Aviseringar
Rensa alla

Diagnosterad anorexi?


Ämnesstartare

Först och främst, jag vill verkligen inte ha anorexia så tro inte det!
Men mamma säger att jag har anorexia, men jag tror verkligen inte jag har det!
Kollade upp vilka kriterier man måste "uppfylla" och vissa stämde in, men långt ifrån alla.

Undrar bara, måste inte en läkare ge en diagnos eller nåt?
Bara för att man svälter sig och har ett lågt bmi så har man inte anorexia, eller?


   
Citera
Ämnesstartare

Spelar det någon roll om du har diagnosen anorexi när konsekvenserna är de samma?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Budolicious:

Spelar det någon roll om du har diagnosen anorexi när konsekvenserna är de samma?

det känns som har jag fått diagnosen anorexi så har det hela gått för långt...


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

staystrong:

det känns som har jag fått diagnosen anorexi så har det hela gått för långt...

Att du ens har dessa tankar bör ju vara ett rätt tydligt tecken på att det redan gått för långt


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

staystrong:

Bara för att man svälter sig och har ett lågt bmi så har man inte anorexia, eller?

Du tvekar, alltså är någonting väldigt fel och du borde gå till en läkare.


   
SvaraCitera

du kan ju ha nåt annat än anorexia.
passar du inte in på nån utav alla ätstörnings"grupper" är du UNS, det är man om inte allt stämmer in.
fortfarande en ätstörning


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

staystrong:

Diagnosterad

*Diagnostiserad


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Börja ät [mad]


   
SvaraCitera

De sa att jag också hade det, bara för att jag "inte var hungrig".. [tired] Skit i dem bara, endast en själv vet bäst.


   
SvaraCitera

du, ätstörningar är OTROLIGT jobbiga jag har haft det så länge jag kan minnas, inte anorexia eller bulumi om du tror det, men jag har haft svårigheter med mat och att äta, du MÅSTE verkligen prata med nån innan det går för långt, även om du inte tror att du har nån ätstörning, för ju längre tid du tar på dig med att snacka med nån desto värre blir det och det kan leda till depression!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

ät [mad]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

att du inte vet hurvida du har anorexi eller inte, och desssutom funderar över saken. är ett ganska tydligt tecken på att du inte har anorexi[zzz]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Dimona:

du MÅSTE verkligen prata med nån innan det går för långt, även om du inte tror att du har nån ätstörning, för ju längre tid du tar på dig med att snacka med nån desto värre blir det och det kan leda till depression!

Nice, då är jag redan skörd.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tycker du borde söka hjälp,du behöver ju inte ha anorexia men du kan vara på god väg dit o då är det bäst om du får hjälp så fort som möjligt eftersom de är lättare och komma ur det nu en om det går längre!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

kan tillägga att jag får hjälp nu...
bup förut men har skickats vidare till nån jävla enhet (?!!?!?)
ska ha samtal med nån överläkare, sjuksköterska å nån mer i januari.
kommer inte ihåg vad mamma sa riktigt...
ingen nämner orden ätstörning eller anorexi.
antar att de tror att jag ska veta det.
jag har ingen jävla aning.


   
SvaraCitera