Aviseringar
Rensa alla

Din inställning till oskyddat sex?


penja

Menar du oskyddat som i utan kondom? eller även utan övriga preventivmedel så som p-piller med flera? 

Om man har koll på ett den sexpartnern/de sexpartners man har är friska och krya (samt förblir så) förstår jag inte varför man ska skydda sig mot sjukdomar. Men om man inte planerar att skaffa en unge borde man inte köra oskyddat på alla sätt. 

Det har hänt att jag haft oskyddat sex med någon jag inte känner så väl. Det är ingen bra idé trots att jag klarat mig undan både sjukdomar och barn. 


   
SvaraCitera

Ajuste, jag har ätit p-piller alla gånger utom en som jag haft sex utan kondom. Så har ju inte chansat på att få en bebbe hitills. Sjukdomar däremot har jag en "det händer aldrig mig"-filosofi till som jag måste sluta med. 


   
SvaraCitera

ja, med folk jag vet inte har sjukdomar, när jag inte haft ägglossning


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

amsi: ja, med folk jag vet inte har sjukdomar, när jag inte haft ägglossning

Har du koll på när du inte har det då?


   
SvaraCitera

VarMedMig:

Men om man är ihop med nån och vet att den inte har några sjukdomar? Fast man vill inte direkt bli gravid.

Ja. Tycker inte det är värt att riskera att bli med barn. Om jag inte ätit ppiller och det inte funnits kondom till hands hade jag stått över.


   
SvaraCitera

Har aldrig haft helt oskyddat sex pga tycker det är jäkligt dumt.


   
SvaraCitera

men ja, sjukdomsrisken är onödig så sedan ett år tillbaka har jag inte kondomlöst sex utan att ha tvingat partnern testa sig


   
SvaraCitera

VarMedMig:

Har du koll på när du inte har det då?

uppenbarligen


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

elverpigen: men ja, sjukdomsrisken är onödig så sedan ett år tillbaka har jag inte kondomlöst sex utan att ha tvingat partnern testa sig

Om du blir gravid då?


   
SvaraCitera

VarMedMig:

Om du blir gravid då?

det blir jag ju inte, har inte kondomlöst sex om jag inte äter ppiller


   
SvaraCitera

"ähh vi känner ju varandra och är kåmpisar liksom. hen har ju såklart ingen sjukdom då.. det är ju bara okända som har det, tills man lär känna dem alltså"

obs syftade på ts första inlägg. detta är ej min filosofi pga är en smart görl.


   
SvaraCitera

isola:
"ähh vi känner ju varandra och är kåmpisar liksom. hen har ju såklart ingen sjukdom då.. det är ju bara okända som har det, tills man lär känna dem alltså"

LOL


   
SvaraCitera

df rqp:
det gör väl inget om det ej är mens/ägglossning eller sjukdomar inblandat

det är dumt att lita på  sk "säkra perioder"


   
SvaraCitera

Idiotiskt osv.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jag tror mer på avbrutet samlag isf, om killen kan bemästra det alltså (utlösningen vs.) 😛


   
SvaraCitera