Aviseringar
Rensa alla

Din ip-adress (o)synlighet


Ämnesstartare

player one: synkronisering i mobiler och dylikt med google/apple använder väl rimligen ssl/tls eller dylik kryptering? det kan du ju inte läsa trots att du kan logga trafiken.

Sitter du på ett öppet nätverk kan du nog utföra lite sslstripping i samband med en mitm.
Det finns färdiga verktyg för detta. Nu ver det ett tag sen jag lekte runt med det, men det funkade bra sist jag var ute och reste, typ ett år sedan.

Jag brukade köra med intercepter-NG, den är rätt lätt att använda om du har drivisar med packet-injections.


   
SvaraCitera
frukt

Hade jag haft en vettigare telefon hade jag installerat VPN-klient på den på tal om öppna nätverk. 🙁

Storchen84:

Servrar och administratörer är inte "vem som helst"

Storchen84:

Jag ser det antingen som paranoia eller borderline-paranoia - det är att ta i - enligt min åsikt.

Även om de säljer din och miljontals användares meta/data till marknadsförare eller i hemlighet ger det till underrättelsetjänster?

Jag förstår inte ens varför du förut röstade PP till att börja med, du verkar ha haft dåliga motiveringar både för att stödja dem och sensluta stödja dem.

Storchen84:

Syftar du på att jag inte har det? Fast det har jag ju - jag bryr mig inte så värst, mer än att om någon frågar mig om min ip-adress så får den till svar "haha nej varför skulle jag ge dig den".

Jag syftade inte på dig när jag skrev det men du kvalar iofs delvis in i påståendet att det finns vettiga människor som inte tänkt genom detta.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

frukt: Jag förstår inte ens varför du förut röstade PP till att börja med, du verkar ha haft dåliga motiveringar både för att stödja dem och sensluta stödja dem.

Ehmmmm jag TROR att du blandar ihop mig med någon annan nu, med tanke på att jag aldrig röstat på PPSkeptisk

Hjärta


   
SvaraCitera
frukt

Storchen84:

Ehmmmm jag tror att du blandar ihop mig med någon annan nu, med tanke på att jag aldrig röstat på PPSkeptisk

Nähä, syftar hursomhelst på då du sympatiserade med Troberg som offer för (icke-existerande) homofobi.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

frukt: (icke-existerande) homofobi

frukt: (icke-existerande)

Eh... k...

Hjärta


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tor finns för övrigt för android, om du har en rootad enhet kan du tunnla all din trafik genom tor.

Tumme upp


   
SvaraCitera