Aviseringar
Rensa alla

Det här med gymträning


Ämnesstartare

Jag har tränat lite oseriöst hemma i typ 2år men jag vill ju se resultat och har bestämt mig för att jag ska lyckas så nu har jag börjat gymma för kanske 2 månader sen. Jag är smal men ser tjock ut eftersom jag inte har mycket muskler så jag vill alltså bygga muskler och bli av med fett, hur borde jag lägga upp träningen? Hittills har jag tränat 4-6 gånger i veckan ungefär 60minuter och kört nästan bara styrka men ca 10 minuter på löpbandet som uppvärmning men undrar om jag bör göra ett annat upplägg eller om jag bara ska köra på som jag gjort.


   
Citera
Roloch

För att få en hälsosam, funktionell och fin kropp så är träningen ungefär bara 20%, de resterande 80% är sömn och mat. Har du fått några resultat sen du börja träna på gym? 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Roloch:
För att få en hälsosam, funktionell och fin kropp så är träningen ungefär bara 20%, de resterande 80% är sömn och mat. Har du fått några resultat sen du börja träna på gym? 

Jo jag vet det, jag äter en hälsosam och varierad kost har dock svårt att få i mig tillräckligt vissa daga och sömnen är inga som helst problem nu på lovet. Ja det har jag, min rumpa har blivit fastare, mitt midjemått har minskat och jag har blivit lite starkare i armarna.


   
SvaraCitera
Haien

Om du vill få bort fett så bör du nog öka springandet till ca 25 min, resten styrka.

Drick även proteinpulver efteråt.

Och ha så bra kost som möjligt.


   
SvaraCitera
Roloch

Anotheranonymous :

Jo jag vet det, jag äter en hälsosam och varierad kost har dock svårt att få i mig tillräckligt vissa daga och sömnen är inga som helst problem nu på lovet. Ja det har jag, min rumpa har blivit fastare, mitt midjemått har minskat och jag har blivit lite starkare i armarna.

Då låter det som att det du gör just nu fungerar bra! Att bygga muskler tar tid och vill du tappa vikt så skulle jag rekommendera att dra ner på kolhydraterna och öka proteinintaget, men som du sa, du har fått resultat så det du gör verkar fungera. "Rome wasn't built in a day"


   
SvaraCitera

Haien:
Om du vill få bort fett så bör du nog öka springandet till ca 25 min, resten styrka.

Drick även proteinpulver efteråt.

Och ha så bra kost som möjligt.

Man ska ha råd o köpa massa proteinoulver också


   
SvaraCitera
Haien

handendärnissen:

Man ska ha råd o köpa massa proteinoulver också

Sant


   
SvaraCitera

handendärnissen:

Man ska ha råd o köpa massa proteinoulver också

Inte dirr dyrt men visst. 


   
SvaraCitera

fick lära mig i skolan att proteinpulver var onödigt? beror kanske på hur man ser det, men att äta t.ex en banan ska ge samma effekt. skulle personligen inte lägga massa pengar på det. resterade råd här tkr jag är bra


   
SvaraCitera

019linnea: men att äta t.ex en banan ska ge samma effekt

Bananer är nog inte din bästa proteinkälla, men det finns många andra bra alternativ.


   
SvaraCitera

aristoteles:

Bananer är nog inte din bästa proteinkälla, men det finns många andra bra alternativ.

Äsch, tog bara något som är bra för en. Be my guest och ge andra förslag?


   
SvaraCitera

019linnea:

Äsch, tog bara något som är bra för en. Be my guest och ge andra förslag? (pulver is off the table)


   
SvaraCitera

Pulver is off the table 


   
SvaraCitera

019linnea:

Äsch, tog bara något som är bra för en. Be my guest och ge andra förslag?

  • Grekisk yoghurt
  • Keso
  • Ägg
  • Kött
  • Fisk
  • Bläckfisk
  • Linser

   
SvaraCitera

Fattar egentligen inte varför folk ska klaga på proteinpulver så jävla mkt och nästan måla upp det som att det är någon form av steroider.


   
SvaraCitera