Aviseringar
Rensa alla

Det här med orgier


Ämnesstartare

Är en nästan mytisk företeelse, där flertalet personer, med eller utan restriktioner på vem, samlas och njuter av sex. Men förekommer det alls i verkligheten? Jag vet att jag brukar föreslå det bland vänner ibland som skrattar och säger visst, men aldrig kommer sig för att faktiskt göra det (möjligen pga brist på deltagande kvinnor), jag är inte säker på om de fattar att jag och en annan vän faktiskt är seriösa.

Visst det finns i alla fall en swingerklubb i staden, men det verkar vara mer one-on-one action och inte direkt i grupp. Och när en absolut minoritet talar om gruppsex de haft så är det oftast bara så att det är en person, möjligen två som i sin tur legat med multipla andra personer. Det jag säger är alltså att det inte finns något av det där fria och "alla ska med" i dagens gruppsexande.

Mycket osäkra källor i form av populärkultur talar om att det var vanligare för runt 40-50 år sedan, vilket det mycket väl kan ha varit, men varför slutade vi? Vill vi inte alla egentligen bara vara fria och göra det som känns bra, även i grupp som de flockdjur vi är.

Har du deltagit i en äkta orgie?
Skulle du vilja göra det?
Har du haft gruppsex? Om ja, beskriv gärna fördelningen mellan deltagare och aktivitet


   
Citera
mynona

Jo det förekommer i verkligheten. Det handlar om vilka personer man umgås med. Har jag fått berättat för mig, dvs. 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

mynona: Jo det förekommer i verkligheten. Det handlar om vilka personer man umgås med. Har jag fått berättat för mig, dvs.

Alltid dessa andrahandshistorier, det spär bara på myten


   
SvaraCitera
mynona

Morgonstjärna:

Alltid dessa andrahandshistorier, det spär bara på myten

Om man hade gjort det på riktigt, inte skulle man ha erkänt det då


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

mynona: Om man hade gjort det på riktigt, inte skulle man ha erkänt det då

Jag antar att vissa inte är lika frisinnade som mig, men ser ingen anledning till att inte prata om det


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

det finns väl särskilda klubbar för sådant


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

chips-reklam:
det finns väl särskilda klubbar för sådant

så det är inte något som sker spontant i goda vänners lag, alls?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Morgonstjärna:

så det är inte något som sker spontant i goda vänners lag, alls?

jag har aldrig hört om det i alla fall

trekant ja, men inte orgier


   
SvaraCitera
NEMI
 NEMI

allt beror på vart en letar...


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Nej, lite väl mycket baciller kan jag känna. 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Darkside har väl rätt mkt sådant, tror jag. Men ja, trekanter är vanligare tror jag. Känner nog bara en person som deltagit i en orgie. Minns jag ej fel så fann hen den rätt rörig.


   
SvaraCitera

isola: Darkside har väl rätt mkt sådant

Äh de vet du? hänger du där?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

My dreams are her:

Äh de vet du? hänger du där?

deru


   
SvaraCitera

isola: deru

Tar de som ett ja.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

My dreams are her:

Tar de som ett ja.

vågat


   
SvaraCitera