Aviseringar
Rensa alla

Det här med kontaktannonser...


Ämnesstartare

En tanke slog mig precis, det gjorde ont...

Nej men alltså... kontaktannonser är inte tillåtna, och dom blir låsta direkt.

Fast... borde dom inte tas bort helt? För jag menar - dom ligger ju kvar och kan ändå funka som kontaktannonser eftersom det lockar personer att skriva via pm istället (vilket jag visserligen antar att man hade gjort även om kontaktannonser hade varit tillåtna).

Eller?

Varför tas dom inte bort?


   
Citera

Alltså, att kontakta folk och fråga om de vill ses i PM är ju inte nåt regelbrott.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Penstrokes:

Alltså, att kontakta folk och fråga om de vill ses i PM är ju inte nåt regelbrott.

Nej jag vet, men jag menar att skriver man en kontaktannons så leder det ju precis till det, eftersom man bara låser den och vem som helst fortfarande kan se den och kontakta TS.

Neutraliserar inte det på sätt och vis regeln?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Är det till en hemsida så tas ju adressen bort.


   
SvaraCitera

Storchen84:

Neutraliserar inte det på sätt och vis regeln?

Jo, men det hela handlar ju bara om att UM vill hålla sin egen rygg fri om nåt skulle gå åt helvete + se till att inte forumet blir sönderspammat av Pelle Pedofil P48, Camilla Camhora F18 och deras vänner. Tror inte de egentligen bryr sig om huruvida medlemmar stämmer träffar med varandra.

Vad man skriver till varandra i PM är privat kommunikation, ett forum är öppen kommunikation. Visst skulle man kunna radera trådarna, jag förstår din poäng, men där har du en simpel förklaring till varför det är som det är.

Du skulle väl kunna föreslå att man istället raderar trådarna helt i forumet för Önskemål och Synpunkter, antar jag.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Penstrokes:

det hela handlar ju bara om att UM vill hålla sin egen rygg fri om nåt skulle gå åt helvete + se till att inte forumet blir sönderspammat av Pelle Pedofil P48, Camilla Camhora F18 och deras vänner. Tror inte de egentligen bryr sig om huruvida medlemmar stämmer träffar med varandra.

Ahh, I see.

Penstrokes:

men där har du en simpel förklaring till varför det är som det är.

mm

Penstrokes:

forumet för Önskemål

Är inget önskemål, det var som sagt bara en tanke/fundering när jag såg den senaste tråden av "Dberorpå"

För min del får folk spamma kontaktannonser bäst dom vill[crazy]Blev bara nyfiken på varför man bara låser dom och inte tar bort dom helt och hållet, men jag antar att du besvarat min fråga, och har du inte det eller om det inte stämmer lär Åtta skriva här snart[y]


   
SvaraCitera