Aviseringar
Rensa alla

Din röst har ingen betydelse


alter ego:

Ja, men det är inte bättre än att slippa låta småstadstjockisarna bestämma över mig genom Reinfeldt.

det är bra att vi är överens om den saken. så, vad ville du ändra på, nu igen?


   
SvaraCitera

alter ego:

Din röst i riksdags-, eu-parlamentsval etc. har ingen som helst betydelse. Inget kommer att förändras för att du röstar.

Den kan absolut göra skillnad, just din röst kan vara riskornet som får vågskålen att väga över och ge ytterligare ett mandat!


   
SvaraCitera

alter ego:

Är du sinnessvag?

:S:S


   
SvaraCitera

alter ego:

Din röst i riksdags-, eu-parlamentsval etc. har ingen som helst betydelse. Inget kommer att förändras för att du röstar.

Well, ad jag sett efter noggrana studier av kandidaterna är att det finns jättemånga idioter, och några få guldkorn. jag kan genom min röst minska medelåldern i EU som idag är 58 år, eller få dit fler kvinnor eftersom endast 1/3 av alla som sitter där är kvinnor, så redan där har man ju ett konkret exempel på hur man kan påverka genom sin röst.


   
SvaraCitera

Tråden flyttad från Forum PLUS/Politik och Samhälle


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Buddah:

Den kan absolut göra skillnad, just din röst kan vara riskornet som får vågskålen att väga över och ge ytterligare ett mandat!

Kan du ge ett exempel på ett tillfälle när detta har skett?

Anarkandi:

ag kan genom min röst minska medelåldern i EU som idag är 58 år, eller få dit fler kvinnor eftersom endast 1/3 av alla som sitter där är kvinnor, så redan där har man ju ett konkret exempel på hur man kan påverka genom sin röst.

Jaså. Du menar att EU-valen avgörs med en (din) rösts övervikt?
Kan du ge ett exempel på ett tillfälle när detta har skett?

Tickstart:

Richard

You've got so many machines, Richard.


   
SvaraCitera

alter ego:

Du menar att EU-valen avgörs med en (din) rösts övervikt?

EU-valet SKULLE kunna avgöras med en rösts övervikt. Bara för att någonting inte har skett betyder det väl inte att det inte kan ske?


   
SvaraCitera

Någon som är för liten för att rösta är avundsjuk ser jag.[zzz]


   
SvaraCitera

alter ego:

Jaså. Du menar att EU-valen avgörs med en (din) rösts övervikt?
Kan du ge ett exempel på ett tillfälle när detta har skett?

Vill jag ens att jag, ensam ska ha möjlighet att förändra hela världen, bara genom att gå och rösta?
Det vore inte särskilt bra. Sedan har jag inte fått rösta, är inte 18.


   
SvaraCitera

Din åsikter kommer aldrig att varken nå eller beröra tillräckligt många för att någonsin göra skillnad, oavsett vad du tycker eller vad du vill förändra.

Så du kan ju hålla käften från och med nu. [y]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Fejlarn:

EU-valet SKULLE kunna avgöras med en rösts övervikt. Bara för att någonting inte har skett betyder det väl inte att det inte kan ske?

Det finns en risk att en del av Fredrik Reinfeldts huvud tunnlar genom sagerska palatsets tak, men det innebär inte att det kommer att ske, så vi behöver inte ta med det i våra modeller.

Din röst kommer inte att påverka EU-valets utgång.

Stronghold:

Någon som är för liten för att rösta är avundsjuk ser jag.[zzz]

Undertecknad får ju faktiskt rösta i nästa riksdagsval. [zzz]

Anarkandi:

Vill jag ens att jag, ensam ska ha möjlighet att förändra hela världen, bara genom att gå och rösta?

Du förutsätter att vi måste ha systemet alla bestämmer löjligt lite över löjligt små delar av alla andra istället för alla bestämmer över sig själva.

Utlänning:

Din åsikter kommer aldrig att varken nå eller beröra tillräckligt många för att någonsin göra skillnad, oavsett vad du tycker eller vad du vill förändra.

Precis, det är felet med dagens system.


   
SvaraCitera

Röstar jag JA så är det en större chans att JA går igenom, även om mitt bidrag är extremt litet så har jag bidragit till det slutgiltiga resultatet. Alltså har jag påverkat valet.


   
SvaraCitera

Många bäckar små gör en stor å.


   
SvaraCitera

alter ego:

Det finns en risk att en del av Fredrik Reinfeldts huvud tunnlar genom sagerska palatsets tak, men det innebär inte att det kommer att ske, så vi behöver inte ta med det i våra modeller.

HEHE, sen finns det tydligen något som människor kallar rimlighet och sunt förnuft [n]


   
SvaraCitera

alter ego:

Du förutsätter att vi måste ha systemet alla bestämmer löjligt lite över löjligt små delar av alla andra istället för alla bestämmer över sig själva.

Nah, jag förutsätter att själva RÖSTANDET har enormt lite påverkan, och att du ifall du vill skaffa dig större inflytande ska engagera dig partipolitiskt - då har du möjlighet att ändra både partiernas åsikt, och vilka partier andra röstar på.

Men självklart ser jag gärna att man får bestämma över sitt egna liv också, och det ser jag att man kan göra i hyfsat stor grad redan idag.

- - - - - - - - - - - - - - - - - Sammanslagning 1 - - - - - - - - - - - - - - - - -

Sedan bör du väl ändra det hela till att "DIN RÖST HAR VÄLDIGT LITEN BETYDELSE" istället för ingen alls, då det verkar vara vad du egentligen menar.


   
SvaraCitera