Aviseringar
Rensa alla

Det här med att vara enäggstvilling


Ämnesstartare

oatsreuvaue:

Ändra stil ?
Flytta bort från din brorsa ett tag, så ni an utvecklas lite åt olika håll.
Eller försök fixa ihop honom med en annan tjej?
Låter sjukt irriterande, jag skulle nog skälla ut honom om jag var du, men men.

Vi har redan någorlunda olika stil men det du säger är sant. För det är ju så "Man blir som man umgås" och eftersom jag träffar min bror varje dag finns det såklart stora likheter mellan oss trots olika intressen och personlighetsdrag. Det här är ett problem som också är jobbigt med att vara tvilling, ibland tar inte folk oss som två olika individer. Jag är lika mycket en egen person som du trots att jag är tvilling men det är inte lätt för andra människor som inte känner en att se och förstå det.

Jag förstår din poäng, det vore nyttigt att kanske flytta iväg. Men tyvärr så går inte det eftersom jag måste avsluta min utbildning här! Så blir kvar här ett tag till.. Men alltså, det är inte så att jag ogillar min brorsa. Han är min bästa vän och jag älskar honom, min andra hälft. Men såklart så stör jag mig på honom också och det här har blivit otroligt jobbigt på sistone som du kan se.


   
SvaraCitera

Maximilliam:

min bror kan aldrig leta rätt på egna relationer känns det som.. Det är det som är problemet liksom.

-->

oatsreuvaue:

Eller försök fixa ihop honom med en annan tjej?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

cuzIcan:

du kan väl skaffa dig en seriös relation istället och skita i vad din bror gör?

Mina två ex har varit två seriösa relationer. Första skedde nästan egentligen under hela min högstadie period (Fast vi var tillsammans i totalt 1,5 år) med flirtande och sådant där. Och förhållandet efter det höll i 7 månader som sedan nu har över gått i ett "Öppet förhållande" dvs min första relation på det här sättet.

Men självklart har jag haft lite små flirtar här och där som brorsan sedan "tagit över" och först nu har jag satt ner foten och insett att det här är ett problem och jag vill inte ha det såhär. Hur ska jag kunna skita i det här när jag älskar mitt ex och min bror medans de sårar mig? Det är inte något man direkt skiter i.

cuzIcan:

är dessutom inte så konstigt att tjejer som har blivit attraherade av dig blir attraherad av honom också ni är ju ändå identiska utseendemässigt och säkert lika på andra sätt också....

Självklart ligger det en sanning i vad du säger. Jag umgås med min bror varje
dag och man blir ju som man umgås. Men vi är fortfarande olika individer med olika personlighetsdrag och intressen. Men som sagt, det första en främmande person ser är endast likheter. ("Wow, är ni tvillingar?! vad LIKA ni är!" Mhm, you don't say?) och självklart är det här något jag vant mig vid och fått leva med hela livet. Men folk måste lära sig att "think outside the box", vi är två OLIKA individer så det är inte okej att gå till min bror bara för att han SER ut som mig och kanske har någorlunda lika personlighetsdrag. Det är ingen ursäkt i mina ögon, tyvärr.


   
SvaraCitera

Hej! Jag är en tjej på 15 år som har en tvillingbror. Vi är väldigt lika för att vara tvåäggstvillingar , det är bara jag som har längre hår men annars är vi läskigt lika. Vi brukar ha typ varannan vecka att vi sover tillsammans och ligger och snackar om precis allt. Mycket kärlek, vi är väldigt öppna eftersom vi har många gemensamma kompisar och intressen. Det hade blivit väldigt stelt om inte vi hade snackat så ofta och han kanske blir tillsammans med min kompis. Så försök snacka med din brorsa och ha öppna dialoger, våga säga till honom när han gör fel. Min brorsa frågar mig massor om tjejers kropp och tvärtom.  Ha bra relation till brorsan så löser det sig. 

Det är väldigt jobbigt när folk ser en som en individ. Vi har väldigt gemensamma intressen och kommer att gå samma linje på gymnasiet. Jag är lite pojkflickig av mig och därför så ser vår stora släkt(som vi tyvärr ser jätteofta)oss som två bröder, jag gillar killiga kläder men för det är jag tjej. Det enda ställe när de ser oss som olika är när det gäller betyg i skolan! 

Skicka meddelande om du vill få fler råd.    😀


   
SvaraCitera

Som enäggstvilling är det lätt att känna att man skulle ha varit dubbelt så bra på något ifall den andra ej fötts? Att man var en hel spermie ist för halv som ni pratar om :$


   
SvaraCitera

Ja jag och brorsan är ju ändå från varsin 😀 , fast vi "klumpade" ihop oss sen innan vi delade på oss igen… :/


   
SvaraCitera