Aviseringar
Rensa alla

Din historia...


Ämnesstartare

Jag sitter här och blir lite smått nostalgisk när jag tänker tillbaka på hur min "drogkarriär" började...

Jag är inte bra på att uttrycka mig i text, men ska göra ett försök ändå.

Mitt intresse för narkotika började väl visa sig någongång i 14- 15-årsåldern. Jag var färdig med att utforska alkohol och hade läst någon artikel om en kille som hade förstört sitt liv med hasch.
Jag visste några äldre killar från skolan som hade åkt fast med marijuana och deras liv verkade ju inte vara helt förstörda ändå!
Det var här någonstans som jag började intressera mig för cannabis.

Jag började läsa lite smått om det på internet, efter ett tag så hittade jag till flashback och därifrån hittade jag till erowid. Vid det här laget hade jag fått klart för mig att cannabis inte är så farligt som förmedlas av propagandamaskinen.
Efter ytterligare informationsletande på främst fb hittade jag sammanfattningar av både WHO:s rapport och den kanadensiska senatsrapporten.

Jag började disskutera lagstiftningen med några vänner, de trodde jag var galen som inte trodde att knark var det farligaste och hemskaste som fanns.
Alla förutom en kille (som jag senare i livet skulle dela många spliffar med) tyckte att knarkare var minst lika onda som våldtäcktsmän och andra våldsbrottslingar.

Jag följde med "Nicke" som var på min sida i disskusionerna om knarket, på en förfest i slutet av högstadiet. Några av hans vänner som jag inte kände var där och de var en av dem som hade det första haschet jag såg IRL. Denna gången rökte inte jag något men mitt intresse för rökat var stort som aldrig förr.

När jag sedan började gymnasiet märkte jag att det fanns ett antal personer i klassen som delade mitt intresse för cannabis. Det var framför allt en av dessa som skulle betyda mycket för mig, vi kan kalla honom för Jens. Vi disskuterade fördelar och nackdelar med en avkriminalisering, hur man kunde minska drog relaterade skador över huvudtaget, vi pratade om allt som hade med droger att göra. Vi pratade inte bara om droger men det var definitvit det majoriteten av våra samtal handlade om.

En solig fredagseftermiddag i skolan så frågade Jens om jag skulle med och köpa majja. Givetvis svarade jag ja. Vi var flera personer som gick samman och köpte ett större parti för att få det så billigt som möjligt. Medans vi väntade på de andra drog jag, Jens, Anna och Tomas till en biljardhall. Efter en timme ungefär stog jag utanför biljardhallen med fem gram marijuana i fickan och 250 kronor mindre i plånboken. Jag kommer fortfarande ihåg hur spännande jag tyckte det var, jag klev ur hallen och glädjen över att ha inhandlat min första femma var rent berusande.

Jag och Jens gick in i turkkiosken mittemot och köpte John Silver rulltobak och OCB rizlor. Jag var tvungen att dra direkt efter för att hinna med min buss hem som bara gick en gång varannan timme. Vi bestämde i alla fall att vi skulle träffas på förmiddagen nästa dag för att röka.

Så blev det, vi satte oss i en park i solskenet och rullade en rökte den ganska snabbt och la oss ner i gräset och väntade på att Tomas och anna skulle komma. När de kom efter tjugo minuter så började jag skratta hysteriskt åt Tomas gnälliga dialekt, jag har aldrig haft så roligt i hela mitt liv. Så snart jag hade lugnat ner mig så rökte vi en till, jag skrattade så fort Tomas öppnade munnen igen och snart satt alla fyra och skrattade som galningar. Efter en stund när skrattsalvorna hade börjat avta, gick vi till videomix och köpte Apelsin Festis, lösgodis och jordnötsringar. Vi gick tillbaka till parken och låg helt tysta i gräset och bara slappnade av. Efter en stund som kändes som en evighet så gick vi till Tomas lägenhet som bara är 5 minuters gångväg från parken. Väl där satte vi på tvn och kollade på scrubs samtidigt som vi avnjöt ännu en spliff.
Jag blev duktigt stenad och allt "hackade" fram det var som om världen laggade.

Efter ett par splifar några avsnitt av Scrubs och många Bob Dylan låtar och en "bokskogspromenad" senare satt jag på bussen hem, fortfarande med 5 gram i fickan.

Jag klassar den dagen som en av de bästa cbdagarna i mitt liv.

Nu ett antal år senare så har jag dragit i mig Stilnoct, Tramadol, Kodein, Imovane...säkert något mer men kan inte tänka riktigt klart såhär tjugo i fyra på morgonen.

I vart fall så har Cannabis och Tramadol varit de droger förutom alkohol som jag har använt mest frekvent.
De uppsatser som jag har fått bäst betyg på har jag varit riktigt hög på tramadol när jag har skrivit.

