Aviseringar
Rensa alla

det som sker i iran...


Ämnesstartare

jag tycker det är lite coolt faktiskt, liksom rebeller som gör motstånd mot en ondskefullt imperium <3

Det känns så vackert på något sätt, så poetiskt. Känns som något taget från Star Wars eller V för Vendetta. Känns som att historia skrivs när vi talar, och att vi bevittnar något som trubadurerna kommer sjunga om i åratal.

Revolutioner är vackra på något sätt, hoppas rebellerna i Iran besegrar regeringen [love]


   
Citera
Ämnesstartare

Klart fan det är vackert


   
SvaraCitera

k...


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Så mycket koll har jag.


   
SvaraCitera

Känns som de inte kommer lyckas med deras revolution eller vad det nu är.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

McLuver:

najs (Du röstade på detta alternativ)

all form av relvolution är legitim då det är överhögheten som skapat irritationen


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

McLuver:

rebellerna

snarare demonstranter. Men ja, detta är början på slutet för den islamska regimen. Vi får väl hoppas att demokratin tar, och vi får väl hoppas att inga stormakter förstör demokratin igen.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

KannibalKocken:

demokratin

[zzz][zzz][zzz]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Erkowich:

Känns som de inte kommer lyckas med deras revolution eller vad det nu är.

Det är ju inte något som kommer att ske under loppet av några dagar. Den förra revolutionen pågick i cirka 1.5 år innan Shahen flydde. Och ibland demonstrerade folket inte på flera dagar.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Stackars Ahmadinejad, alla hans gamla vänner vänder honom ryggen, men inte jag. Jag ska älska allas vår favoritdiktator t slutet.

(Chavez gillar honom så då måste man ju göra likadant)

ahmadinejad12_0.jpg


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

bryr mig inte [zzz][zzz][zzz][zzz]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

en nära vän till mig befinner sig i iran nu och sex veckor framöver.


   
SvaraCitera

bajs, massa oroligheter i värden går så vi få ta emot massa jävla flyktingar.


   
SvaraCitera

KannibalKocken:

Det är ju inte något som kommer att ske under loppet av några dagar. Den förra revolutionen pågick i cirka 1.5 år innan Shahen flydde. Och ibland demonstrerade folket inte på flera dagar.

Men regimen verkar ha ganska stor makt, fast å andra sidan vet jag inte vad som hålls på med i smyg.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

mm, hatar de här irantöntarna som jiddrar i iran. gillar dock de iranska kommunisterna i sverige som är typ 60+ och försöker storma ambassaden.


   
SvaraCitera