Aviseringar
Rensa alla

Diagnos, utbränd eller bara introvert?


Ämnesstartare

Hej!

Jag har lite olika problem! 

  • Svårt att behålla vänner ( Pga jag blir sur/dom lämnar mig och jag förstår ej varför)
  • Svårt att koncentrera mig på tråkiga saker
  • Gå från glad och med lite påfrestning bli arg, då springer jag inte på rummet och smäller igen dörren. Kan ja inte komma undan blir jag tyken/bitchig,trotsig och sur.
  • Alla ätstörningar som man kan ha har jag och har haft.
  • Jag gillar inte diskskrammel, dammsugare, folk som bankar i saker, höga röster eller skri osv.
  • Ljuskänslig,
  • Jag behöver verkligen vara ensam, när jag haft med människor att göra!
  • Jag har ofta ångest, depprimerad, rädd, stressad, sömnproblem.
  • Rädd för ungdomar, vill oftast  inte träffa andra utom min familj och sådana jag känner mycket väl.
  • Jag har svårt att sammanfatta text, läser också ofta fel. 
  • Jag gillar att umgås med gamla människor för som är oftast snälla. Vissa vuxna är okej, men oftast inte.
  • Jag brukar kolla på folk som kollar på mig och då kollar jag tillbaka för jag blir arg inombords. Särskilt när killar kollar in mig på gymmet (undantag om dom är söta i mina ögon)
  • Gillar inte att sitta still för länge, asså rör mig inte lika mycket som en med adhd, men jag måste typ gunga på benet, foten om jag skall överleva!
  • Jag gillar inte att prata, bara om det handlar om djupa samtal med en lugn person. Då blir jag lycklig och glad, älskar att argumentera. 
  • Jag har lite mer pojkintressen och min stil är väldigt rak/slapp! alltså gillar inte för tajta kläder med ex volanger och skall det vara tajt skall det vara t.ex linne av mycket bomull och byxorna skall vara mjuka. Bomull kan vi säga att alla kläder jag använder är i!
  • Datorn och mobilen är mina bästa vänner och djur ibland.
  • Orkar inte avsluta aktiviteter jag påbörjat. (städa, skolan, läxor osv)
  •  Måste sova med öronproppar, värmedyna, två kuddar minst och ögonbindel 
  • Pendlande humör Arg/Ledsen/trött/glad
  • Många säger att jag är klantig, tappar ofta saker, snubblar, fastnar i saker med kläderna osv.
  • Svårt att bestämma mig, seg på att svara på frågor. Det liksom virvlar runt i huvudet eller blir hel tomt.
  • Kompisar brukar ha mer koll på vad jag gör än jag själv.
  • Jag är seg, mamma säger åt mig att göra allt innan ändå gör jag allt på 1-30 min (alltså i sista minuten)
  • Jag är snäll men inåtvänd och oftast ärlig!
  • Börjar hata/dissa/störa mig på folk som blir kära i mig. Klarar inte av förhållanden!
  • Folk tror jag är jag är smart i skolan och dum i verkligheten, men jag tycker det är tvärt om!
  • Ingen ork, bara när andan faller på och det är något jag själv valt.
  • Svårt för kramar och gos om det inte sker på mina villkor!

Finns säkert mer saker, men orkar inte skriva mer ! Jag undrar vem jag är.. Blir sjukt förvirrad, och vad kan jag ha för jobb i framtiden när jag blir så stressad av människor? Tror ni jag borde kolla upp mig ifall att jag har någon psykisk störning? :/  Känner du igen dig? kontakta mig gärna! 🙂


   
Citera
reben

 gå till psykis ok även om ngn här kunde ställa diagnos så hade de nt kunnat hjälpa dig att lösa dina problem ändå

 


   
SvaraCitera

din beskrivning låter som ett typexempel på ADHD och asperger. tänker inte säga mer än så.


   
SvaraCitera

Vissa av grejerna du skriver låter mer som symptom på brist på diciplin och/eller rutiner. Sådant som liksom leder till brist på motivation och därmed kanske en fixering vid att ifrågasätta poängen med saker och ting, vilket också ofta isolerar en från andra människor.

Andra grejer låter, precis som du själv misstänker, som att det kan landa inom någon form av diagnos.


   
SvaraCitera

tkr du verkar vara normal


   
SvaraCitera