Aviseringar
Rensa alla

Det nya AM kortet..?


Ämnesstartare

hej. jag har det "gamla" eu kortet , får jag köra a traktor nu lr måste jag göra något mer prov för och få det nya kortet?[smile]


   
Citera

palmen:

hej. jag har det "gamla" eu kortet , får jag köra a traktor nu lr måste jag göra något mer prov för och få det nya kortet?

Om jag inte minns fel får du erbjudande i november om du vill byta ut ditt nuvarande kort. Då skickar du in det och får ett AM-kort, som du får köra a-traktor med.


   
SvaraCitera

kolla med vägverket

Emmelipemmeli:

Om jag inte minns fel får du erbjudande i november om du vill byta ut ditt nuvarande kort. Då skickar du in det och får ett AM-kort, som du får köra a-traktor med.

så han får byta ut sitt kort kort och sen helt plötsligt köra traktror???

Emmelipemmeli:

Tro mig, jag är expert.

[shake]


   
SvaraCitera

Xbox N 360:

så han får byta ut sitt kort kort och sen helt plötsligt köra traktror???

Ja, är de nya failade reglerna. Vet inte exakt vad man får köra, men skickar man in sitt EU-kort får man ett AM-kort. Så sa de iaf på min moppekurs jag gick förrförra helgen [smile] tror trafikskolan har koll på läget va.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

japp så är det,alla med eu-mopedkort får köra traktor om dom förnyar till AM-kort..

tycker dom gjort en redig smarting vägverket och dom där slipsnissarna,dom gör allt för att få bort epor/a-traktorer sedan tillåter dom alla med eu-mopedkort köra traktor[confused] hmm.... då minskar ju säkert alla a-traktorer efter vägen,eller INTE! bara kolla blocket,före 1okt så var det 20sid med a-traktorer nu är det 3!

så tacka vv.se varje gång ni ligger bakom 3-dubblet så många traktorer[bigsmile]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Man kan byta ut EU-kortet mot ett AM-kort och då får man köra moppe klass 1 och 2, epa, traktor upp till 62 ton och motorredskap klass 2[smile]


   
SvaraCitera

Tråden låst på grund av inaktivitet


   
SvaraCitera