Aviseringar
Rensa alla

Diabetes och ätstörningar?


Ämnesstartare

Jag vet att jag skapar många trådar på raken, men det här är iallafall den sista för ikväll och jag tror inte det är så många som kommer svara..^^

Jag är diabetiker och det var troligen därför jag även senare kom att drabbas av ätstörningar. Finns det någon fler som jag? Som haft/har diabetes och ätstörningar?

Var det på grund av diabetesen som ni fick ätstörningar? Hur gör ni när blodsockret är lågt och ni måste äta nått för att inte tuppa av?


   
Citera
Ämnesstartare

äter.. , för att överleva. äta för att gå upp i vikt är en annan sak..


   
SvaraCitera

greentea:

Hur gör ni när blodsockret är lågt och ni måste äta nått för att inte tuppa av?

jag blir grinig när jag inte äter [no-no]


   
SvaraCitera

Så vilket sätt ledde din diabetes till ätstörningar?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jag har diabetes, och jag lider inte av någon ätstörning. Tror absolut inte att Ätstörning och diabetes är sambandssjukdomar. Däremot kan man ju drabbas av en ätstörning hur som helst som andra andra.

Men tycker verkligen du ska tänka dig för. Inte bra att inte äta ordentligt som diabetiker, När jag slarvade med maten en gång fick jag en sjukt kraftig insulin känning. Det är inte skoj.

Ät sunt och nyttigt istället för utveckla ÄS.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

lejonmamman:

Så vilket sätt ledde din diabetes till ätstörningar?

Först fick jag ju en rejäl dos information av dietisten (på sjukhuset när jag var inlagd), sen började jag kombinera den nyttiga kosten med massor av motion som gradvis ökade. Det sänkte ju blodsockret. Med tiden upptäckte jag en annan sak: Äter man mindre kan man ju ta mindre insulin! Så då började jag äta mindre och sänka mina doser samtidigt som jag motionerade flera timmar om dagen.[n]


   
SvaraCitera

greentea:

[n]

Lät inte alls bra [sad]
Hur mår du nu?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

lejonmamman:

Lät inte alls bra
Hur mår du nu?

Nu mår jag lite verierat =). du då? [cute]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Vi har diabetes i släkten, det finns många tecken som tyder på att jag skulle kunna ha det :/
Jag har varit anorektiker, bulimiker och just nu räknas min ätstörning
bara som en vanlig ätstörning (EDNOS)
jag har svimmat några ggr o så, så jag tror inte de e så jävla nyttigt x_x


   
SvaraCitera

Tråden låst på grund av inaktivitet


   
SvaraCitera