Aviseringar
Rensa alla

"Det handlar bara om att aldrig sluta tro."


Ämnesstartare

Stekarens egna ord, mycket fina!

Vi Stockholmare måste hålla ihop! Tillsammans är vi oslagbara.

Tänk på dessa ord nästa gång ni åker tuben och hör folk med främmande språk tala.

Lördagsdiskussion: Äter du lördagsgodis? Varför/Varför inte?


   
Citera

Sthlm är bäst ~

Nej jag äter inte lördags godis, måste ju tänka på vikten hehe :3


   
SvaraCitera
NEMI
 NEMI

senast jag åkte tuben höll två stockholmare på att slå på varandra. Kände att det var en trevlig och välkomnande plats jag kommit till. vist fan det är lördag idag.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Eurovision SC hölls i Malmö ifjor, inte i Stockholm.. Tyder bara på att Sthlm inte är bäst höhöBlink

OnT: Nej, inget lördagsgodis för mig längre pga tandställning Ledsen Men brukade ändå sällan äta godis, nöjer mig med choklad (om det inte också räknas som godis så att säga Galen)


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Attitydinkontinent:
Eurovision SC hölls i Malmö ifjor, inte i Stockholm.. Tyder bara på att Sthlm inte är bäst höhöBlink

Hur så? Att en så pissig tävling som Eurovision överhuvudtaget existerar är ett under tycker jag.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Attitydinkontinent: Nej, inget lördagsgodis för mig längre pga tandställning

Varför kan man inte äta godis när man har tandställning?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Adam:

Hur så? Att en så pissig tävling som Eurovision överhuvudtaget existerar är ett under tycker jag.

Nån är visst aviiiiiis :DD


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Adam:

Varför kan man inte äta godis när man har tandställning?

Eftersom det fastnar lättare och då får man lättare karies samt att tandställningen kan lossna.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Attitydinkontinent:

Nån är visst aviiiiiis :DD

verkligen inte. Melodifestivalen är skräp. Stockholmare lyssnar på riktig musik.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Attitydinkontinent: Eftersom det fastnar lättare och då får man lättare karies samt att tandställningen kan lossna.

Gäller inte samma regel för all mat? Eller äter du bara lättsmällt? Typ som yoghurt?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Adam:

verkligen inte. Melodifestivalen är skräp. Stockholmare lyssnar på riktig musik.

Vad är riktig musik då? ;p


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Adam:

verkligen inte. Melodifestivalen är skräp. Stockholmare lyssnar på riktig musik.

What Materialarn said.

Adam:

Gäller inte samma regel för all mat? Eller äter du bara lättsmällt? Typ som yoghurt?

Nej, hårdare mat såsom knäckebröd kan göra ont däremot. Jag har ju olika borstar för att få bort allt mellan tandställningen osv. Men eftersom godis är väldigt segt så kan det, som jag sa innan, få tandställningen att lossna, tuggummi också. 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

materialarn:

Vad är riktig musik då? ;p


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Attitydinkontinent: Nej, hårdare mat såsom knäckebröd kan göra ont däremot. Jag har ju olika borstar för att få bort allt mellan tandställningen osv. Men eftersom godis är väldigt segt så kan det, som jag sa innan, få tandställningen att lossna, tuggummi också.

Karameller man suger på då?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Adam:

Karameller man suger på då?

Det är nog okej, men tror ändå man måste ändå vara noggrann med borstningen i efterhand eftersom sen när man tar av tandställningen så kommer det finnas vita ringar på tänderna vilket tyder på att munhygienen varit dålig och största anledningen till det är godis som i sin tur orsakar plack.


   
SvaraCitera