Aviseringar
Rensa alla

Dilemma


Ämnesstartare

För nåt år sen var jag ihop med en kille som jag verkligen var jättekär i. Han dumpade sen mig för att han träffat en annan. Vi har inte pratat på ett år. Nu har dom gjort slut, och han har nu tagit kontakt med mig. Det känns lite misstänksamt, men jag vill inte riktigt se det, för jag har fortfarande känslor kvar för honom (som inte gått över på ett år, ett tecken?)

Jag vet inte om jag vågar skapa nåt nytt med honom, tänk om han sårar mig igen?

Och för det andra, så har jag redan en kille på g. Jag har inte så mycket känslor för honom, men jag kanske kommer få?

Jag vet inte vem jag ska välja..

Snälla hjälp!


   
Citera

Låt tiden avgöra.


   
SvaraCitera

canthurrylove:

känns lite misstänksamt

Ja, det gör ju det.

canthurrylove:

(som inte gått över på ett år, ett tecken?)

Tecken på att du hakat upp dig för mycket och borde komma över det, ja.


   
SvaraCitera

mediakatt:

Tecken på att du hakat upp dig för mycket och borde komma över det, ja.

Hur länge är max om man får fråga..? [cute]


   
SvaraCitera

Det låter som en hängup.. Intala dig skälv att du inte ska ha något seriöst så kanske du blir posetivt överraskad.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

om dom precis har gjort slut så tänk efter lite. Han kanske bara vill ha en rebound.

jag säger inte att det är så men möjligheten finns.


   
SvaraCitera

Tickstart:

Hur länge är max om man får fråga..? [cute]

Vet inte riktigt.


   
SvaraCitera

mediakatt:

Vet inte riktigt.

:c


   
SvaraCitera

Tecken? Jag var olyckligt kär i en och samma kille i fem år. Sen hittade jag en ny.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Men [sad]


   
SvaraCitera

canthurrylove:

Snälla hjälp!

Jag tycker inte du ska gå tillbaka till honom. Han valde en annan tjej framför dig, sårade dig så att du troligen mått jättedåligt länge.. Om du går tillbaka till honom kommer detta alltid finnas i ditt bakhuvud. Jag tror inte du kommer kunna se honom på samma sätt igen, tyvärr..

Finns alltid en chans att han gör samma sak dessutom. Om du inte har känslor för den andra killen kanske han inte är rätt för dig?.. Det finns så många killar där ute! Ta inte första bästa utan försök hitta någon som känns bra för dig och som behandlar dig med respekt..


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

blondieyou:

Jag tycker inte du ska gå tillbaka till honom

Jag vet att det inte låter bra, men jag vill ha tillbaka honom så gärna.


   
SvaraCitera

canthurrylove:

Jag vet att det inte låter bra, men jag vill ha tillbaka honom så gärna.

Ja förstår det, eftersom du har känslor för honom..

Kan bara ge dig ett exempel på hur jag hade det, vill inte du ska begå samma misstag!:

Jag va jättekär i min pojkvän. Efter ett år betedde han sig konstigt och i några dagar började han säga att han va osäker på vårt förhållande, jag blev skitsårad. Sen en dag gjorde han bara slut med mig. Jag hade redan varit ledsen ett par dagar men då blev jag som desperat! Han ville dock ha mig tillbaka efter en dag. Sedan höll han på så, gjorde slut 2 ggr till! Efter detta svalnade mina känslor mer och mer, såg honom på ett annat sätt.. Det förändrades aldrig, minnena blev för mkt för mig och jag gick bara runt och irriterade mig på honom till slut. Nu har jag gjort slut med honom, han är sjukt förtvivlad men man måste tänka på att handlingar man gör i ett förhållande kan få stora konsekvenser..

Min poäng är att jag tror att du är väldigt kär i honom och att du vill att ni ska ha det så som ni hade det förr. Men du kommer alltid att minnas den dagen då han valde en annan. Kanske se bilder av dom tsm?.. Varför vill han ha dig nu efter ett år och inte innan?..
Jag tycker bara d låter väldigt misstänksamt.. Jag tycker du ska va stark och visa att han gjorde ett misstag som han kommer få leva me..

Men det e ju upp till dig, vill du ge det ett försök, så gör det! Tror du kommer göra det i vilket fall, det kan ju bli bra för dig..


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

blondieyou:

Kan bara ge dig ett exempel på hur jag hade det

Tack för svaret!
Men jag känner ändå att det är ödet.. jag har väntat på att det här skulle hända. Jag har för längesen förlåtit det han gjorde mot mig. Och det skulle kännas fel och jag skulle ångra mig om jag inte tog den här chansen att få veta om det skulle kunna bli nåt.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Du kommer troligen vilja prova det här även om det är fel, du vet det men kommer strunta i det. Gör det för jag tror att när han - om han - sårar dig igen kommer du fatta att han inte är något för dig.


   
SvaraCitera