Aviseringar
Rensa alla

Diagnoskåta barn


ickus
Ämnesstartare

Varför anta att man har en sjukdom bara för att alla symtomen passar in? Varför diagnostisera sig själv då det egentligen krävs en utbildad läkaare för det?

Kan man göra detta eller tycker ni som jag att det är riktigt irriterande? Dessa människor söker ju trots allt sympati snarare än själva svaret, och paradar gärna runt med denna stämpel för att få uppmärksamhet.

Jävla munchausen människor...


   
Citera

Någonting måste dem ju spendera sin tillvaro med.


   
SvaraCitera
ickus
Ämnesstartare

OF 5:

Någonting måste dem ju spendera sin tillvaro med.

NEJ?


   
SvaraCitera
Exner

Varför är du så rädd för att diagnostiseras särskrivare?


   
SvaraCitera

Vården är ju så inkompetent att ens egna diagnoser kanske är korrektare och dessutom även hundra gånger snabbare.


   
SvaraCitera
ickus
Ämnesstartare

Exner:

Varför är du så rädd för att diagnostiseras särskrivare?

Varför bry sig om ett litet stavfel då det obviously var ett misstag? Och jag är inte rädd för att diagnostiseras? Tråden handlade om andra som vill bli diagnostirerad.


   
SvaraCitera
Exner

ickus:

Tråden handlade om andra

Trådarna man skapar, handlar alltid om en själv.


   
SvaraCitera
ickus
Ämnesstartare

Exner:

Trådarna man skapar, handlar alltid om en själv.

Haha, men va? Nej? Var skriver jag om rädsla för att bli diagnostiserad?


   
SvaraCitera

för att vi vill vara speciella och unika som alla andra


   
SvaraCitera
ickus
Ämnesstartare

Jungman Jansson:

för att vi vill vara speciella och unika som alla andra

Kanske det. Jag tror också att det är för att de inte vet hur löjligt det är. Det, det, det.


   
SvaraCitera

Jungman Jansson:

för att vi vill vara speciella och unika som alla andra

är du speciell och unik å=


   
SvaraCitera
ickus
Ämnesstartare

Macktorsken:

är du speciell och unik å=

Klart han är.


   
SvaraCitera

ickus:

Klart han är.

frågade inte dig


   
SvaraCitera

ickus:

Varför diagnostisera sig själv då det egentligen krävs en utbildad läkaare för det?

Nja. Många mår mycket dåligt och söker ett svar till varför det är så. Man försöker bara förstå vad det är för "fel" på en. En del har inte heller modet eller förtroendet att vända sig till utbildad personal, eftersom det kan upplevas vara obehagligt att tala om något så personligt som ens känsloliv och tankar inför helt okända människor.

Att hitta ett snabbt sätt att få svar på sina frågor är också ett steg närmare hur man ska göra för att lösa ens problem, vilket jag tror många vill som sitter i en sits där de på ena eller andra sättet mår dåligt. Det är inte nödvändigtvis helt rationellt att självdiagnostisera sig, men tror det är ganska normalt när man vill ha ett snabbt svar på något som bekymrar en. Åtminstone enligt min uppfattning av det hela.

Visserligen vore det bättre om man gick till psykiatriker, men jag tror snarare att en "självdiagnos" leder till att man kontaktar vårdpersonal, om man misstänker att allt inte står rätt till.

Tror dock det är viktigt att skilja på att man antar att man har en viss diagnos och att man tror sig eventuellt kunna ha en särskild diagnos.

Anta bör man inte göra, men att ana något om man ser symptom är nog bara friskt och observant. Sen kan det hända att man ha fel, men då får man det klart för sig efter läkarbesök.


   
SvaraCitera
ickus
Ämnesstartare

Macktorsken:

frågade inte dig

Jag svarade i alla fall.


   
SvaraCitera