Aviseringar
Rensa alla

Din partner tjänar mer än du


Ämnesstartare

Hej detta är en hypotetisk tråd så vi droppar alla "men jag tjänar ju mer än min partner??" "kommer aldrig att få någon partner ändå pga min lilla snopp" etc.


   
Citera
Ämnesstartare

isola: Kille: jag känner mig lite bitter över det men försöker att inte visa det

tror jag Rodnar


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

isola: Kille: det känns helt okej & inget jag tänker på

Sover


   
SvaraCitera

har det redan så nu, och har inga problem med det. kan väl iofs vara lite tråkigt ibland att man inte kan följa med på en del saker han gör enbart för att jag har så lite pengar, men det har ju mer med att jag inte har någon lön (>100 kronor/månad räknas ej) än att han tjänar mer.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

isola: Tjej: det får mig att känna mig underlägsen så jag hävdar mig på andra vis

dels försöker jag leva som min partner trots att jag tjänar hälften så mycket (Vilket inte går så bra), och sen försöker jag alltid gottgöra honom på olika sätt om han betalar något för mig, men jag har också problem med mig själv så vet att jag inte hanterar det helt rätt 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Skulle nog inte bry mig så mycket. Jag pluggar till lärare, det är inte som att jag tror att jag kommer tjäna någon förmögenhet på det.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

isola: Kille: det känns helt okej


   
SvaraCitera
reben

hade inte brytt mig alternativt soft m pengar


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

isola: Kille: det känns helt okej & inget jag tänker på

Jag har ju ingen tjej. Men hade jag en, och hon tjänar mer än mig, skulle jag tycka att det är helt okej.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

isola: Tjej: det känns helt okej & inget jag tänker på

Kan inte alls se att det skulle spela någon roll.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

isola: Kille: det känns helt okej & inget jag tänker på

Hade jag prioriterat att tjäna phett med kosingh hade jag valt en annan yrkeslinje.


   
SvaraCitera

isola: Kille: det känns helt okej & inget jag tänker på

Gubbe i Järna: Kan inte alls se att det skulle spela någon roll.


   
SvaraCitera
time
 time

isola: Tjej: jag känner mig lite bitter över det men försöker att inte visa det

Alltså bitter som i att det är jobbigt att inte kunna bidra lika mycket till hushållet och att jag ofta oroar mig över att få det att gå ihop, inte att jag är avundsjuk. När jag själv har stadig inkomst är det inga problem.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

isola: Kille: det känns helt okej & inget jag tänker på


   
SvaraCitera
Exner

isola: Kille: det får mig att känna mig underlägsen så jag hävdar mig på andra vis


   
SvaraCitera