Aviseringar
Rensa alla

Det räcker med ungdomssex, vi pratade om det i fjol.


Ämnesstartare

Så sa mitt förlag att Bokmässan svarat med anledning av mina böcker för unga vuxna som kommer i år.
Så jag behöver inte komma dit, eller ha nåt seminarium.

Bara så ni vet. Eller?

För jag tror att ungdomar har sex i år också.
Och att det kanske till och med händer att de som inte hade det i fjol har det nu.
Och att de allra flesta som haft det fortsätter.
Att väldigt få människor blir mindre intresserade av sex.

Hur tycker ni att samtal runt ungdomssex ska föras av vuxna? Vad är det vi behöver fatta?


   
Citera

Vuxna ska bara vara glada.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Macktorsken:

Vuxna ska bara vara glada.

Är du ironisk nu? Rent allmänt som stöd eller för att vi överhuvudtaget blir tillfrågade? Vill verkligen veta hur du tänker:-)


   
SvaraCitera

Jag vet inte riktigt vad vuxna inte förstår om ungdomssex, de har väl både varit ungdomar själv och haft sex.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Dan_the_ironman:

Jag vet inte riktigt vad vuxna inte förstår om ungdomssex, de har väl både varit ungdomar själv och haft sex.

Gillar ditt klara konstaterandet, det är ju så!
Var nog inte det mässan inte fattar, mer än att i år behöver de inte ta upp böcker om sex utan i år kan vi hålla oss till andra ämnen. Jämför med om det kommer vuxenböcker som sticker ut om sex, då blir det alltid debatt. För det finns alltid en massa saker runt sex som behöver diskuteras, precis som vi ständigt förhåller oss till krig och svält och katastrofer eller sjuka presidentkampanjer eller nöjen och sånt som är kul.


   
SvaraCitera

Lina Forss:

För det finns alltid en massa saker runt sex som behöver diskuteras, pre

Det är klart, men frågan är om bokmässan förstår vad du tänker prata om i sådana fall.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Dan_the_ironman:

Det är klart, men frågan är om bokmässan förstår vad du tänker prata om i sådana fall.

Hahaha, skön du är, tack!


   
SvaraCitera

Är ganska säker på att det blir någon form av missuppfattning när vuxna skriver om sådant, ni är sådana som tror att fenomen som "rainbow parties" och "sex bracelets" existerar (googla).


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jungman Jansson:

ni är sådana som tror att fenomen som "rainbow parties" och "sex bracelets" existerar (googla).

Behöver inte googla. Har levt och vet vad jag vet.
Swingers parties, daisy chains. Hejhej.


   
SvaraCitera