Aviseringar
Rensa alla

Dilemma! Oskuld, sex eller inte?


fan, kände mig lite som en moralkaka just nu.
sex är underbart, men vänta tills du hittar den du verkligen vill ha det med.

Over and out


   
SvaraCitera

Förslag: Planera inte, utan gör som du känner för då.


   
SvaraCitera

HoneySuckle:

är det fördel att kunna mycket när man träffar en tjej som kanske inte haft sex mer än en gång, eller är det "bättre" om man båda inte är nå vidare? Kan tänka mig att det sista hade varit mest "mysigt" om man kan säga det så..

alltså ärligt talat så kommer det nog vara rätt så svårt att hitta "den rätte" för dig samtidigt som hon ska vara helt oerfaren för 1. du har svårt att hitta någon 2. det lär bli svårare att hitta någon som är oskuld i din ålder så mitt tips är att sluta bry dig så mycket om vad som är bättre eller inte, jag menar, är du verkligen intresserad av nån så gör det verkligen något om hon haft sex med många eller inte?

HoneySuckle:

Jag vet ju fan inte riktigt... Det är bara faktiskt så jävla jobbigt, med alla mina kompisar har sina tjejer och killar, å dom har så jävla bra och kul ihop hela tiden. Svårt att förklara, ni känner troligtvis inte som jag i denna situation

du verkar ju mer vara ute efter det andra i en relation, inte sex, så jag ser det som ganska onödigt att ha sex med den där tjejen för vad vinner du av det? du kommer ej bli erfaren av sex en gång och du kommer inte få det där du vill ha "det roliga" om du nu inte börjar gilla henne


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Christie14:

Men somsagt, det är ditt val. Sex är underbart, men det är underbarast med den man älskar.

Blir bara så less när jag ser typ hur förhållanden omkring mig blir till, tar slut osv. På bra och dåliga sätt. Jag liksom har lärt mig hur det funkar och inte lite genom att se mig omkring. Men det som har varit jobbigast är att ingen har "upptäckt" mig? Oftast när jag träffar någon fin tjej som inte har legat med halva stan, så blir jag "vän" med dem, och så får jag på nåt sätt alltid introducera dem för mina vänner. Och såklart så blir dom ihop, till 85% av alla gånger har det blivit så! =( Och jag har ALDRIG varit på någon tjej, för jag är rädd att liksom bli *jobbig*. Jag skulle heller aldrig göra det på fyllen, det är inte mig liksom. Liksom det är bara Någon runt omkring i min vänskapskrets som inte haft sex, som inte haft förhållande. Och dom är antingen gay, eller så är dom väldigt speciell..

- - - - - - - - - - - - - - - - - Sammanslagning 1 - - - - - - - - - - - - - - - - -

Angelize:

det lär bli svårare att hitta någon som är oskuld i din ålder så mitt tips är att sluta bry dig så mycket om vad som är bättre eller inte, jag menar, är du verkligen intresserad av nån så gör det verkligen något om hon haft sex med många eller inte?

Hon behöver inte vara oskuld, men typ, haft något förhållande eller så, några? Men mina principer på en tjej jag skulle kunna bli ihop med, är någon som kanske inte haft 10 förhållanden, eller 15 killar dom haft sex med. Jag har kanske fått det om bakfoten, men jag anser att om man inte är i något seriöst förhållande, och man legat med kanske 10 olika personer, så är det lite "lösaktigt". I min ålder då, alla ser väl olika på den saken men så ser jag det. Det finns ALLDELES för många häromkring som är typ 17 och har legat med fler killar än 4 händers fingrar liksom, sånt gillar inte jag. Så egentligen borde jag inte göra något med den här tjejen i Göteborg, men samtidigt.. Ja... Just nu känns det som att det kan ta mig 20 år innan jag hittar min rätte, och så lång tid singel orkar jag inte med. Tänker inte bli nån 40 year old virgin heller


   
SvaraCitera

HoneySuckle:

Blir bara så less när jag ser typ hur förhållanden omkring mig blir till, tar slut osv.

Alla förhållanden tar slut en gång, tyvärr. Mitt förhållande tog slut efter bara 4 månader, men jag ångrade inte att jag förlorade oskulden med honom. Jag älskade honom enormt mycket när det hände och jag hade inte velat göra det med någon annan. jag tycker bara att man bör befinna sig i ett kärleksfullt förhållande när man har sex för första gången.

Nachac:

Förslag: Planera inte, utan gör som du känner för då.

är man i ett förhållande, så kommer det att hända utan planering.

lyssna till ditt hjärta i stället 🙂


   
SvaraCitera

Christie14:

lyssna till ditt hjärta i stället 🙂

Gör inte det, det säger bara "dunk, dunk, dunk", inte vägledande alls.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

isola:

kondom

Men risken finns ju liksom..

Nachac:

Förslag: Planera inte, utan gör som du känner för då.

