Aviseringar
Rensa alla

Det jag har gjort är det fel?


Ämnesstartare

Hej, jag har så sjukt mycket ångest. Ska försöka att få en lång historia kort. För ca 2 år sedan blev jag tillsammans med en kille och han var min första riktiga kille, han var världens bästa kille i ca 2,5-3 månader sen började han att förändras han visste redan innan vi blev tillsammans att jag mådde dåligt och hade lite problem hemma. Han brydde sig jätte mycket i början och fick min sluta skär mig osv. Men sen så brydde han sig inte om när jag behövde honom och han började säga att jag va tjock, hora osv, han kollade igenom min mobil och han själv vände bara sin mobil när vi satt bredvid varandra.

Sen när vi varit tillsammans i 4 månader så såg jag att han hade tinder och massa andra dejtingappar, jag blev jätte chockad när jag såg de och frågade såklart varför han hade de men han sa att han inte tagit bort den sen vi blev tillsammans, men när vi blev tillsammans så tog vi båda bort våra dejtingappar tillsammans så han hat ju laddat ner dem igen. När jag kom hem så va jag jätte ledsen och pratade med han och sa att jag va de och han tyckte jag va svartsjuk och inte litade på honom.

Så efter de så lämnade han mig, och jag försökte att få tillbaka honom för jag älskade honom. Efter ca 6 månader så började jag att släppa honom och må bättre då jag aldrig mått så dåligt som under de halvåret (hände en massa andra saker också) då ville han helt plötsligt ha tillbaka mig och dum som jag va så tog jag tillbaka honom, jag tänkte att han kanske hade förändras för han lovade att inte skriva med andra osv. Men de blev bara värre såg efter ett tag dem där apparna igen och han började o kalla mig för massa olika saker och han brydde sig inte ens om jag åt hemma hos honom jag tänkte bara på sig själv kunde gå 3 dagar innan jag fick mat osv.

Men nu till det jag har ångest över, jag mådde så dåligt man tänker så många saker om sig själv när man ser att sin kille skriver med andra tjejer och har varenda jävla dejtingapp som finns och när det tom är tjejer som skriver och frågar om vi är tillsammans och säger att han gjort de och de med den tjejen så jag mådde verkligen inte bra men jag ville inte lämna honom för jag älskade honom så mycket. Men jag ville hämnas på ett sätt så jag laddade ner en dejtinhapp för att Adda några nya killar på snapchat så han skulle bli arg. Men jag addade ca 2-3 stycken och en kille bodde en liten bit ifrån mig och gick i samma klass som mina kompis osv. Och till en början så skrev vi som vönner men efter några månader så började jag att få känslor för honom och efter att tag så sa han att han hade de för mig också och jag sa inte att jag hade kille och de är dd jag hat ångest över.

Jag började att släppa min kille mer och mer och för 2,5 månad sen så gjorde han och jag slut så efter de så har jag träffat denne killen en gång. Men jag vågar inte träffa han för att jag fortfarande inte sagt att jag har haft kille och jag vet att han inte kommer vilja ha något med mig att göra när han får reda på det här. Vad tycker ni jag ska göra? Gillar verkligen honom och han är verkligen min typ och vill inte förlora honom. Jag vet att det är fel det jag gjort men meningen var bara att jag ville hämnas på min dåvarande kille, det va inte meningen att jag skulle få känslor för honom. Och vissa tycker säkert det är jätte konstigt att få känslor för en person man bara träffat en gång men tydligen så går de. 

Tråd redigerad av admin: styckesindelning för lättare läsupplevelse. 


   
Citera

snälla fixa till styckesindelning


   
SvaraCitera

men vad i hela friden

Är det en vettig kille du träffat lär han antagligen ha åtminstone en gnutta förståelse för vilken situation du har varit i. Inget du ska behöva skämmas alls för. 


   
SvaraCitera

Först och främst så är det nog bra att informera honom om varför du började ha kontakt med honom, speciellt eftersom at du har ångest kring detta. Då vore det även bäst om du inte drog ut på det eftersom att det kan försvåra det. Det är nog bara att berätta och förklara det för honom och se vad han tänker och känner kring det. Du behöver inte märka de situationerna som du gått igenom som rätt eller fel, utan bara att de har hänt.


   
SvaraCitera
sies
 sies

Jag har på senaste tid skrivit med väldigt många som vänder sig till självskadligt beteende och andra negativa tankar. Jag tror inte riktigt det är anledningen att din kille betett sig som han gjort, men jag känner att det drar enormt mycket energi ur en person som behöver lyssna på det hela tiden, dag in och dag ut. Jag säger inte att du inte ska prata om dina tankar och känslor för någon, men åtminstone till en gräns. Att försöka hålla till det man pratat om tidigare. 

Har till exempel en nära vän som nästan varje dag håller på och säger att de ska skära sig. Självklart vill man inte att den personen ska göra det, men det blir alldeles för mycket om man ska behöva höra sånt eller liknande varje dag. 

Men så behöver det absolut inte ha varit i eran situation. Om du verkligen vill vara med den här kille, försök prata med honom. Försök prata om hans känslor och vad han tycker. Om han inte vill prata om det eller inte har någon vettig anledning till varför han har haft ett sånt beteende som han haft så tycker jag du ska lämna honom direkt. 

Och det behöver inte vara dåligt, i längre sikt så kan det ha varit ditt livs bästa val. 


   
SvaraCitera