Aviseringar
Rensa alla

Diabetes?


Ämnesstartare

Kan man få diabetes av att äta för mycket socker osånt? Vad kan man äta i förebyggande syfte?

Någon här med diabetes som har lust att beskriva sin vardag som diabetiker? 🙂


   
Citera
Ämnesstartare

Ja, man kan få diabetes av att äta socker.
Man kan äta kannel och blåbär för att förebygga det men jag vet inte om det hjälper igentligen.

Min bror har diabetes, och han måste ta 5-6st sprutor varje dag och blodsocker test lika många ggr ungefär.


   
SvaraCitera

jag har precis fått reda på att jag har det , jag har inte kommit in i det riktigt än men det är ganska jobbigt.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

YessY:

jag har precis fått reda på att jag har det , jag har inte kommit in i det riktigt än men det är ganska jobbigt.

Okej "hur" fick du det då eller ah? 🙂 Hur gammal är du?


   
SvaraCitera
Jeay_L

http://thelema-stoltz.blogspot.com/2008/08/diabetes-mellitus.html
En vän till mig som skrev ett inlägg om sin Diabetes (och lite annat) Han är en väldigt bra informationskälla då det gäller Diabetes för det är helt okey att fråga han, vet inte hur mkt jag har frågat han om det och han svarar lika snällt varje gång!


   
SvaraCitera

elvafemtio:

Okej "hur" fick du det då eller ah? 🙂 Hur gammal är du?

jag vet inte hur jag har fått det för jag äter inte så överdrivet mycket socker och sånt men jag gick på en sån utredning som tog två år och de kom fram till diabetes och även andra sjukodmar.
Jag är 15.


   
SvaraCitera

Okej


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Hur är det med chips och popcorn osånt då? antar att det inte finns något socker i de som påverkar?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Men usch det finns ju socker i allt, fy fan. Vad kan man egentligen äta och inte äta?


   
SvaraCitera

elvafemtio:

Men usch det finns ju socker i allt, fy fan. Vad kan man egentligen äta och inte äta?

Man kan egentligen äta allt bara det är man inte får vräka is ig plus man måste ta mer insulin.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

YessY:

Man kan egentligen äta allt bara det är man inte får vräka is ig plus man måste ta mer insulin.

Men jag menar för en som inte är diabetiker.. 🙂 Hur påverkar godis och hur påverkar tex mat där det finns socker i eller hur skall jag uttrycka mig..


   
SvaraCitera

elvafemtio:

Men jag menar för en som inte är diabetiker

Ahaa okej fel av mig X:D


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

[smile]


   
SvaraCitera

Tråden låst på grund av inaktivitet


   
SvaraCitera