Aviseringar
Rensa alla

Det slarvas för mycket med gemener och versaler


Ämnesstartare

Blivande_japan:

det där med styckeindelning är inte riktigt din grej

Var menar du att jag inte använde styckeindelning?

isola:

ont Bra Ullabritt!!!! Jag hejar på dig! Ger dig härmed ett virtuellt äpple att ha på katedern *ger*

Tack isola! Du är en riktig mönsterelev. Om ändå alla vore lika kloka som du. Du ligger bra till för ett MVG ska jag säga.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Skolfröken:

en riktig mönsterelev. Om ändå alla vore lika kloka som du. Du ligger bra till för ett MVG ska jag säga.

[blush] Åh jag blir alldeles varm! Ska nog visa detta för pappa så blir han glad!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

isola:

Åh jag blir alldeles varm! Ska nog visa detta för pappa så blir han glad!

Det tycker jag absolut du ska göra. Din pappa kan vara stolt som har uppfostrat en sådan duktig och förträfflig dotter. [smile]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Skolfröken:

tycker jag absolut du ska göra. Din pappa kan vara stolt som har uppfostrat en sådan duktig och förträfflig dotter. [smile]

[love] åh det här är det bästa utvecklingssamtalet ever!


   
SvaraCitera

Välkommen till Språkfascistisk Front, Ulla-Britt! Med gemensamma krafter kommer vi kunna hålla svenskan svensk!

Skolfröken:

varsaler

*Versaler

För övrigt bör "Dvs" skrivas "D.v.s.".


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Cornucopia:

*Versaler

För övrigt bör "Dvs" skrivas "D.v.s.".

Men hon jobbar skift och har en massa ungar att hålla reda på och då blir man lite trött faktiskt [no-no]


   
SvaraCitera

isola:

Men hon jobbar skift och har en massa ungar att hålla reda på och då blir man lite trött faktiskt [no-no]

I SFF har vi inte plats för veklingar [no-no]! Kampen mot blandspråket måste föras kompromisslöst, för mänslighetens överlevnad.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Cornucopia:

I SFF har vi inte plats för veklingar [no-no]! Kampen mot blandspråket måste föras kompromisslöst, för mänslighetens överlevnad.

[surprised]


   
SvaraCitera

isola:

[surprised]

Det är det här förbannade japanska tangentbordet. Där har du ytterligare bevis - Parafras-förrädarnas kontra-revolution är redan här [surprised]! BEVÄPNA ER KAMRATER.

Eller nåt...


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Cornucopia:

Eller nåt...

Min släkting är rektor på en SFIskola, kan kontakta henne åt dig om du vill [cute][cute][cute]


   
SvaraCitera

Skolfröken:

Var menar du att jag inte använde styckeindelning?

Jag har inte skrivit att du inte använde styckeindelning, jag antydde bara på att du inte gjorde det särskilt bra...


   
SvaraCitera

Skolfröken:

dvs

Skolfröken:

dvs

Skolfröken:

dvs

Skolfröken:

dvs

Skolfröken:

dvs

Skolfröken:

t.ex

Skolfröken:

t.ex

Skolfröken:

t.ex

Skolfröken:

t.ex


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Blivande_japan:

Jag har inte skrivit att du inte använde styckeindelning, jag antydde bara på att du inte gjorde det särskilt bra...

På vilket sätt då menar du? Berätta. Jag är alltid mottaglig för konstruktiv kritik.

internet:

HARVEY

Har du något du vill säga?


   
SvaraCitera

Skolfröken:

Har du något du vill säga?

Vart E Punkt


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Skolfröken:

Därför ska jag nu ge en kort genomgång på hur de ska användas.

Då tänker jag använda de tyska Rättstavningsreglerna och skriva alla Substantiv med en stor Bokstav. Blir du glad då?


   
SvaraCitera