Aviseringar
Rensa alla

det här med egen tid osv..


Ämnesstartare

Jag har ett litet problem.
ska fatta mig kort.

har dejtat en kille nu i fem månader och det känns riktigt bra. jag är väldigt kär i honom, och jag älskar honom och skulle göra vad som helst för honom!! men problemet är att jag inte sagt det till honom, jag får inte ut det jag känner, han vet om att jag är kär i honom, men inte att jag älskar honom.
kanske inte är rätt tid för att berätta det, jag vet inte men det är ju det jag känner för honom. Hur ska jag gööörraa? vet att det inte finns så mycket att säga till hjälp men något som kan få mig att få ur mig det, för jag vill att han ska veta om det vare sig han älskar mig eller inte.

och andra problemet är det där med egen tid. vi har inte träffat varandra på tre dagar och jag får typ panik!! Vill träffa honom och vara med honom. Men han verkar vilja ha lite egen tid haha och jag har svårt med det där ibland..
det är inte så att jag vill att han ska ha tid för mig hela tiden, det är bara det att jag saknar honom haha och det känns tomt, har sagt det till honom. vad kan man göra typ för att försöka acceptera mer att man inte behöver träffa varandra varje dag eller varannan dag osv..


   
Citera
time
 time

Strumpish:

vad kan man göra typ för att försöka acceptera mer att man inte behöver träffa varandra varje dag eller varannan dag osv..

Det är bara att sysselsätta sig med annat även om det kan kännas jobbigt när man inte är "synkade" med varandra på det sättet. Läs en bra bok, se nån kul film, häng med kompisar, baka en kaka. Håll dig upptagen bara. Många, och speciellt de som värdesätter egen tid, kan ha svårt för en partner som framstår som för beroende av dem. Därför är det ju bra om du visar upp lite självständighet för honom också, låter honom sakna dig lite tillbaka!


   
SvaraCitera

Strumpish:

jag vill att han ska ha tid för mig hela tiden,

Du får akta dig för att begära för mycket utav honom. Är han en person som behöver egentid ibland och du inte vill acceptera detta, kan hans känslor för dig lätt svalna och istället bytas ut mot negativa känslor.
I ett förhållande handlar det helt enkelt om att ge och ta. Kanske har du några andra kompisar du kan umgås med, läxor att göra eller passa själv på att ha lite tid för dig själv. Häng vid datorn, motionera, träna, shoppa osv. Finns massor av saker du kan göra.
Även sådana "toma känslor" kan vara nyttigt emellanåt. Det gör att ni värdesätter förhållandet mer. Ett förhållande där båda parter ständigt umgås med varandra kan lätt bli slentianmässigt och trist. De "toma känslorna" ni få r när ni är ensamma gör helt enkelt att ni värdesätter tiden då ni väl umgås mycket mer.


   
SvaraCitera

Jag känner igen mig i det väldigt mycket. Det var så för mig också i början av min och min pojkväns relation..¨


   
SvaraCitera