Aviseringar
Rensa alla

DIGITALKAMERA


Fingerprints:

men nu har du fått svar på vad hon vill ha , varför fortsätter ni diskutera det ens?

Rätt ska vara rätt


   
SvaraCitera

malber:

Rätt ska vara rätt

kejrå! Envisa um:are [wink]


   
SvaraCitera

malber:

hade Rubriken varit "Jag söker mat"
Sen länkar till sushi, jag tror nog att vi alla hade förstått att det är sushi hon vill ha.

malber:

Rätt ska vara rätt

[wink]


   
SvaraCitera

Canon EOS D550 är väl mitt standardsvar till noobs.

D1000 är helt värdelös och buggig (te x kan man inte fota i både Raw och Jpeg samtidigt om man nu vill det) men D550n är rätt pålitlig och man får ändå rätt bra bilder med den utan så mycket förkunskap.

Det enda som är synd med den är väl att autofokusen är jätteseg men det är nog inget problem om man bara ska börja fota.


   
SvaraCitera
Zsasz

Yemkela:

Nikon D3100 eller Nikon D5100?!

Brås helt på din budget imo, D5100:an är ju bättre än D3100:an. D3100:an är ju Nikons nybörjar modell, D5100:an är ju egentligen ett steg uppåt i stegen (en sk. "mid-range" modell, Mitt i mellan deras mer avancerade konsument modeller och deras nybörjarmodeller)..

Cameralabs.com har några av de bästa testerna av DSLR-kameror online imo, HÄR är deras D5100 text, och HÄR är deras D3100 test.

Ett råd är att läsa igenom testerna ovan, lära dig lite om kamerorna och sedan göra ditt val, glöm dock inte att det finns flera bra kameror än just Nikons, du kan ju alltid titta igenom deras andra tester och se om du hittar något intressant.

Har själv en D5000 (Modellen som blev utbytt av deras nya uppgraderade D5100) och det blir riktigt bra bilder med den måste jag säga, här har du en liten exempel-katt-bild ([crazy]) tagen med min D5000:

Image


   
SvaraCitera

Köp den nya Nikon D3200, alltså efterförljaren till Nikon D3100. Verkar vara en helgrym kamera. Äger själv en Nikon D7000 och det är en fantastisk kamera... Men kanske inte lämplig för en nybörjare.

Hoppas du hittar något bra! Fotografering är något otroligt kul! Det kan jag nästan lova att du kommer tycka!


   
SvaraCitera

Ett jävligt bra val är...

Nikon D5100 + 18-105/3,5-5,6 VR
http://www.prisjakt.nu/produkt.php?​p=863636

Då får du dels en superbt bra instegskamera samt ett superbt bra objektiv med zoom. Ska själv köpa en till sommaren. [smile]


   
SvaraCitera