Aviseringar
Rensa alla

Det roligaste din Mamma/pappa (etc) sagt till dig?


de var nog inte så roligt egentligen men mina föräldrar drog ut mig i köket och skulle prata allvar och såg jätteseriösa ut, så frågade dom typ "har du knarkat?", jag började gapskratta då, de var inte meninge, men dom blev pissarga.


   
SvaraCitera

gugge_ftw:

de var nog inte så roligt egentligen men mina föräldrar drog ut mig i köket och skulle prata allvar och såg jätteseriösa ut, så frågade dom typ "har du knarkat?", jag började gapskratta då, de var inte meninge, men dom blev pissarga.

Det har hänt mig med xD


   
SvaraCitera

Mor:
"Har du knarkat?"
Jag:
"Nej, det har jag inte."
Mor:
"Inte ens rökt hasch? Jag bara undrar av nyfikenhet. När jag var ung så lyckades jag inte ens hitta någon som erbjöd någonting!"


   
SvaraCitera

Nevon:

Mor:
"Har du knarkat?"

Haha, minns den frågan 😀 Midsommarafton, mamma och pappa var fulla, skulle ha roligt och frågade mig om jag knarkat, varpå jag svarade med "lika mycket osm du har gjort" varpå storgräl mellan de vuxna utbröt 😛


   
SvaraCitera

xCherry:

Går du estet? 🙂

Nää. Hade det som en teoridel i estetisk verksamhet. Ganska ovanligt (i synnerhet om man läser naturvetenskapliga programmet) och lite väl mastigt för gymnasienivå tycker jag, men det var faktiskt rätt lärorikt, jag kan ju säga att jag uppskattar konst betydligt mer än vad jag gjorde innan och så är det najs att kunna dra fram sina konstkunskaper lite då och då, till exempel när det är släktmiddag. [smile]


   
SvaraCitera

XMinGrönaLampaÄrDödX:

Det har hänt mig med xD

[zzz][zzz][zzz][zzz]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

"Och nu måste du ha dörren öppen!"
"Men, varför då?"
"Jo, nu måste du ha dörren öppen så du inte aidsar med några killar!"

Är nog det roligaste min pappa sagt iaf.


   
SvaraCitera

Adam4444:

Hade det som en teoridel i estetisk verksamhet.

Jaha. Ja, vi läser det nu (i trean) och jag älskar det här ämnet. [zzz]

Adam4444:

jag kan ju säga att jag uppskattar konst betydligt mer än vad jag gjorde innan och så är det najs att kunna dra fram sina konstkunskaper lite då och då, till exempel när det är släktmiddag. [smile]

Haha, sant. [smile]
Min släkt är rätt kulturella osv så jag ligger tyvärr rätt i lä..


   
SvaraCitera

xCherry:

Jaha. Ja, vi läser det nu (i trean) och jag älskar det här ämnet. [zzz]

Jo, det är jävligt intressant faktiskt. Dock jobbigt att plugga in allting till prov, men om man tar det lite dag för dag så går det ändå skapligt. Det jobbiga var att vårt prov bara var på fyra frågor men man skulle analysera och hålla på. Iförsej inte så svårt, bara att flumma runt lite.

Allra roligast är att läsa om alla flummiga konstnärers idéer. Min favorit på det området är nog Miro. Klottra lite skit som egentligen inte betydde någonting och sen gav han verken godtyckliga poetiska namn typ "En blå katt" eller vad fan som helst och sen försökte konstkritikerna analysera den där geggan - "ja, man kan verkligen se hur den där katten springer fram här i bilden..." Fett kul kille.

xCherry:

Min släkt är rätt kulturella osv så jag ligger tyvärr rätt i lä..

Heh, okej. Min släkt är nog lite mer åt det naturvetenskapliga hållet, de flesta (i alla fall på fars sida) har ingenjörsutbildning eller något åt det hållet, så jag har ändå min lilla nisch nu. [smile]


   
SvaraCitera

Adam4444:

Dock jobbigt att plugga in allting till prov, men om man tar det lite dag för dag så går det ändå skapligt. Det jobbiga var att vårt prov bara var på fyra frågor men man skulle analysera och hålla på. Iförsej inte så svårt, bara att flumma runt lite.

Jag läser den kursen hemma = hemtentor. Men vi har mycket "flum"frågor, vi med.

Adam4444:

Fett kul kille.

Rätt smart på någe vis också. Eftersom det var/är lite hypat bland överklassen.. Det där med att kunna konst osv. [smile]

Adam4444:

Heh, okej. Min släkt är nog lite mer åt det naturvetenskapliga hållet, de flesta (i alla fall på fars sida) har ingenjörsutbildning eller något åt det hållet, så jag har ändå min lilla nisch nu. [smile]

Haha, alltid kul. Min släkt tror att jag är apduktig på att måla, så jag låter de tro det.. Heh, har noll fantasi. [ops]


   
SvaraCitera

Pappa:
"Jag kommer ihåg när du föddes, du såg ut som en liten apa!"
Mamma:
"Motherfucker!"


   
SvaraCitera

Shaimludeals:

vad är det roligaste och mest korkade som din morsa eller farsa sagt till dig?

Jadu. Svårt att minnas


   
SvaraCitera

xCherry:

Jag läser den kursen hemma = hemtentor. Men vi har mycket "flum"frågor, vi med.

Mkay. Det är inte så svårt egentligen, det gäller bara tillåta sig att associera helt fritt och skriva ner flummet, eftersom man inte direkt kan analysera konst fel.

xCherry:

Rätt smart på någe vis också. Eftersom det var/är lite hypat bland överklassen.. Det där med att kunna konst osv. [smile]

Mm, och egentligen betydde det inte ett skit. Skoj kille. Och dadaismen är nog min favoritepok. Fast iförsej gillar jag romantiken, barocken och renässansen. Vilka/vilken är dina favoriter?

xCherry:

Haha, alltid kul. Min släkt tror att jag är apduktig på att måla, så jag låter de tro det.. Heh, har noll fantasi. [ops]

Hehe. Lika bra att låta det vara så, ja. Min släkt tror jag är en väldigt begåvad pianospelare, men ack så fel dem har. För att inte tala om hur min mormor och min mor överskattar mina matematikkunskaper, herrarna i sällskapet vet i alla fall bättre.


   
SvaraCitera

Adam4444:

Mkay. Det är inte så svårt egentligen, det gäller bara tillåta sig att associera helt fritt och skriva ner flummet, eftersom man inte direkt kan analysera konst fel.

Precis. Men nu har vi "slutarbetet", ungefär. Ska göra något kreavtivt, tydligen.. Ska göra arbete inom reklam då och nu, typ.. [zzz]

Adam4444:

Och dadaismen är nog min favoritepok. Fast iförsej gillar jag romantiken, barocken och renässansen. Vilka/vilken är dina favoriter?

Jag har en stor förkärlek till renässansen och barocken, faktiskt. Romansen var det också väldigt fina tavlor, men jag har för mig att den går inom något annat typ barocken eller nått.

Dadaismen har jag lite svårt för. Sedan gillar jag Salvador Dalis tavlor (surrealismen)

Adam4444:

Min släkt tror jag är en väldigt begåvad pianospelare, men ack så fel dem har. För att inte tala om hur min mormor och min mor överskattar mina matematikkunskaper, herrarna i sällskapet vet i alla fall bättre.

Haha 🙂 Man kan ju alltid låtsas. [wink]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Shaimludeals:

Blev du generad då

Nee mest chockad.. då var det när jag var full så jag sket i det [bigsmile]


   
SvaraCitera