Aviseringar
Rensa alla

Detta är jobbigt


Ämnesstartare

Geigerzähler:

Det är roligt!

Ja, hade det när jag var yngre, men gav det till min syster när hon flyttade. Det var nog väldigt dumt hon städade inte på över ett år. Fast fiskarna överlevde [censur]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

dazed_and_confused:

Är ärligt talat lite imponerad över hur du orkar hålla på med hushåll/noaks ark 2.0 å alla jävla djuren, mycket ansvar osv.

Ja, men jag tycker inte att det är speciellt jobbigt. Jag tycker ju att det bara är är kul, även när det gäller burstädning osv.

isola:

Ok, tack. Köpte du ditt där?

Nej, men Emil har köpt där.

Inte Gugge:

Ja, hade det när jag var yngre, men gav det till min syster när hon flyttade. Det var nog väldigt dumt hon städade inte på över ett år. Fast fiskarna överlevde [censur]

Man behöver bara byta 20% av vattnet en gång i veckan, mer sällan ju större akvarium man har. [smile]

- - - - - - - - - - - - - - - - - Sammanslagning 1 - - - - - - - - - - - - - - - - -

Image


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Geigerzähler:

Ja, men jag tycker inte att det är speciellt jobbigt. Jag tycker ju att det bara är är kul, även när det gäller burstädning osv.

Underlättar väl men jag imponeras hur som helst.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Geigerzähler:

Man behöver bara byta 20% av vattnet en gång i veckan, mer sällan ju större akvarium man har.

Det var ett litet akvarium, hon bytte aldrig vatten (bara fyllde på när det avdunstande) och hela akvariumet var igengrott av alger. Tror ej det var så hälsosamt.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tråden flyttad från Forum PLUS/Djur och Husdjur


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Inte Gugge:

Det var ett litet akvarium, hon bytte aldrig vatten (bara fyllde på när det avdunstande) och hela akvariumet var igengrott av alger. Tror ej det var så hälsosamt.

Nä, det lät inte bra. [sad]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Geigerzähler:

Nä, det lät inte bra.

Jag tror hon sköter om dem bättre nu dock [blush]

Men du är ju forumets djurguru [no-no] Hur stort akvarium är lämpligt att ha? [blush] Vill inte ha ett gigantiskt men absolut inget pluttigt alá 30 liter [n]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Inte Gugge:

Hur stort akvarium är lämpligt att ha? [blush]

Vad vill du ha för fisk?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Ser skitjobbigt ut ju. [n]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Geigerzähler:

Vad vill du ha för fisk?

Vill ha ett stim neontetror [blush]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Inte Gugge:

Vill ha ett stim neontetror [blush]

Då räcker det nog med ett 100l! [y] Det är lagom stort för att inte vara jobbigt att sköta, men ju större desto lättsköttare.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Geigerzähler:

Det är lagom stort för att inte vara jobbigt att sköta, men ju större desto lättsköttare.

Okej, tack så mycket [bigsmile]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

ser skitjobbigt ut


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

OF 5:

ser skitjobbigt ut

Det var det verkligen. Men det ska bli kul att se slutresultatet om någon månad eller så, ska köpa växter och grejer imorgon.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Akvariet just nu
Image
(tyrannerna som följde med akvariet gick tillfälligt i mitt 54L med mina platy men de var så fruktansvärt elaka så de fick flytta till det nya karet, vattenvärdera ser dock fortfarande stabila ut.)


   
SvaraCitera