Aviseringar
Rensa alla

Detta tycker jag ni ska se


Paseo
Ämnesstartare

Ja jag tycker helt enkelt ba de
Kan dock varna känsliga umare
Ok tryck här
Varsågod


   
Citera

De sjukt


   
SvaraCitera

Det mest sjuka är att människor kan gå fria från den typen av brott genom att säga att det inte fanns uppsåt.


   
SvaraCitera

Ja, det är ju helt sjukt. Man tänker ju in sig själv i grisarnas situation. Tänk om jag vore en gris och utsattes för de där levnadsförhållendena? Det är ju fruktansvärt! Det måste absolut stoppas. Tänk att så många grisar har det så? Helt sjukt!


   
SvaraCitera

[sad][love]


   
SvaraCitera
Paseo
Ämnesstartare

OF 5:

Det mest sjuka är att människor kan gå fria från den typen av brott genom att säga att det inte fanns uppsåt.

Åtalet mot gården lades ner, och istället åtalades den kvinnan som tagit sig in på gården för att filma detta för olaga intrång. Blir arg ba av å skriva skiten.........


   
SvaraCitera

Paseo:

Åtalet mot gården lades ner, och istället åtalades den kvinnan som tagit sig in på gården för att filma detta för olaga intrång. Blir arg ba av å skriva skiten.

Juridik ä underbart ibland.


   
SvaraCitera

Blir jag hjärntvättad nu? Är det en propagandafilm som vill spela på att väcka känslor utan att gå djupare in på fakta?

Det kan jag inte veta, men väljer att tro på den icke-vinstdrivande sidan. Människor är djur, grisar är djur och vi bör alla få leva ett värdigt liv.

Förkastligt, groteskt, ofattbart.. Snälla, du som konsument kan välja att inte stödja den industrin(och arbeta med politiska påtryckningar.)


   
SvaraCitera
Paseo
Ämnesstartare

MissAnox:

Blir jag hjärntvättad nu? Är det en propagandafilm som vill spela på att väcka känslor utan att gå djupare in på fakta?

Nä det är ren fakta. Denna gården är dessutom bara ett exempel.


   
SvaraCitera

inget förvånande egt att dom har det så, men ändå hemskt... tror många vet att djuren mår dåligt o är sjuka men inte bryr sig för dom kan tjäna pengar om dom låtsas som de inte görnåt


   
SvaraCitera

Snacka om svineri alltså... hrmm ehrmm.

Det är faktiskt vidrigt, blir så trött på människor som ligger bakom sådant som detta, var är deras spirit liksom? Dock kan jag inte när jag ser reportaget tänka tanken att tiden som läggs på att visa missförhållandena för djur borde läggas på att visa liknande sjuka fall hos oss människor.


   
SvaraCitera

men många vet nog inte de också o tror djuren i sverige har de jättebra men att man bara inte ska köpa utländskt kött...


   
SvaraCitera

domhär djuren har de sämre än människor


   
SvaraCitera
Paseo
Ämnesstartare

ennie_:

tror många vet att djuren mår dåligt o är sjuka men inte bryr sig för dom kan tjäna pengar om dom låtsas som de inte görnåt

Ja, o om man dessutom som människa växer upp med att se sånt här varje dag o ingen reagerar i familjen får man uppfattningen att det ba är normalt. O det är det också, detta är normen på Sveriges grisfarmar.... men det gör det inte okej. För det är obeskrivligt inte okej.


   
SvaraCitera

Paseo:

Ja, o om man dessutom som människa växer upp med att se sånt här varje dag o ingen reagerar i familjen får man uppfattningen att det ba är normalt. O det är det också, detta är normen på Sveriges grisfarmar.... men det gör det inte okej. För det är obeskrivligt inte okej.

svårt o veta vad man ska göra för o ändra en sånsak även om man tkr det är fel.[sad]


   
SvaraCitera