Nu så har jag inte tagit några droger öht, ingen alkohol, ingen cb, ingen tramadol inget nikotin ingenting på två och en halv månad.
Dagen då jag börjar igen kommer med all säkerhet, men den känns i nuläget ganska avlägsen då jag inte tycker jag får ut så mycket av det för tillfället, men jag ångrar inget jag har gjort.

Undrar om någon kommer palla läsa:P Hoppas iaf att det går att fatta något utav det jag har skrivit.

Hur var det för dig?

Hur gick det till när du för första gången berusade dig med något olagligt?

Vad var det för något?

Hur upplevde du ruset?

Vart var du någonstans, med vem, vad gjorde ni?

Var det fint väder ute?

Hur många gånger har du knarkat sedan dess?

Hur var ditt bästa rus någonsin?

Några andra droger som har konsumerats?

Hur är ditt liv idag?

Berätta för oss hur ditt liv med narkotikan har sett ut! Snälla dela med dig av dina upplevelser!


   
Citera

nice, ha nog hållit mig från droger, men en kille jag känner på Åland var mån om att han sku bjuda mig, men jag var rädd så ja tacka nej. Hittills ha ja int ångra mej.[smile]


   
SvaraCitera

[smile]


   
SvaraCitera

Gör såna här trådar på flashback istället. Får många småbarn([smile]) på ungdomar...


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Dightkuz:

Gör såna här trådar på flashback istället.

Jo...den gör väl sig kanske bättre där:P


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

SweetyAlex:

nice, ha nog hållit mig från droger, men en kille jag känner på Åland var mån om att han sku bjuda mig, men jag var rädd så ja tacka nej. Hittills ha ja int ångra mej.

Palla folk som ska pracka på folk massa skit de inte vill ha[n] Man ska göra som man vill och det viktigaste är att man inte ångrar sig:)


   
SvaraCitera

[smile]


   
SvaraCitera

Har alltid varit intresserad av biokemi, neurologi, farmakologi osv. (så fort jag fick reda på lite information dvs). Därmed alltid också varit fascinerad över vad droger kan göra med människor och deras psyken. Hade dck i princip en straightedge-inställning till alla former av berusningsämnen ända upp i 15-16 årsåldern. Kallade mig gärna nykterist ifall någon frågade. Törstade efter information om allt. Gick ut högstadiet med exceptionella betyg.
Det hela började sen med att jag av någon anledning hamnade här: http://knarkkorven.magiskamolekyler.org/index.html
Plöjde kvickt som tusan igenom all text om svampen. Hade hört talas lite om hallucinogener tidigare (föreläsning på högstadiet om droger), men det var tydligen propaganda. Hallucinogener gjorde (enligt denna i mina ögon (då) kontroversiella och knappt pålitliga sida) inte en galen och att man skulle se spindlar under huden. Det var något annat. Läste kritiskt och trodde knappt på det jag läste. Snart hade jag läst några e-böcker och en massa artiklar, wikipedia, erowid etc. etc. för att kolla upp om detta verkligen stämde.
Kryssade det och tänkte inte mer på det på ett tag.

Jag är 16 år och på fest. Smakar vodka för första gången (det bjöds, och så skadligt kan det väl ändå inte vara?). Tog mig minst 20 minuter att tömma mitt glas med den brännande drycken och jag kände vad som skulle bli mitt första alkoholrus. Varm i ansiktet och pratade för mycket.
Är på fest, är på fest. Super.
Kom på att jag läste något om svamp. Läser. Läser om cannabis (som jag då trodde skulle vara svamp i lightversion). Läser. Läser.
Är på fest, chillar med några kompisar hade byggt sin egen bong. De röker massvis med marijuana, medan andra (bl.a. jag tittar på och har kul åt dem).

En dag i september följer jag med två kompisar ut i naturen för att dela på en lagom stor spliff. Var lite paranoid och rädd att jag skulle bli helt borta. Ville egentligen att minst en skulle vara nykter (hade hört att man kunde snea). Alla röker dock, men jag känner inte mycket (troliegn pga dålig teknik)... solen skiner och vi köpte glass.

Rökte inte på ett bra tag. Söp dock bort väldigt mycket. Tjusningen i alkohol var skrämmande. Tog varje tillfälle i akt. Som ett barn med sina nya leksaker.

Åkte en vacker dag in till christiania i köpenhamn för att steka omkring lite med mina kära vänner och även inhandla en femma brunt av hög ([rolleyes]) kvalitet. Hade inte råd - dyrare än jag trott. Åkte hem med 4 g mjukt hasch. [love]

Rökte på lite då och då, men det var fortfarande något som kändes distant och förbjudet. Hade inte riktigt sett tjusningen än.

Läser allt om psykedelia. ALLT. Läser på olika forum.

