Aviseringar
Rensa alla

det sägs att kvinnor blandar in känslor i debatter


Ämnesstartare

 

men märkt att den manliga sidan av ''debattörerna'' på  um gör det mer än vad tjejer gör, de ska alltid  blanda  in kön, ålder, orelevant livsstil & annat  när de ska argumentera och ''äga'' den andra. sett även någon blanda in sitt sexliv i någon kvinnorättighetersdebatt

 

usch fy va ocharmiga


   
Citera
mynona

om man som kvinna inte blandar in känslor anses man dock drygare än vad en man gör om han argumenterar på samma vis. jag vet inte om det är bättre eller sämre!


   
SvaraCitera

upplever också detta. 


   
SvaraCitera

har generellt ganska mycket distans till det jag argumenterar men märker att motparten blir jätteprovocerad ca alltid, det är både irriterande och underhållande


   
SvaraCitera

Har hänt att jag skrivit i reaktion. Typ två tre gånger som jag kan minnas. Resten av tiden not so much. Men gissar att det har mer med ålder och debatterfarenhet att göra och att det är många nya användare som reggat sig och beter sig dramatiskt osv. 
Eller tänker du på nån äldre medlem också? 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Miceparade:
Har hänt att jag skrivit i reaktion. Typ två tre gånger som jag kan minnas. Resten av tiden not so much. Men gissar att det har mer med ålder och debatterfarenhet att göra och att det är många nya användare som reggat sig och beter sig dramatiskt osv. 
Eller tänker du på nån äldre medlem också? 

jag tänkte på nya och gamla medlemmar. tanken slog mig när jag skummade igenom någon tråd bara, så mycket känslor och privata tolkningar som är helt orelevanta


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

tycker det är ganska jämnt.

det är inte konstigt eller fel med känslomässiga motiv men om argumenten i sig ska anspela på sånt blir det krångligt. dessvärre är detta mer regel än undantag, överallt.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

df rqp:
tycker det är ganska jämnt.

det är inte konstigt eller fel med känslomässiga motiv men om argumenten i sig ska anspela på sånt blir det krångligt. dessvärre är detta mer regel än undantag, överallt.

hr


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

kukoxo: sett även någon blanda in sitt sexliv i någon kvinnorättighetersdebatt

Ungefär som du försökte göra mot mig här för ett par dagar sedan. Tjohej för konsekvens.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Vehnk:
Ungefär som du försökte göra mot mig här för ett par dagar sedan. Tjohej för konsekvens.

var väl ingen debatt lr argument som användes emot dig, var allmänt nyfiken på annat bara.

sett kopplingar mellan kvinnofientlighet och dåligt/icke existerande sexliv. du hade ba bidragit till 1 st studie annars

 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Det händer väl i princip alltid. Tråkigt är det. 

kukoxo: sett kopplingar mellan kvinnofientlighet och dåligt/icke existerande sexliv.

Ungefär som med manshatande feminister som fått för lite kuk?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

brukar försöka få andra att ta till känsloargument genom att säga saker de förmodligen blir förbannade över även om jag inte riktigt bryr mig. Får mig att känna mig bättre än personen, även om jag förmodligen gör likadant om saker jag bryr mig om


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

iddqd:
Det händer väl i princip alltid. Tråkigt är det. 
Ungefär som med manshatande feminister som fått för lite kuk?

är väl skillnad på manshatande kvinnor och feminister, även om de oftast är feminister, men ja kanske

 

dock är män mer öppna med det. ser oftast meningar som i ''kvinnor är så kräsna, kvinnor vill ha blabla, kvinnor beter sig såhär'' i deras argument, denna attityd ser jag inte hos manshatande


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

jag läser för mkt flashback


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jag är misogyn pga ickeexisterande sexliv, det är nån form av desperation pga mindrevärdeskomplex av frånvaron


   
SvaraCitera