Aviseringar
Rensa alla

Det sjukaste ni varit med om?


Vandrat i stora sjöfallets nationalpark. Det tog 10h att gå på kalfjället. Jag hade skavsår efter 3h hehe. Vi tältade på 900m höjd. Dag 2 tog det 5h att gå upp för berget, utan någon stig att gå efter. Toppen låg på 1670m höjd det var skiiit fint. Sedan tog det lika många timmar att gå nerför berget till tältet. Dag 3 vandrade vi i 12h mot bilen. Man var väldigt mör i kroppen efter detta. Vi bar också på packning ungefär 15-24kg.  Fränt att se snö slutet av juli månad IMAG0449.jpg


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jonas9312:
Vandrat i stora sjöfallets nationalpark. Det tog 10h att gå på kalfjället. Jag hade skavsår efter 3h hehe. Vi tältade på 900m höjd. Dag 2 tog det 5h att gå upp för berget, utan någon stig att gå efter. Toppen låg på 1670m höjd det var skiiit fint. Sedan tog det lika många timmar att gå nerför berget till tältet. Dag 3 vandrade vi i 12h mot bilen. Man var väldigt mör i kroppen efter detta. Vi bar också på packning ungefär 15-24kg.  Fränt att se snö slutet av juli månad IMAG0449.jpg

häftig bild. kom ni någon vart efter den långa turen?


   
SvaraCitera

vincebruh:

häftig bild. kom ni någon vart efter den långa turen?

Hela grejen med vandringen var att få avkoppling från vardagen och umgås med mina barndomskompisar. Målet var just att bestiga berget. Och se hur bra man klarade att vandra. För min del var detta min 2 vandring någonsin. Jag blev verkligen överraskad hur kul det var. Nästa vandring blir nog kebnekaise Sveriges högsta berg. 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jonas9312:

Hela grejen med vandringen var att få avkoppling från vardagen och umgås med mina barndomskompisar. Målet var just att bestiga berget. Och se hur bra man klarade att vandra. För min del var detta min 2 vandring någonsin. Jag blev verkligen överraskad hur kul det var. Nästa vandring blir nog kebnekaise Sveriges högsta berg. 

hur var upplevelsen då? några djur som gick förbi eller så?


   
SvaraCitera

IMAG0504_1.jpgIMAG0517_0.jpg

vincebruh:

hur var upplevelsen då? några djur som gick förbi eller så?

vi såg under 3 dagar typ en liten flock med renar/ älgar. sen var det typ inga djur. men miljön var skit fint man kunde se på flera mils håll. flera berg runt omkring. vi hade bra väder, inget regn. När man vandrar utan stig, är gps väldigt bra att ha med sig. karta också såklart.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jonas9312:
IMAG0504_1.jpgIMAG0517_0.jpg
vi såg under 3 dagar typ en liten flock med renar/ älgar. sen var det typ inga djur. men miljön var skit fint man kunde se på flera mils håll. flera berg runt omkring. vi hade bra väder, inget regn. När man vandrar utan stig, är gps väldigt bra att ha med sig. karta också såklart.

hur många berg var det ungefär?


   
SvaraCitera

vincebruh:

hur många berg var det ungefär?

går typ inte att räkna. en nationalpark är väldigt stor. många toppar/berg har inga namn utan heter bara hur höga dom är , exempel som berget vi besteg. 1.670m. Stora sjöfallets nationalpark som vi vandrar i. Ligger bredvid Sarek nationalpark. så väldigt många berg. bilden visar början på Sarek IMAG0466.jpg


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jonas9312:

går typ inte att räkna. en nationalpark är väldigt stor. många toppar/berg har inga namn utan heter bara hur höga dom är , exempel som berget vi besteg. 1.670m. stora sjöfallets nationalpark. Ligger bredvid Sarek nationalpark. så väldigt många berg IMAG0466.jpg

hur var vädret när ni promenerade/åkte genom de stället?


   
SvaraCitera

vincebruh:

hur var vädret när ni promenerade/åkte genom de stället?

första dagen var det molnigt . 2 dagen då vi besteg berget var det sol och  ungefär 17 grader varm. 3 dagen när vi vandrade hem var det molnigt igen. vädret i fjällen kan vända snabbt. därför vandrar man oftas i slutet av juni till mitten av augusti. då vänder inte vädret så väldigt mycket.    


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jonas9312:

första dagen var det molnigt . 2 dagen då vi besteg berget var det sol och  ungefär 17 grader varm. 3 dagen när vi vandrade hem var det molnigt igen. vädret i fjällen kan vända snabbt. därför vandrar man oftas i slutet av juni till mitten av augusti. då vänder inte vädret så väldigt mycket.    

vädret ändrades ofta ser jag.


   
SvaraCitera

vincebruh:

vädret ändrades ofta ser jag.

aa man vandrar högt upp i Norrlands inland. jag bor i Piteå för oss tog det ungefär 4h att köra till Suorva. Man går över dammen.Sen är man i stora sjöfallets nationalpark/ kalfjället


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jonas9312:

aa man vandrar högt upp i Norrlands inland. jag bor i Piteå för oss tog det ungefär 4h att köra till Suorva. Man går över dammen.Sen är man i stora sjöfallets nationalpark/ kalfjället

var ni vid en sjö också? :O


   
SvaraCitera

vincebruh:

var ni vid en sjö också? :O

Yes


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

SkeletonGirl:
Är det bara jag som har trott katter "onanerar sig" när de tvättar och kliar sig bakom örat? Vet inte om jag ska skämmas för det eller inte, en klasskamrat visade en film på sin katt precis efter jag sett min första bl drama och jag sa de högt så de andra skrattade åt de. Hon la ut det på fb med Förvirrad 

Jag tyckte den såg ut som den njöt.. Det är väl därför jag inte gillar katter. Hundar märker man på när de runkar med handduken och hoppar upp på mina ömtåliga knän.

haha nej tror de tvättar sig lite före duschen bara.


   
SvaraCitera

De som ska hända ikväll


   
SvaraCitera