyller 16 har det gått tillbaka en hel del [bigsmile]


   
SvaraCitera

kablash_:

tänk själv, alla är olika .. idiot

det verkade som han hade en egen uppfattning om saken.

tänk lite själv..

idiot! [bigsmile]


   
SvaraCitera

räker äter man:

haha, när man är 12 är ens psyke färdigutvecklat, men när man fyller 16 har det gått tillbaka en hel del [bigsmile]

visst är det jobbigt hur livet fungerar


   
SvaraCitera

är ironisk btw f o .


   
SvaraCitera