Aviseringar
Rensa alla

det luktar något som jag känner igen..


Ämnesstartare

Hjärtlös:

Tycker du om det?

Jag avskyr vissa sådana lukter. Finns en specifik lukt som jag nästan spyr av när den finns i luften, vet dock inte var den kommer ifrån men känns att den inte är bra.

här är det en speciell banan doft, den man bruka få av tandläkaren till tändarna, fast ännu starkare. urk.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

amsi:

ibland. igår var det jobbigt. gammalt kaffe med grädde och kortisonkräm är inte kul. värst är som det brukade lukta hos min pappa.

Min pappa har också en speciell lukt som jag aldrig gillade som barn, vägrade gå på den toan han hade gått på för det luktade gamla bildäck och någonting mer. Nu träffas vi bara ute så jag känner inte så mycket av vad han luktar. Vad luktade det hos din pappa?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

the_fat_one:

här är det en speciell banan doft, den man bruka få av tandläkaren till tändarna, fast ännu starkare. urk.

Usch, jag avskyr bananflour. Det verkar ju hemskt att ens vistas utomhus då..Den lukten jag inte tycker om påminner om pasta med skinksås ifrån matsalen i mellanstadiet.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

gamla bildäck? :S måste vara något med hygien. mina hamstrar brukar lukta gamla bildäck när dom e smutsiga.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Hjärtlös:

Min pappa har också en speciell lukt som jag aldrig gillade som barn, vägrade gå på den toan han hade gått på för det luktade gamla bildäck och någonting mer. Nu träffas vi bara ute så jag känner inte så mycket av vad han luktar. Vad luktade det hos din pappa?

det luktade blöt hund, smuts och gammalt kött. 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

amsi:

det luktade blöt hund, smuts och gammalt kött. 

🙁


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

och det luktade speciellt på hans toalett. blir förbannad när jag känner den lukten.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

tänk om ni ärver lukten _*_


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jag har aldrig fått höra att jag luktar äckligt eller att det luktar äckligt hemma hos mig, det är skönt. 

Varför är lukt ett så känsligt ämne tror ni? Brukar ni säga att folk luktar äckligt? Eller bara tala om när de luktar gott?


   
SvaraCitera
mynona

ja det händer, dofter väcker minnen eller i alla fall känslan av minnen. men det händer mig inte ofta eftersom doftsinnet är det sämsta av mina sinnen


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Hjärtlös: Min pappa har också en speciell lukt som jag aldrig gillade som barn

min pappa luktade alltid tobak och alkohol när jag var yngre, ogillade det så jäkla mycket. 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

mynona:
ja det händer, dofter väcker minnen eller i alla fall känslan av minnen. men det händer mig inte ofta eftersom doftsinnet är det sämsta av mina sinnen

Skönt ibland, om det luktar illa åtminstone.

FruLiten:

min pappa luktade alltid tobak och alkohol när jag var yngre, ogillade det så jäkla mycket. 

Ah, min pappa luktade lite öl också. Det var inte mysigt. 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

min pappa luktade gott, billig after shave och röda prince


   
SvaraCitera
mynona

Hjärtlös: Skönt ibland, om det luktar illa åtminstone.

ja, om det inte tycks vara just fina dofter man inte känner - äckliga lukter brukar vara starkare


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

mynona:

ja, om det inte tycks vara just fina dofter man inte känner - äckliga lukter brukar vara starkare

Mm trist att det inte är tvärtom.


   
SvaraCitera