Men jag känner att jag inte kan riktigt avgöra när jag borde göra det rätta, eftersom jag inte vet något om nåt inom de här.. Allt känns bara så jävla jobbigt att jag hamnar efter* mina vänner och kompiskretsar. Liksom dom som är 15-16 idag har i snitt nästan allihop haft något förhållande, i dagens lägen så har säkert hälften av dom som haft förhållande i den åldern haft sex. Å jag känner mig bara som en enda stor jävla 40 year old virgin bäbis


   
SvaraCitera

HoneySuckle:

Men risken finns ju liksom..

Absolut. Risken att få sjukdomar och barn finns alltid.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Christie14:

jag tycker bara att man bör befinna sig i ett kärleksfullt förhållande när man har sex för första gången.

Det tycker jag med, men liksom de känns som jag aldrig kommer lyckas hitta någon seriös tjej i min smak, som sagt, om typ 20 år så måste jag väl gjort det, men då har jag blivit nåt jävla kolli för så länge orkar jag inte vänta på lycka*. Jag anser att ett förhållande innebär lycka, även om det finns mycket som kan gå fel och vara jobbigt..

Nachac:

Gör inte det, det säger bara "dunk, dunk, dunk", inte vägledande alls.

Jag förstod Christies meddelande ändå men ah, haha 🙂


   
SvaraCitera

HoneySuckle:

Men jag känner att jag inte kan riktigt avgöra när jag borde göra det rätta, eftersom jag inte vet något om nåt inom de här

Det finns inget "rätt eller fel", det finns bara "vad mår du bra av." Det hela handlar om dig. Men jag tänker att när ni ses och ni hamnar i en situation som kan leda till sex och du vill, så hindra dig inte själv för att "du vill vara oskuld", men pressa dig heller inte för sakens skull.

Om du frågar mig är sex överhajpat. Det är en kroppsfunktion (oerhört mysig, visserligen) och det finns inget magiskt över det. Det är däremot roligt (för många) och allmänt nyttigt på olika sätt, om det görs för att man vill.

Men det är ditt liv och din kropp, så du gör som du vill, men risken finns att du blir besviken när du kommer till "det stora ögonblicket" då du ska förlora oskulden, då det vanligen inte är så fantastiskt och riktigt dåligt oftast. JAg tycker det är synd att avhålla sig ifrån ett av livets största glädjeämnen bara för att man inte hittar en livspartner.


   
SvaraCitera

S3ON:

Vill inte knulla randoms. Vill älska någon.. Någon som jag tycker om.

Vänta, du verkar ju inte helt säker på det. Då är det fel, enligt mig. Och då kommer nog inte bli 40 års virgin.


   
SvaraCitera

Nachac:

Men det är ditt liv och din kropp, så du gör som du vill, men risken finns att du blir besviken när du kommer till "det stora ögonblicket" då du ska förlora oskulden, då det vanligen inte är så fantastiskt och riktigt dåligt oftast.

Nachac:

JAg tycker det är synd att avhålla sig ifrån ett av livets största glädjeämnen bara för att man inte hittar en livspartner.

Jo håller med dig också, det är ganska lätt att man kan bli besviken.. Det har väl hänt ett antal gånger, men grymt kul är det när man verkligen går in för det och verkligen vill göra det.
Men det som var viktigast för mig var att jag skulle vara i ett förhållande först.. Men jag kan ju inte bestämma vad andra vill och itne vill 🙂


   
SvaraCitera

mkilum:

Vänta, du verkar ju inte helt säker på det.

Inte!? [surprised]


   
SvaraCitera

Christie14:

Men det som var viktigast för mig var att jag skulle vara i ett förhållande först.. Men jag kan ju inte bestämma vad andra vill och itne vill 🙂

Har aldrig varit i ett förhållande (lågstadiet räknas inte) och kommer förmodligen dröja innan jag hamnar i ett, om någonsin, men jag vill gärna njuta av livet, ty det är bara detta vi kan vara sära på att vi får.


   
SvaraCitera

HoneySuckle:

Eller är det bättre om man är oerfaren och får liksom långsamt utforska det tillsammans?

Jag är också oskuld, aldrig haft förhållande, aldrig kysst någon. Det är nog ändå bara skit, och det finns nog ingen för mig, och skulle nog bara få ångest och må dåligt av förhållande, bättre att leva hela livet i celibat, även om man också kan bli ledsen och känna sig ensam och må dåligt av det också, så känner mig sliten i två delar. 🙁
Men om man skulle ha sex så skulle det ju vara med den rätta som man ska leva hela livet med, och det ska vara rätt, att bara ha sex med någon engångs hora verkar totalt meningslöst, kallt, känslolöst och ledsamt och ger ingenting tycker jag, för jag skulle nog värdera sexet det efter kännslor och kärlek sånt skräp typ. 🙁


   
SvaraCitera