Aviseringar
Rensa alla

Det kliar!!


Ämnesstartare

Klådan sitter i min hårbotten, och nej det är inte mjäll eller löss då jag inte har sett en endaste mjällflaga eller lusnisse någonstans.
Har ljust hår så att upptäcka abnormiteter är ingen konst även om håret är tjockt. Har ibland känt och sett röda utslag.
Använder vanligt schampo från ica/coop och brukar ha hårinpackningar från lite varstans.
Har använt en nu från Dr.Hauschka som iof har gått ur datum. Kanske bör slänga den, men har ju mer än halva kvar.. det bär min sparsamma natur emot.
Kan det kanske vara blekmedlet kanske? Även om jag inte bleker så ofta så kan det ju vara en reaktion som håller i sig och har torkat ut hårbotten.
Bör jag kanske skuta bleka?
Åh nu kliade det igen [mad]

Image


   
Citera
Ämnesetiketter
Ämnesstartare

Nu kliade det igen. Kan inte någon med erfarenhet av hårbottenskliande komma och svara? Där problemet inte varit löss eller mjäll. Har ett milt tvättmedel så det är nog inte det. Läste nu en artikel om en tatuerare som använt gammal färg och gett sina kunder klåda och svullnad pga det, blir nu lite nervös då min kliar lite ibland.
Men nu till hårproblemet!
Ska sova nu, men när jag loggar in igen imorgon någon gång så vill jag kunna läsa lösningar, då skulle jag bli så glad.
Tack.
Ska nu författa ett ursäktande mail med möjliga lögner.
Godnatt och sov gott på er


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Snagga dig.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

frukt:

Snagga dig.

Har övervägt, men problemet skulle nog kvarstå är jag rädd. Fast blekning vore ju då onödigt.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare


   
SvaraCitera
Ämnesstartare


   
SvaraCitera
Ämnesstartare


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

zef


   
SvaraCitera

Klia tillbaks då


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Torr hårbotten? Solen torkar säkert ut osv. Eller intorkat svett som kliar? Om du har mycket hår så blir det ju varmt och svettigt för din stackars hårbotten.


   
SvaraCitera

   
SvaraCitera
Ämnesstartare

isola:

Bör jag kanske skuta bleka?

isola:

Har ett milt tvättmedel så det är nog inte det.

Hur ofta bleker och tvättar du?
Testa ett ännu(?) mildare eller ett annat märke.
ACO? Eller Dermalogica är bra. [smile]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

torr hårbotten kanske?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Det är säkert bara en helt vanlig eksem som du har i hårbotten. Gå till apoteket och prata med personalen där


   
SvaraCitera

Hade sånt förut. Fick nå specialshampo och nå hårgrej från ACO som jag skulle använda.

Gå till läkare.


   
SvaraCitera