Aviseringar
Rensa alla

Diabetiker - det positiva och negativa?


Finns väl inget positivt?


   
SvaraCitera

Det positiva är att det kan var äftligt, så om du får en riktigt jävla jobbig unge när du blir stor kan du hoppas på att den får diabetes och dör.


   
SvaraCitera

Helena NÄTVANDRARNA:

Kan ingen av dem hjälpa dig även med det här då?

jag vet inte jag har redan olika bara för att de har specielliserat sig på just den sjukdomen men jag ska prata med dem var fall. =)

Stronghold:

Finns väl inget positivt?

Att man inte får äta socker typ så man blir inte tjock.


   
SvaraCitera

YessY:

Att man inte får äta socker typ så man blir inte tjock.

Man behöver inte äta massa socker även om man är frisk.


   
SvaraCitera

Stronghold:

Man behöver inte äta massa socker även om man är frisk

Jag vet men i och med att de tinte är farligt när man är frisk så behöver man inte tänka utan bara äta och då kan det lätt bli för mycket . Men det beror ju på hur man är som person det behöver inte stämma det har du rätt i .


   
SvaraCitera

YessY:

Men det beror ju på hur man är som person det behöver inte stämma det har du rätt i .

Har man lite självkontroll så.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

YessY:

Men om man har diabetes får man inte äta vad man vill då asså jag menar inte socker å sånt men jag är t ex vegetarian , jag hoppas jag fortfarande får vara det .

Ja klart du kan vara de! jag är det ju !
Jag har haft diabetes sen jag var 6 år så jag vet... om de säger annat ljuger de.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Stronghold:

Man behöver inte äta massa socker även om man är frisk.

ahha sant.
det finns inget positivt tycker jag.


   
SvaraCitera

Whitewalls:

Ja klart du kan vara de! jag är det ju !
Jag har haft diabetes sen jag var 6 år så jag vet... om de säger annat ljuger de

Hahah okej men då är det ju luugnt om du säger det 😉


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

YessY:

Hahah okej men då är det ju luugnt om du säger det 😉

haha ja:D men löättttt


   
SvaraCitera

YessY:

Jag vet men i och med att de tinte är farligt när man är frisk så behöver man inte tänka utan bara äta och då kan det lätt bli för mycket .

Sedan finns det ju diabetiker som missköter sin sjukdom också, som äter felaktigt, inte bryr sig nämnvärt om dietisters matordinationer, utan kompenserar med mindre hälsosamma insulinmängder. Nu är de förhoppningsvis inte alltför många, men de finns. Likväl som det finns nyttiga och mindre nyttiga icke-diabetiker också.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Irrelevante:

Sedan finns det ju diabetiker som missköter sin sjukdom också, som äter felaktigt, inte bryr sig nämnvärt om dietisters matordinationer, utan kompenserar med mindre hälsosamma insulinmängder.

Ibland orkar man inte skäta sig fast man vill.
man vet att de inte alls är bra men man orkar inte....


   
SvaraCitera

Whitewalls:

Ibland orkar man inte skäta sig fast man vill.

Ja, alltså, alla är mänskliga, så är det ju. Däremot finns det som konstant gör sånt som inte är bra. Det var dem jag syftade på.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Irrelevante:

Ja, alltså, alla är mänskliga, så är det ju. Däremot finns det som konstant gör sånt som inte är bra. Det var dem jag syftade på.

Jo :(,
men de är ju bara onödigt.
Jag var så ett tag förut men jag har börjat sköta mig nu.
hehe.


   
SvaraCitera

Irrelevante:

Sedan finns det ju diabetiker som missköter sin sjukdom

Sant , men nu menar jag sjukdomen allmänt å då ska man ju egentligen inte äta socker.


   
SvaraCitera