Aviseringar
Rensa alla

dina rötter


Ämnesstartare

är du hel svensk eller har du rötter från nån annanstans? isåfall vart?

själv är jag född i tyskland och har en tysk pappa


   
Citera
Ämnesstartare

har ngt påbrå fr galicien 😉 så är typ 99,9% svensk bara [sad]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Bosnien


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Man får gå tillbaka till typ 1600-talet och valloner för att hitta något udda ursprung i min släkt så om Jimmie blir führer får jag troligtvis stanna kvar.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Farfar kom från Ungern och morfar var finne. Är rätt finnougrisk, med andra ord.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Pappa är från Värmland 🙁
Men från Degerfors, så det räknas nästan inte säker han själv.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Japp, båda mina föräldrar är finska.


   
SvaraCitera
höna

egentligen ingenting annat än sverige. men har för mig att jag har lite vallonblod ett jäääääääääääääääääääävla tag tillbaka i tiden nånstans i min farmors släkt.

men ser tydligen rätt utländsk ut. brukar lura folk när jag är ute på krogen att jag är ifrån nåt annat land, de går alltid på det. [cool] har även fått frågan: vart är du ifrån då?
sverige.
men alltså var, vilket land?

lawl


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

viking och indian

kanske lite sydeuropeiskt också


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

tysk och lettisk samt något misstänksamt ifrån morfars sida då han ser slavisk ut ut, hade svart hår och isblå ögon och heter nikanor i andranamn.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

ceka92:

samt något misstänksamt ifrån morfars sida då han ser rys ut, hade svart hår och isblåögon och heter nikanor i andranamn.

vet ingen var han kommer ifrån?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

min farfars mor var något ryskt grej med tsaren under ryska revolutionen och fick fly från bolsjevikerna för att inte bli halshuggen typ, och fick hjälp av min farfars far som jobbade där som diplomat eller nåt. mmmh fett romantiskt och spännande jag vet[blush]

men annars är jag bara svensk vad jag vet.[sad] men 1/8 rysk aah.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Hemma är hemligt.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Förbannat svensk med lite vallonblod instoppat någonstans, men det är väl också djävligt svenskt.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

nu ska vi se. har lite tattar-/romskt blod i mig. en gnutta danskt också. i övrigt svenskt i rakt nedstigande led sedan innan vallonimmigrationen.

kommer inte finnas någon släktforskning kvar att utföra för mig eller resten av min generation.


   
SvaraCitera