Aviseringar
Rensa alla

Detta blir sista julen vi får uppleva


är du moodkiller eller vad? Grinch.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

tror inte det men, skulle inte spela någon roll om det var så. alla dör ju ändå


   
SvaraCitera

tigr:

Men håll käften bara.

Onödigt inlägg..

Tyrael:

Fyfan vad pinsamt det kommer kännas för dig när alla andra firar jul nästa år.

Förklara istället varför du inte tror att jorden kommer att gå under -.-
måste jämnt å ständigt förklara för folk på internet hur man pratar med andra utan att vara en douchbag x)

clickclack:

Om ett år har jorden gått under.

Först när jag började kolla på sånt här så blev jag också övertygad om att det var sant.
Det är många som tror på det och det är enligt mig en väldigt stor missuppfattning om mayakalendern, vilket inte betyder att man e korkad utan att man helt enkelt har fel.
Vilket inte hade vart så pinsamt om inte fckers som Tyrael sa till alla att dom BORDE skämmas om dom har fel.

Anledningen att jag inte tror på det längre är delvis att den är långt ifrån den enda förutspåelsen om när jorden går under (vad det nu betyder)

Nibiru (planeten som skulle förstöra för oss) skulle år 2011 täcka hela himlen.

och att Mayaindianerna (även om de var fett grymma) inte visste så mycket mer om astronomi än oss, vi har rätt high tech saker.

MEN jag tror dock att vi är vid den tiden då vi tillsammans måste välja om vi ska bli styrda av det ekonomiska systemet vilket kommer att leda till lidande för allt liv på jorden eller om vi väljer att hitta en bättre lösning.
så slutet kan gott vara nära men det e bäst att kämpa för att början ska vara nära


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

somliga av oss i alla fall


   
SvaraCitera
tigr
 tigr

JoElite:

Onödigt inlägg..

Cry me a river.


   
SvaraCitera
Tyrael

JoElite:

Förklara istället varför du inte tror att jorden kommer att gå under -.-
måste jämnt å ständigt förklara för folk på internet hur man pratar med andra utan att vara en douchbag x)

Det är svårt att stå emot från att kalla dig idiot.

Det är inte jag som skall bevisa motsatsen, det är du skall bevisa att det faktiskt kommer att hända.

Du tror säkert på gud också. Eftersom det är upp till mig att bevisa att han inte finns. Skrattretande. Gå till kyrkan och stanna där - oj vänta.. Gud har säkert uppfunnit en dator till kyrkan.


   
SvaraCitera

yeah right


   
SvaraCitera

tigr:

Cry me a river.

i would but im drowning in the river you created when u cried about that not everyone have the same opinion as u.

Tyrael:

Det är svårt att stå emot från att kalla dig idiot

Du har redan placerat iden att du tycker att jag e en idiot i mitt huvud så skadan e redan skedd 🙁

Tyrael:

Det är inte jag som skall bevisa motsatsen, det är du skall bevisa att det faktiskt kommer att hända.

det kommer troligen inte att hända, men oavsett om du och jag delar åsikt inom hurvida det kommer att hända eller inte så sätter jag mig enda emot att du behandlar en annan människa med så lite respekt baserat på att ni inte delar åsikt i ETT område, han e säkert as snäll och kreativ och smart utöver sina åsikter om när jorden går under.

Tyrael:

Du tror säkert på gud också. Eftersom det är upp till mig att bevisa att han inte finns. Skrattretande. Gå till kyrkan och stanna där - oj vänta.. Gud har säkert uppfunnit en dator till kyrkan.

Nope, jag är en ateist, jag menade inte att du skulle bevisa motsatsen utan visa varför du tycker motsatsen snarare än att dumförklara han.
Förklara gärna hur man kan tycka att det är en dålig ide 😛


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Image


   
SvaraCitera
Tyrael

JoElite:

Nope, jag är en ateist, jag menade inte att du skulle bevisa motsatsen utan visa varför du tycker motsatsen snarare än att dumförklara han.
Förklara gärna hur man kan tycka att det är en dålig ide 😛

Med anledning av punkt ett och två som jag nämner nedan valde jag at inte ens diskutera ämnet.

