Aviseringar
Rensa alla

Det mest provocerande


24/7
 24/7
Ämnesstartare

som finns är att läsa saker om sig själv, som personer skrivit men inte sagt direkt till en.
Håller ni med?

Detta gäller alltså någonting som anses vara negativt.

Skriker lite i min kudde nu. Rodnar


   
Citera
Ämnesetiketter

nope


   
SvaraCitera
24/7
 24/7
Ämnesstartare

den sekundära pycnoharkessiska teorin:
nope

Vad tycker du är det mest provocerande då?


   
SvaraCitera

Tycker det mest är kul då de som regel är ute och cyklar.


   
SvaraCitera
24/7
 24/7
Ämnesstartare

*följdfrågarN*


   
SvaraCitera

Inget kan provocera mig, jag är hård som sten, kall som flytande kväve. 

Men ja, de är kul att provocera andra människor Rodnar


   
SvaraCitera

24/7:

Vad tycker du är det mest provocerande då?

finns mkt, att människor tror att deras åsikter är objektiva sanningar, att folk trycker ner varandra, inte hjälps åt och skyddar varann, att det görs saker för att andra ska uppfatta en på ett visst, positivt vis etc 


   
SvaraCitera

Vet att när jag äntligen lyckades slita mig ifrån mitt ex skrev han öppet på facebook att jag var en mentalpatient och att han önskar att jag vore en kille för att han hade bankat skiten ur mig då. Det provocerade mig så att jag nästan höll på att slita av mig mitt hår. Men insåg att det skulle bara provocera honom ännu mer om jag visade att jag reagerade. Ännu värre var det egentligen med de människor som gullade honom och menade att han hade rätt, när de inte ens kände mig. Men det säger nog mer om dom än mig. 

Nu för tiden försöker jag att skita fullständigt i människor som har negativa saker att säga om mig, och inte till mig. 


   
SvaraCitera
NEMI
 NEMI

ja det håller jag helt med om.
fast sedan går det över och jag inser att det vore dumt att begära mer av en annan människa.


   
SvaraCitera

inte provocerande, kanske, mest tråkigt. "varför tar du inte upp problemet med mig så att vi kan lösa det?", blir min reaktion

det jag finner mer provocerande är när jag tillskrivs åsikter jag inte har - där man istället för att fråga hur något ligger till, antar. fast det är väl mer också tråkigt snarare än provocerande. jag blir bättre på att kontrollera hur jag emotionellt vill förhålla mig till saker. att om instinktivt blir provocerad, kan jag bemästra den känslan i viss grad, genom att fråga mig själv vad det gör för bra att känna så. jag tror att det kan vara fördelaktigt att försöka göra det.


   
SvaraCitera
mynona

nej, inte det mest provocerande, men stundtals irriterande 

Nachac:
Tycker det mest är kul då de som regel är ute och cyklar.

... just eftersom de som regel har fel. är det inte just när de har fel som man eventuellt kan bli provocerad? då handlar det om missförstånd och missuppfattningar som alltid gnager i bakhuvudet mer än klar och motiverad fientlighet. som när man ser folk skriva saker om en som visserligen inte stämmer, men som man vet att de anser stämma om en och som därför gör att man känner sig träffad/tilltalad. 


   
SvaraCitera

mynona: ... just eftersom de som regel har fel. är det inte just när de har fel som man eventuellt kan bli provocerad? då handlar det om missförstånd och missuppfattningar som alltid gnager i bakhuvudet. som när man ser folk skriva saker om en som visserligen inte stämmer, men som man vet att de anser om en och som därför gör att man känner sig träffad/tilltalad

Brukar vara människor jag har låg uppfattning om som sinsemellan diskuterar "hur jag är" och på detta sätt säger mer om sig själva.


   
SvaraCitera
mynona

Nachac:

Brukar vara människor jag har låg uppfattning om som sinsemellan diskuterar "hur jag är" och på detta sätt säger mer om sig själva.

Ja i de fallen så. 


   
SvaraCitera

var rätt kefft när några diskuterade i en tråd varför mitt skrivspråk är som det är och vad jag menar med det. hade varit trevligt att få frågan istället för att se att folk antar saker om en som är helt osanna.


   
SvaraCitera

blir oftast mest ledsen (ifall jag uppskattade personen innan) sedan skakar jag av mig det och tänker att de har problem om de skriver nedsättande saker om mig, trots att tillfälle finns att skriva/tala till mig

B


   
SvaraCitera