Aviseringar
Rensa alla

Din handstil just nu-tråden


Ämnesstartare

Handstil är något som känner mer och mer förlegat. Känns som att ingen riktigt bryr sig om sin handstil så länge den är tydlig, om ens det.

Naturligtvis är ju detta personligt, somliga skriver snyggt och tydligt "by default" medan andra endast får fram små snorkråkor på pappret hur man än försöker.

Om ni vill kan ni ladda upp en bild på eran handstil. Använd meningen "Här är min handstil. (Insert nick) gillar käcka pottor".


   
Citera

Jag vill gärna veta hur man bär sig åt för att inte skriva asfult.


   
SvaraCitera

Hade dålig handstil, kopierade handstilen hos läraren som klagade mest på det när jag gick i skolan och har nu en relativt feminim handstil


   
SvaraCitera
NEMI
 NEMI

jag ser den som viktig då jag av någon anledning ser det som en förlängning av en personlighet.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Istechetvåpunktnoll: Ja, men det är inte så viktigt egentligen

Här är min handstil
asd.jpg


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

MERA HANDSTILAR


   
SvaraCitera

Istechetvåpunktnoll: Nej, men kan uppskatta en fin handstil

Kan skämmas lite, framförallt när jag ska skriva snabba anteckningar över hur jävla risigt det blir. Nåväl:
PA220109.JPG


   
SvaraCitera
mynona

Istechetvåpunktnoll: Ja, men det är inte så viktigt egentligen

... i den meningen att jag liksom Nemi kan se den som en del av personligheten, därmed blir den intressant som analytiskt material både för mig och andra. Jag skriver själv såväl dekorativt som tydligt, förutom att folk brukar ha svårt att skilja små a:n och n:n från varandra. Utveckla detta ämne Istesche: vad för slags handstil har du?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

NEMI:
jag ser den som viktig då jag av någon anledning ser det som en förlängning av en personlighet.

Så sant så.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

dazed:

Kan skämmas lite, framförallt när jag ska skriva snabba anteckningar över hur jävla risigt det blir. Nåväl:
PA220109.JPG

Kör du alltid på versaler? Har sett andra som gör det, men det rubbar åtminstone allt jag har lärt mig sedan jag var ettagluttare.

Och ja, anteckningar från främst historialektioner kan vara en av de rörigaste rörorna som finns.


   
SvaraCitera

Istechetvåpunktnoll: Ja, men det är inte så viktigt egentligen

Min handstil är förmodligen enligt allmän konsensus anskrämlig, men jag själv gillar den. Från början var den så illa att den var svårläslig, men istället för att korrigera utvecklade jag den.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

mynona: Utveckla detta ämne Istesche: vad för slags handstil har du?

Vet inte hur mycket min bild ger, men det är väl en blandning från mormor och morfars småskole-inlärda skrivstil från 40-talet och en stressad hand.


   
SvaraCitera

Istechetvåpunktnoll:

Kör du alltid på versaler? Har sett andra som gör det, men det rubbar åtminstone allt jag har lärt mig sedan jag var ettagluttare.

Och ja, anteckningar från främst historialektioner kan vara en av de rörigaste rörorna som finns.

Ja det är en vana jag lagt mig till med på senare år utan riktigt kunna förklara varför, möjligen blir det lite tydligare vad jag skriver då, jag är lite av handstilsrebell ja.

Ja framförallt när man kastar in ord ur de egna associationsbanorna också.


   
SvaraCitera

2014-10-22 23.55.35.jpg


   
SvaraCitera

sketch1414014917459.png


   
SvaraCitera