Men eftersom du är så intresserad av att agera någon sorts fredsordnare här kan jag dra det lite lätt för dig:

Därför att det är naivt att tro på något som inte är teoretiskt bevisat.

​ http://history.howstuffworks.com/central-american-history/world-end-in-2012.htm ​ Slänger med denna för skoj skull.

JoElite:

så sätter jag mig enda emot att du behandlar en annan människa med så lite respekt baserat på att ni inte delar åsikt i ETT område, han e säkert as snäll och kreativ och smart utöver sina åsikter om när jorden går under.

Det är ingen åsikt. Det är en ogrundad tro. Ogrundad är den pga. att han förmodligen inte tänkt längre än längden på hans näsa i cm konverterat till sekunder på hur ologiskt det är. Dessutom är inte hans tro den enda anledningen till att jag behandlar honom som jag gör - det finns många fler anledningar och att du tror att du har så bra koll på vad jag tänker gör att jag vill behandla dig på samma sätt.

1. Han gör denna tråden, med ett uttjatat diskussionsämne, utan att ens inleda diskussionen vilket jag tycker är grundande.

2. Med anledning av punkt 1 är denna tråden oseriös. Med andra ord är trådskaparen oseriös.

Där har du två anledningar - kan säkert komma på fler.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

JoElite:

måste jämnt å ständigt förklara för folk på internet hur man pratar med andra utan att vara en douchbag x)

du är duktig man ska va snäll när man kan


   
SvaraCitera

Tyrael:

Med anledning av punkt ett och två som jag nämner nedan valde jag at inte ens diskutera ämnet.

x) tror du missuppfattade mig hehe, jag undrade hur man kan tycka att det är en dålig ide att inte anfalla en persons karaktär utan istället diskutera hur vida dess åsikt är korrekt eller inte.

Tyrael:

Det är ingen åsikt. Det är en ogrundad tro

enligt mig ska man respektera personer med ogrundad tro också, som till exempel uttalande som det här "han förmodligen inte tänkt längre än längden på hans näsa i cm konverterat till sekunder på hur ologiskt det är"
^^ jag tänker inte anfalla din karaktär <3

Tyrael:

du tror att du har så bra koll på vad jag tänker

waoh, jag måste verkligen gett dig fel intryck

Tyrael:

1. Han gör denna tråden, med ett uttjatat diskussionsämne, utan att ens inleda diskussionen vilket jag tycker är grundande.

värdig kritik Katching, poäng till dig
Tror ändå du förstår att han mindre troligen kommer att inse felen med sin "tro" när du säger att HAN har fel, eller antyder att HAN är sin åsikt.
Man måste skilja på dem om man vill ha en intressant diskussion, eller ah, om man vill ha en diskussion alls.

Detta säger jag för att stoppa flaming, du e inte den enda som gör så


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

känner väldigt mycket /care


   
SvaraCitera
Tyrael

JoElite:

Detta säger jag för att stoppa flaming, du e inte den enda som gör så

Men jag är den enda som gör det för att jag tycker synd om mindre intellektuella personer och därav försöker ge dem min synvinkel på det.


   
SvaraCitera

Artie:

du är duktig man ska va snäll när man kan

ooh tackar 😀
gla ja blir

Tyrael:

Men jag är den enda som gör det för att jag tycker synd om mindre intellektuella personer och därav försöker ge dem min synvinkel på det.

tog ett tag för mig att acceptera att det inte funkar så också :/
Mitt råd skulle vara att du tänker typ att oavsett vilken åsikt någon har så är det väldigt troligt att dom har någonting att lära dig, även om du absolut inte håller emd dom.
Men alla åsikter/trossystem (misstolk) är logiska utifrån personen som har dem såvida deras logiska del av hjärnan fungerar.
Vilket är väldigt troligt om de kan handskas med ett tangentbord
love <3


   
SvaraCitera