En sen kväll i augusti tände jag min holk (som jag köpte i Thailand) på rummet och hällde även i mig en drink med mineralvatten och vodka. Kom på en ekonomisk rökteknik. Blev duktigt bäng. En overklig känsla. Varm. Stimulerad och sederad samtidigt. Psykedeliska tankebanor som jag hade hört talas om. Hör en massa roliga skämt i huvudet. Röster. Mitt jag sjunker bokstavligt talat in i en softcorefilm och känner hur allt pirrar till i en sann extas. Tokäter gifflar och somnar gott, när jag känner hur varje fiber i täcket isolerar mig från kylan och låter värmen från min egen kropp smeka min själ. Underbart.

Rökandet blir en vana. Tänder en holk några gånger i veckan.

Gör psykedelisk debut på foxy methoxy. Tripprapport finns att läsa på KoR.

Röker på nästintill daglig basis. Håller mig dock i schack.

Tar LSD för första gången och blir överväldigad av kärlek till omvärlden och all dess komplexitet. Inte minst till alla människor. Rapport finns på KoR.

Trippar än mer på ovan nämnda substanser. Känner mig rätt erfaren vid det här laget, men min törst sinar inte. Mitt intellekt byggs på för varje dag. Snittade 20.0 i ettan på gymnasiet; dalar lite nu, men över lag har det gått fint. Mitt liv är långt ifrån perfekt. Emotionellt trubbel har plågat mig de senaste åren, men faktum är att dessa "droger" gjort det bra skönt för mig. Är väldigt öppensinnad numera. Äter allt. Vågar. Njuter av vad som njutas av bör. Musicerar som aldrig förr. Komponerar. Målar. Fotograferar. Ska börja sy kläder...
Bloggar. Skriver poesi. Lagar mat.
Känner mig som någon slags kulturelitist, med "de tråkigas" erfarenhet i bagaget! Känner mig äldre än de flesta i min klass, trots att jag inte är det och att det är relativt god standard (naturvetenskap + musik). Men jag har, som alla andra, mycket kvar att lära och hämta ut av livet.

Där har ni det.

(reserverar ert tålamod med den röriga texten... där finns säkert flera tempusbyten bl. a. men det är inget jag tänker göra åt; ni förstår säkert)


   
SvaraCitera

Kan passa på att tillägga att min sk "stash" nu är lite väl stor. Kan trippa i flera år på det som ligger i mitt kassaskåp, ehe. [blush]


   
SvaraCitera

[smile]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Infraröd:

Kan passa på att tillägga att min sk "stash" nu är lite väl stor. Kan trippa i flera år på det som ligger i mitt kassaskåp, ehe.

Haha, najs! Blir det inte dåligt om det ligger för länge? Eller säljer du?[crazy]
Tack för att du tog dig tid att berätta! Tycker det är riktigt intressant att läsa hur andras "karriärer" har sett ut[crazy]


   
SvaraCitera

hixaren:

Hur var det för dig?

börajde när ja var kanske 13 d va väll mest att man drog nåra follisar me polarna på fredan men sen när man vart äldre hitta man väl äldre polare som kunde fixa ut rikti öl å sånt.

haha fatatr inte riktit massa töntar som itne börjar dricka förrens dom e 20 eller nått.


   
SvaraCitera

Mitt första rus var roligt! Var 14 och hade kommit över stilnoct utan att veta vad det var och jag tänkte först bara testa hur det var att sova på det. Hade ingen aning om vilken underbar grej det var. Tog en tablett och sprang sedan runt i trädgården och gjorde konstiga ljud, medan mina syskon argt frågade om jag fått psykbryt 😀


   
SvaraCitera

hixaren:

Haha, najs! Blir det inte dåligt om det ligger för länge? Eller säljer du?[crazy]

Har det som pulver i ziplocs, vet inte om det kan bli dåligt (men det är i alla fall svalt och mörkt förvarat), råkade av någon anledning köpa lite för mycket pga andrahandspris (går plus av att sälja högst hälften [smile], det är dock inget jag gör).

hixaren:

Tack för att du tog dig tid att berätta! Tycker det är riktigt intressant att läsa hur andras "karriärer" har sett ut[crazy]

För all del.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

[crazy]

Matilda1988:

Tog en tablett och sprang sedan runt i trädgården och gjorde konstiga ljud

Av Stilnoct[confused] Jag tycker mest att man blir slö av det...säker på att det inte var någont annant trevligt litet piller?

Infraröd:

Har det som pulver i ziplocs, vet inte om det kan bli dåligt

Okej, får hoppas att det klarar sig[smile] Jag kan inget om psykedelia tänkte bara på att röka blir ju kasst om det ligger ett tag. Detsamma gäller stillisar och liknande. Provade 2 år gamla stilnoct för ett tag sedan, visst blev jag bränd men det var inte samma gamla hederliga rus...

Infraröd:

råkade av någon anledning köpa lite för mycket pga andrahandspris

Haha, råkade köpa lite för mycket[cool]

Kom igen nu folket, skriv![crazy]


   
SvaraCitera