Aviseringar
Rensa alla

Direkt reklam, hur mycket tjänar man?


Ämnesstartare

Hej!
Jag har ju kollat på direkt reklam. För jag är ju i ganska stort behov av extra pengar i månaden men får aldrig reda på ett ungefär på hur mycket man får av direktreklam. Jag vet att det varierar mycket från vart man bor mm men har ni delat ut och hur mycket tjänade ni.
Har ni andra tips som man kan tjäna mer pengar så säg det gärna 🙂 ♥


   
Citera
Ämnesstartare

vad jag har hört så är det ruskigt dåliga löner för mycket arbete


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

De lönerna skulle inte änns vara tillåtna i en fabrik i asien/afrika. Det är ungefär 5 timmars arbete per utdelning och du får mellan 40-90kr per utdelning. Alltså 5h arbete = 40-90kr.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Morsan arbetade åt dom förut, samt så känner jag en som jobbar där fortfarande,  har för mig att det är rätt bra betalt, inte jätte, men inte dåligt heller. Ska ja höra med någon av dem??


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

För ca 4h arbete fick jag runt 100 kr. Uselt betalt med andra ord.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

jag jobbade för de innan och lönerna är rätt så låga.

brukar ta typ 3-4,5 timmar dela ut och 2 timmar för att sätta i hop alla reklam blad.
i mitt område fick jag typ som mins 65 kr upp till 180 per vecka och runda är typ 1 mil räknad genom gps.

på 6 månader fick jag runt 2500 kr och det var skit palligt, inte värt det alls. skulle förstått om det skulle varit minst 5k men alltså, 
de utnyttjar barn bara. 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Delade ut när jag var... typ 13 eller nått.

Hade alla byns brevlådor i mitt distrikt vilket var strax över 300st vad jag minns. Tror allt som allt med utdelning + "ihopsättning" tog 6h kanske totalt. Mor och far var schysta och hjälpte mig mycket.

Fick mellan 200-300 per helg tror jag, så blev väl en del ändå i slutändan. Var alltid något. 


   
SvaraCitera

Jag får 130kr +/- för 2 timmars arbete (200 brevlådor) i veckan. Inte det bästa men det duger för mig. 


   
SvaraCitera

Jag delade ut i 6 år och tjänade mellan 400-600 i månaden beroende på hur mycket reklamen vägde och antal trycksaker. En tjänar också mer om en hiss inte finns tillgänglig i lägenhetshus där en delar ut. Många faktorer spelar in i hur lönen sätts, men främst vilken typ av distrikt du har och om du delar ut gruppförsändelser eller ej (alltså trycksaker som ska delas ut till alla oavsett om det står nej tack till reklam eller inte)


   
SvaraCitera