Aviseringar
Rensa alla

Det kommer tillbaks massa gamla UMare!!!!


Draug: Fullt förståeligt. Går inte ens att jämföra med hur det var förr :S

Akta dig för snart kommer PK-polisen och redigerar ditt inlägg. Party


   
SvaraCitera

DeathOrGlory:

Det klara jag mig nog utan eller ptja det skulle nog inte spela någon roll.

Och du tillförde mycket?

Tycker man kan ta det lite piano ba och inte hetsa upp sig


   
SvaraCitera

Edinburgh: Tycker man kan ta det lite piano ba och inte hetsa upp sig

Jag har ju dock inte hetsat upp mig, yttrade min åsikt om hur UM är idag.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

edinburg e sötast hittilis enligt mej


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

att undergången är nära 


   
SvaraCitera
Draug

DeathOrGlory: Akta dig för snart kommer PK-polisen och redigerar ditt inlägg.

Inte första gången de redigerar och raderar inlägg de uppfattar som "opassande" blir illamående av allt tvång och "förallasbästa" reglemente. Extremt tråkigt i längden.


   
SvaraCitera
time
 time

DeathOrGlory:
UM var ju dock en enorm besvikelse att komma tillbaka till. Äcklig ny design, allt skall vara så jävla seriöst och folk får inte skämta om något.

Har ni något specifikt exempel?

Draug:

Inte första gången de redigerar och raderar inlägg de uppfattar som "opassande" blir illamående av allt tvång och "förallasbästa" reglemente. Extremt tråkigt i längden.


   
SvaraCitera

Draug: Extremt tråkigt i längden.

För att inte tala om hyckleriet.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

blir glad när jag känner igen


   
SvaraCitera

time: Har ni något specifikt exempel?

Nej för de inläggen är ju borttagna. Party På en mer seriös nivå så lägger jag inte sådant på minnet men man läser ett inlägg som sedan en moderator redigerar eller tar bort.


   
SvaraCitera
time
 time

DeathOrGlory:

Nej för de inläggen är ju borttagna. Party På en mer seriös nivå så lägger jag inte sådant på minnet men man läser ett inlägg som sedan en moderator redigerar eller tar bort.

Ja nä tänkte om du kom ihåg vad det hade varit. Vi tar bara bort sånt som bryter mot reglerna, t ex personangrepp eller rasism eller sexism... Ja, du fattar. Eller tips på självskadebeteende!

Vi har en lite yngre publik nu än tidigare, förutom stammisarna, så det är kanske därför du tycker det skiljer sig. En kan ju inte göra alla nöjda. Är glad att du säger till i alla fall! 


   
SvaraCitera
Draug

time: Har ni något specifikt exempel?

Som sagt så är raderade inlägg svåra att ge som exempel, tänk hur det var här på forumet en gång i tiden. Fanns ju en tid i um:s historia när radering och redigering av inlägg inte ens existerade. Du kan inte förneka att det hade sin charm också?


   
SvaraCitera

time:

Har ni något specifikt exempel?

jag hsr funderat lite över det här. det råder ingen direkt repression medelst moderering på um, som jag upplever. men det blir så jävla dålig stämning så fort någon försöker sig på att sprida det skojfriska näthat som var gamla ums kött och blod. det är inte administrationens fel, det är inte moderstorernas fel, det är ta mig fan allas fel.

jag minns den där tråden för några år sen då någon skrev någon bloggpost med massa skit om um, och dn samlade um-eliten, varav flertalet mods och blivande admin åtta deltog i stalkingprojektet att exponera dennes meatspaceidentitet, och ingen såg liksom problemet med det. okej, det är att ta saker rätt långt, så jag förespråkar inte en återgång till riktigt den graden av degenererad anarki, nihilism och borderline 4chan-amoralitet. jag vet inte ens hur problemet skulle kunna lösas. det är ett strukturellt problem, som tycks hårdkodad i den nya kodbasen, och som likt en cancer spridit sig till varje aspekt av um-gemenskapen. jag vill härmed föreslå en fristående kommission som kan utreda vad som förändrats, vad det beror på, och hur vi kan uppmuntra en typ av community som har andan och gemenskapen hos det gamla um, utan de uppenbara problem som den amorala och laglösa stämning som rådde medförde. denna kommité bör ha representanter från alla grupper, och vara oberoende av ums rådande administration.

det är liksom som. det här är um. men folk gillar inte varandra längre. inte på riktigt. det är myspys här och var, på ytan, men det är inte på riktigt, för allt hat är utbytt mot någon slags strukturell repression som bara byter ut alla verkliga känslouttryck mot en latent, dålig stämning som bara blaskar ut den jävla soppa vi brukade ha till ett blaskigt spad.

notera att detta inlägg är skrivet under en illa planerad avtändning från substanser som ej skall nämnas vid namn, djupt i fiendeland, under stor emotionell stress och förmodligen en god dos (förhoppningsvis) temporära tankestörningar. alla pinsamt målande beskrivningar, faktafel och bristfällig intern logik kan tillskrivas detta, och jag vet inte ens om jag kan stå för det jag skrivit här ens i det här tillståndet. men jag känner att det måste postas. något måste göras. annars blir vi bleka skuggor av vår forntid, och det orkar jag inte. då klarar jag mig hellre utan.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

ply:
att missbruk är farliga om de inte behandlas, och det finns inget rehabcenter för um:ande.

hahahahaha


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

player one: det är liksom som. det här är um. men folk gillar inte varandra längre. inte på riktigt. det är myspys här och var, på ytan, men det är inte på riktigt, för allt hat är utbytt mot någon slags strukturell repression som bara byter ut alla verkliga känslouttryck mot en latent, dålig stämning som bara blaskar ut den jävla soppa vi brukade ha till ett blaskigt spad.

jag tkr verkligen inte att du kan inkludera mig i "folk". var försiktig med hur du uttrycker dig. JAG personligen tkr om väldigt många här på um och trivs asbra med de allra flesta. ser många av dem som mina vänner. 


   
SvaraCitera